Hoe maak je een remix?

Wien

Nieuwkomer
Lid sinds
9 Maart 2008
Berichten
6
maar hoe vind je de passende noten bij je accapella dan? :erm:
dat snap ik dus egt niet, en ook hoe je passende akoorden kan vinden
 
Bericht door een moderator:
verplaatst, je gaat hiervoor geen 6 jaar oud topic nog eens omhoogschoppen, gewoon lekker een nieuwe maken :D


Vertel eens wat meer over waar je een remix van wil maken, dat helpt misschien wat.

Passende noten vinden noemen ze muzikaal gehoor. Je kunt dit trainen met iets als dit: http://www.solfege.org/

Akkoorden zijn weer een vak apart. De meeste dance is erg simpel wat dat betreft. Het mooie is echter wel dat er veel mogelijkheden zijn en dat je nergens aan gebonden bent behalve "klinkt het resultaat goed?"

Verder is http://chordmaps.com/ misschien nuttig.
 
Laatst gewijzigd:
Even een voorbeeldje voor je gemaakt:

http://www.theheartcore.com/music/cassius_sound_of_violence_remixes.mp3

Stap 1: we gaan zoeken in welke toonsoort het nummer is geschreven. Dat is de noot die je aan kunt blijven slaan en dan blijft het goed klinken.

Stap 2: we gaan er een eenvoudig akkoord bij spelen.

Stap 3: 1 akkoord is maar saai, dus maken we er wat meer.

Stap 4: alternatief voor stap 3, ligt ook weer een beetje aan de muziekstijl die je wilt maken.
 
Ja ik maak r&B nummers die zijn wel lastig
bijv.. van uhh ik zeg maar wat timbaland - the way i are.
basis noot kan ik misshien wel vinden, maar dan krijg ik het moeilijk met de melody. en dan ben ik niet eens bij de akoorden
 
maar hoe vind je de passende noten bij je accapella dan? :erm:
dat snap ik dus egt niet, en ook hoe je passende akoorden kan vinden

"waarom is er geen knop dat alles meteen goed klinkt?"

Van dit soort dingen zakt echt m'n broek af..., het failliet van het muziek maken...
 
Ja ik maak r&B nummers die zijn wel lastig
bijv.. van uhh ik zeg maar wat timbaland - the way i are.
basis noot kan ik misshien wel vinden, maar dan krijg ik het moeilijk met de melody. en dan ben ik niet eens bij de akoorden

Speel mijn mp3tje eens tegelijk af met een Youtube clip van "The Way I Are" ;) Zelfde noot, een G#.

Voor je probleem is geen makkelijke oplossing. Neem pianoles en train je gehoor. Lukt je dat niet, dan moet je een andere hobby zoeken, want dan zit 't er niet voor je in. Wat een hoop mensen ook gebruiken is dat ze een MIDI-file kopen van het liedje, maar da's met krukken voetbal proberen te spelen.
 
Ja ik maak r&B nummers die zijn wel lastig
bijv.. van uhh ik zeg maar wat timbaland - the way i are.
basis noot kan ik misshien wel vinden, maar dan krijg ik het moeilijk met de melody. en dan ben ik niet eens bij de akoorden

R&B is meestal net zo simpel als Dance. zoniet nog simpeler.

Na het nummer 1 keer geluisterd te hebben: Het staat in G# mineur. Elke maat verspringt het akkoord van G# mineur naar F# majeur en weer terug...

Probeer bij het melodietje eens:

G# - D# - C# - A# - F# - A# - F# - G#

Daarmee zou je er wel uit moeten komen...
 
... maar voor elke remix die wilt maken vragen wat het akkoordenschema wordt gaat ook erg snel vervelen, dus studeren met die hap. There Ain't No Such Thing As A Free Lunch :).


vvv dat zegt 'ie net, een G# dus. Kijk nou maar eens eerst op die chordmaps site die ik je gelinkt heb, dan krijg je het misschien een beetje door.
 
en wat is de basis noot daarvan dan?

Als iets in G# mineur staat is G# de grondtoon.

Maar, zoals al meermaals gezegd, is je kennisniveau zo laag dat je beter een beetje kan gaan studeren. Op deze manier heb je er niks aan...
 
jaa ik weet het, ik ben nog een rookie. maar ik weet nu veel meer. ik dacht dat alleen c d e f g a en b de grondtoon konden zijn
 
Omdat dat de witte toetsen zijn? Hehe, ik kan me wel indenken hoe dat gebeurd is, maar het lijkt er op dat je ook nog een hoop dingen af te leren hebt ipv alleen maar aanleren :).

Hier is nog een weetje: er is geen verschil tussen het spelen van C-E-G en F#-A#-D# - je bent alleen 6 plaatsen naar rechts opgeschoven. Dit trucje werkt met alle noten.
 
ja dat weet ik :) maar ik had nooit geweten dat G# of F# ook een grondtoon kon zijn. hiermee heb ik dus een hele tijd vastgezeten, vandaaar dat het vaak niet klopte op een accapella. anyways ik kan nu een stuk verder k ga morge weer aa nde slag. THNX :)
 
Beste manier is om enkele nummers die je bekoren na te spelen. zo vermijd je midifiles , en krijg je een stuk meer zelfvertrouwen.
langs de andere kant gebruik ik voor remixes midifiles
 
Je hoeft niet perse Piano lessen te nemen om alles zo'n beetje na te spelen...Heb ik nooit gehad toch kan ik de meeste dance tunes wel bespelen..Als het om Bach aankomt dan zit je bij echt verkeerd ;) R&B moet hierin geen verschil maken.

Leer de Schalen en de noten en wat je kunt combineren en wat niet dan kom je een heel end. Youtube verricht echt wonderen hierin...Mooie tutorials erin hoe en wat in Piano lessen....

BTW Yoozer het laatste stukje klonk wel lekker....
 
Leer de Schalen en de noten en wat je kunt combineren en wat niet dan kom je een heel end. Youtube verricht echt wonderen hierin...Mooie tutorials erin hoe en wat in Piano lessen....
Het is wel handig om die toonladders te kennen ja, :D.
Vooral om uit te vogelen hoe een nummer is opgebouwd. Want anders dan variaties op 3 klanken, 4 klanken, 5 klanken en 6 klanken zijn er praktisch niks anders. En die vallen allen binnen die toonladders. Een geschoolde muziekgast heeft me ooit eens alles op een A4 geschreven. De hele harmonieleer is te doen op een A4. Alleen het handig ermee omgaan kan wel jaren duren voordat je dat goed kunt toepassen.
Begin maar simpel in C en loop de kwarten cirkel rond(F-Bb-Eb-Ab-Db-Gb-Cb-Fb-Bbb-Ebb-Abb-C) en je snapt na een tijdje dat alles kan volgens de toonladders in die toonsoorten volgens de kwartencirkel.
 
R&B moet hierin geen verschil maken.

Maar toch komen een hoop sessiemuzikanten in de R&B wereld recht uit jazz en gospel en hebben ze een heel gedegen opleiding gehad :)
 
da heeft natuurlijk ook met timing en accenten te maken enzo
 
Back
Top