Motu 828 MK3 ervaringen

ik heb ook een vraagje met betrekking tot
motu en firewire
nu ben ik echt een leek op het gebeid van firewire
eerlijk gezegd weet ik pas net dat ik firewire heb haha
nu was ik benieuwd of de motu op elke firewire draait en of er ook nog
verschil in firewire kaarten zit

mijn firewire is van texas instruments
en dit staat er bij IEEE 1394 Bus Host Controllers

heb ik dan een goede firewire
of is het verstandig om een andere te bestellen
zo ja welke dan ?

groeten
 
hallo ik heb sinds gister
ook de 828 mk 3 fw
nu ben ik al vanaf gister aan het stoeien eigenlijk om het volgende resultaat te krijgen

ik wil dus de inkomende signalen
bewerken met cubase & andere software plugins
alleen lukt dat me niet want als ik een plugin selecteer
dan hoor ik geen verschil

weet iemand mischien wat ik fout doe ?
 
hallo ik heb vaak om de 20 minuten dat er ineens een harde tik uit me boxen komt
is dat normaal ?
hebben meer mensen daar wel is last van ?
 
hallo ik heb vaak om de 20 minuten dat er ineens een harde tik uit me boxen komt
is dat normaal ?
hebben meer mensen daar wel is last van ?

Heb ik helaas ook. 'k Weet niet hoe ik mijn instellingen kan veranderen om dit eruit te krijgen; het is zelfs nog een tikkeltje erger bij me, nl. om de paar tikken zit ik met een bluescreen en mag de heleboel hier heropgestart worden... :erm:
 
hallo ik heb vaak om de 20 minuten dat er ineens een harde tik uit me boxen komt
is dat normaal ?
hebben meer mensen daar wel is last van ?

nee dat heb ik nog nooit gehad, ik had onder windows XP wel heel af en toe dat de driver even vol liep. Wat resulteerde in geen geluid en alleen een hoge snerpende pieptoon van een seconde of zo. Daarna werkte het weer.

Ik draai nu onder Vista, en sindsdien geen enkel probleem meer gehad. Draait tot nu toe foutloos hier.
 
Heb ik helaas ook. 'k Weet niet hoe ik mijn instellingen kan veranderen om dit eruit te krijgen; het is zelfs nog een tikkeltje erger bij me, nl. om de paar tikken zit ik met een bluescreen en mag de heleboel hier heropgestart worden... :erm:
gelukkig "ff afkloppen" hoef ik niet opnieuw te starten em blijft het gewoon
bij de tik
maar schrik me soms dood als het weer gebeurt haha
toch wel benieuwd waar dat aan zou kunnen liggen
 
gelukkig "ff afkloppen" hoef ik niet opnieuw te starten em blijft het gewoon
bij de tik
maar schrik me soms dood als het weer gebeurt haha
toch wel benieuwd waar dat aan zou kunnen liggen

FYI: ik zit op een Vista 32-bit systeem met Cubase Studio 4.
Vreselijk irritant is dit; ik heb deze namiddag zo'n 20x mijn PC mogen heropstarten, soms met edits unsaved... Grrrrr...
Het ergste is dat ik niet weet of het aan mijn PC of OS of mijn MOTU 828mk3 of de connecties of een combinatie van enkele van deze ligt, of mss. toch aan mijn Cubase. Maar gezien ik het ook soms heb bij het gewoon afspelen van audiofiles of filmpjes met bvb. mijn Windows Media Player of Quicktime Player vermoed ik wel dat het niet aan Cubase ligt. Afin, mocht iemand raad weten, dan hoor ik het graag.
 
929mk3 draait hier superstabiel met de driver van oktober geen piepen volopers/vastlopers he le maal niets.
 
Na enkele maanden gebruik heb ik ook vanuit het niets opeens hoge beeps af en toe.
Ook beginnen er dan opeens ADAT ledjes te knipperen .


Af en toe spiked mijn mk2 op dezelfde manier in Vista. Dat komt omdat vista steeds alle usb en firewirepoorten controleert. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe je dat uitzet
 
Hallo,

Ben sinds eergisteren overgestapt van de " m-audio 410 " naar de " Motu 828 Mk3 " en snap weinig van dit apparaat. Ik krijg hooguit een MP3 aan het spelen (geluid is trouwens ongelooflijk goed ) maar in Cubase krijg ik die instellingen niet voor elkaar. Ja ik ben een leek als het om dit soort zaken gaat. Heb drie jaar met mijn 410 gewerkt en dat was vrij makkelijk.

Kan iemand mij helpen met een set up maken in de Motu console software en Cubase Sx 3. En ja heb beide manuals geraadpleegd.

Dank u!
 
Nou dit gaat lachen worden... morgen die van mij ophalen $400 nieuw in de doos! :) Ik hoop niet al te veel problemen te hebben.
 
Hebbes. Werkt meteen goed. Handig, redelijk makkelijk te gebruiken! Vet geluid. Was wel effe prutsen met die effecten en het mix programmatje dat erbij komt (Cuemix). Ik gebruik hem vooral in cubase, dus zou graag de effecten (LA2A enzo) willen testen in cubase. Morgen weer dag, en dat effe uitzoeken.

Oh en over die tikken (als jullie het nog niet weten is alweer tijdje geleden, en weet niet eens of jullie het nog checken) het staat in de handleiding wat dat is. Zou natuurlijk weer wat anders kunnen zijn bij sommige van jullie... hoofdstuk 13. Tips & troubleshooting. Mocht je de handleiding niet hebben hoor ik het wel ;)
 
Ik ben van plan om mijn E-MU 1820M te gaan vervangen door de 828. Nu kan ik op mijn E-MU de mic ingangen aan de voorzijde van de audiodock ook gewoon als line-ingangen gebruiken. Is dit bij de 828 MK3 ook mogelijk?
 
Ja, de ingangen aan de voorkant van een 828 kun je ook voor line signalen gebruiken.

De chassis delen die Motu gebruikt voor de XLR-jack combi zijn helaas niet orgineel Neutrik en een crappy alternatief dat heel erg selectief is met kabels, de ene jack is de andere niet en met sommige heb je veel problemen (slecht contact). Sprak er iemand van Feedback over en volgens hem was dit een bekend probleem. Ook XLR connectoren blijven nog wel eens steken. Maar goed, met de juiste kabels is het geen probleem. Ik heb nu gewoon XLR naar jack kabels gebruikt om een synth aan te sluiten en dat werkt zonder problemen.

Patrick.
 
Back
Top