Motu Ultralite MK3 Hybrid en Latency

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.467
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
de titel zegt het al, in mijn main studio (klinkt zo lekker) gebruik ik een Motu Ultralite MK3 Hybrid. ooit 2e hands gekocht, heb m zo'n 3 jaar, denk ik.
goede interface.
nu, ik werk volledig ITB, en de sample buffer size, moet ik zo elk jaar ophogen. nu werk ik op 512 samples. ik laat m daar ook op staan.

ik werk vrijwel altijd op 48.000Hz, dit betekent bij 512 samples een input latency van 11ms en een output latency van 21, gerapporteerd door de DAW's die ik heb (niet de betrouwbaarste meting).

voor mij is de output latency louter van belang (het opnemen van vocals, doe ik via een mixer... bijna-zero-latency.. vreemde setup, o ja de mixer gebruik ik louter om vocals / DAW te mixen, monitoring dus. zit niet in de opname-keten).

20ms is te doen, maar vij hoog.

op 256 samples, 48.000Hz zit de motu op 6.5/11.

ik heb ook een UMC204HD, op 512 samples zit die pas op 10 of 11ms, en op 256 samples net eronder. die verdubbelt niet. (ook op 48.000Hz, natuurlik.)

ik heb al kontakt met motu. het lijkt me vreemd dat ze iets aan kunnen doen. of zullen doen, zal wel de driver zijn, denk ik..

maar toch benieuwd of dit een uitschieter is, lijkt me vreemd. je weet nooit.

ik wil deze soundinterface graag behouden, want sinds een tijdje denk ik ga naar 4 outputs... 5.1 is overdreven... maar dat is nog toekomst...muziek..

dus wat is de vraag: ervaren mensen met dezelfde soundinterface (of andere motu's, want ze delen dezelfde driver, de motu's van een bepaalde tijd..) ook deze nogal hoge latency op 512 sample buffer size?

degene waarmee ik kontakt had, voor de latency ook vrij hoog... de persoon van motu dus...

EDIT: windows 10 en via USB. ben vergeten op of ie op een USB 3.x of USB 2 poort zit, maar dat moet volgens mij niet uitmaken. zit niet via een hub, rechtstreeks, via de achterzijde.. op het moederbord..

EDIT 2: USB geeft latency, en b.v. ik heb ook de maschine mk3, daarbij kun je ook de latency voor de USB instellen. maar dat zit in de orde van 2ms, of zo..
 
Back
Top