25 maart 2008: Jean Michel Jarre - Oxygene 30th anniversary

In de Volkskrant staat vandaag in de Kunst & Cultuur bijlage een hele pagina over Jarre en zijn concert dinsdag a.s.

Jarre als bedenker van de eerste homestudio. Jarre als bedenker van de huidige dance/techno feesten. Eindelijk erkenning! Nu nog Zoolook vermelden als eerste bij elkaar gesampelt album en we zijn er helemaal. ;)
 
Aaaaargh....om door de grond te zakken.
Affijn het heeft wel iets, en bewijst nog meer...tis life én analoog ;{
 
OXYGENE TOUR 2008 ~ Jean Michel Jarre ~ Live in Concert

OXYGENE TOUR 2008 ~ Jean Michel Jarre ~ Live in Concert



:okdan:===========================================================:okdan:
* OXYGENE TOUR 2008 *
* Jean Michel Jarre *
* Live in Concert *
*
===========================================================​



Hallo musikale vrienden,

Omdat ik zelf te Greenock in Schotland woon ben ik naar het concert hier in Glasgow geweest. Glasgow ligt hier een uurtje met de trein vandaan. Het concert is echt de moeite waard. Heel Oxygene werd live uitgevoerd.
Voor het concert had Jean Michel Jarre het er over dat, toen zijn album Oxygene 30 jaar geleden uitkwam het milleuprobleem nog zwaar onderschat werd. Ook zei hij dat er tijdens de uitvoering ervan kleine foutjes konden voorkomen omdat ze geen computer gebruiken...

Het Concert was haast Identiek aan de ~ OXYGENE ~ Live in youre Livingroom (experience). Samen met drie anderen heeft Jarre het gehele Oxygene album live uitgevoerd. Hij had natuurlijk zijn verzameling analoge muziekinstrumenten bij. Ik zag er ook stiekum een verdwaalde Alesis Andromeda tussenstaan. Op het einde van het Oxygene concert speelde hij als toetje Oxygene XIII op zijn Eminent 310 Unique - (standaard versie).

Als je de mogelijkheid hebt om dit concert bij te wonen laat deze kans dan niet aan je neus voorbij schieten.
Het is een fantastisch 'Once in a Lifetime' concert. Jarre is alweer 60 jaar " wat gaat die tijd toch snel.....

Voor dit concert heb ik 50 Pond betaald. Tevens heb ik voor 15 Pond een Oxygene blad gekocht speciaal voor dit concert gedrukt en een sleutelhanger met het Oxygene-logo die was 7 Pond. Ook miste ik de laatste trein nog waardoor ik genoodzaakt was een taxi te nemen. vreselijk...

...Dit koste me nog eens 45 Pond. Vanuit de taxi heb ik tijdens mijn terugreis via mijn mobiele nog een uurtje gebeld met mijn kameraad Paulus IDMA uit Zoetermeer Nederland....

Al met al een lekker decadent A-vondje dus...,
maarja..., je leeft maar een keer...en het was echt de moeite waard..

voor verdere info over de OXYGENE TOUR 2008 kun je kijken op jarre's website:


(click op 'concerts' of 'tour' in de circel rond de werelbol-schedel)
(rechts-onderin van de website zit een taalvlaggetje hiermee kun je van Frans naar Engels wisselen)​


Oxygene_2008.jpg oxygene3d_1.jpg Oxygene-2008.jpg Oxygene_2008JMJ.jpg Oxygene2008-ticket.jpg



Jean Michel Jarre - Oxygene compilatie
http://www.youtube.com/watch?v=jcPYRskHPQs&feature=related




Eminent 310 Uniqeu - (standaard versie)
http://www.soundonsound.com/sos/may07/articles/eminent310.htm





:walker:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top