De grote Jean Michel Jarre thread

Als de Armin track de beste van het album is, vrees ik dat ik het album niet hoef te hebben...
Naar mijn smaak is het er eentje in de middenmoot en staan er veel betere tracks op het album.
Glory wordt ook veel geroemd, maar die kan mij dan weer niet bekoren. Ach, zoveel variatie, zoveel smaken.

Net de boekjes uit de Fanbox gelezen en met de vouchers alle bonus content binnengehaald. Het is toch wel een erg omvangrijk project. Veel aandacht aan besteed :)
 
Alleen als je ook over de D-50 Revolutions sound beschikt :eureka:
Ik ben één van de gelukkige :okdan:

vet he' ik heb m ook gehad.
krijgt je D-50 een heel ander kleurtje van.


Ik moet nog een beetje wennen aan de cd.
Na de eerste keer draaien is er achteraf geen een nr blijven hangen.
Ben er alleen nog niet achter of dat dat juist goed is of niet.
 
Vet he,' ik heb m ook gehad, krijgt je D-50 een heel ander kleurtje van.

Helaas wordt de D-50 door veel mensen gemeden :?
Als ze eenmaal de potentie van dit waanzinnig apparaat zouden ontdekken zou hun mening op slag veranderen :engel:
Hij is wel moeilijk te programmeren (net zo als de DX-7), een PG-1000 maakt dat wel een stuk aangenamer.
De prijzen zijn ((nog) laag, dus ik zou zeggen koop er gewoon één en ontdek met eigen oren wat je al die tijd hebt gemist.
Daarbij is de soundset van JMJ wel essentieel :eureka:
 
Als de Armin track de beste van het album is, vrees ik dat ik het album niet hoef te hebben. :)
dat is wel een groot voordeel van dit album, de nummers zijn zo divers, dat als dit nummer niet je smaak is, je waarschijnlijk wel een aantal andere nummers heel erg goed vindt die toch een wat andere stijl hebben.
 
Dat JMJ vernieuwend wil zijn kan ik nog (wel) begrijpem, maar om anderen om hulp te vragen, nee :?
Kon hij zelf dan niet iets nieuws verzinnen, misschien eens tijd om met pensioen te gaan en al zijn synths op MP te koop aanbieden :engel:
 
Dat is toch zijn intentie niet geweest? Hij vond het gewoon leuk om samen met andere pioniers en nieuwe talenten die hem inspireren een album te maken. In het boekje bij de cd legt ie dat mooi uit.
Maar goed, wie weet verrast ie ons nog wel een keer met een groot eigen werk.
 
Tijdens de oxygene tour in Carre kreeg ik toch wel de indruk dat Jarre met z'n monstersynths weer helemaal in z'n element zat...en z'n publiek ook.
Maar het ging toch weer een kompleet andere kant op...vreemd.
Ach...dan zet ik Equinoxe,zoolook of Houston op en herrinner me hoe groot de naam Jarre ooit geweest is.
Kortom,ik heb de cd meerdere kansen gegeven,maar kan er vrij weinig mee.
 
Ik had een album in de stijl van equinoxe of chronology verwacht, met een mooie pakkende melodieuze leadsound, net zo als in equinoxe 5 bijvoorbeeld.
Een toepasselijke naam in de trend van de eerste 2 albums is misschien aqua part 1-6.
 
Ik had een album in de stijl van equinoxe of chronology verwacht, met een mooie pakkende melodieuze leadsound, net zo als in equinoxe 5 bijvoorbeeld.
Een toepasselijke naam in de trend van de eerste 2 albums is misschien aqua part 1-6.

Hé nee zeg :stupid, het (al dan niet eindeloos) voorborduren op een succes vind ik juist getuigen van bloedarmoede en gemakzucht.

Ik heb het album deels al beluisterd en er zitten een paar lekkere nummers tussen (het nummer met Lauri Anderson (niet de eerste samenwerking overigens - zie Zoolook) springt er voor mij uit). Ik heb er nog niet een echt beeld van kunnen vormen, ik wil het album later nog een keer beluisteren.

Vooralsnog vind ik het een leuk idee om samen te werken met anderen. En het bracht hem blijkbaar ook op ideën :) (en blijkbaar is dat niet bij iedereen in de smaak gevallen).

JurgeN
 
Helaas wordt de D-50 door veel mensen gemeden :?
Als ze eenmaal de potentie van dit waanzinnig apparaat zouden ontdekken zou hun mening op slag veranderen :engel:
De prijzen zijn ((nog) laag, dus ik zou zeggen koop er gewoon één en ontdek met eigen oren wat je al die tijd hebt gemist.
Daarbij is de soundset van JMJ wel essentieel :eureka:
De échte D-50 liefhebbers kunnen er enkel hun voordeel uit halen ;)
 
Voor degenen die het nog niet gezien hebben.. super interview "In the Studio with Jean-Michel Jarre".. gepubliceerd door Future Music Magazine op 9 Oktober 2015...

https://www.youtube.com/watch?v=KBMNRqltnRI

(excuses indien deze link al ergens anders als nieuws gepost werd).

leuke video, beter dan het eindresultaat helaas. wel heel erg Autobahn ook (maar dan slap).
allemaal mooie elementen maar alles bij elkaar toch een heleboel niks
 
Back
Top