Nieuwe gigasampler - GVI4

Zimmer hoeft alleen maar even een spotje maken en dan wordt er bij hem een palletje macs afgeleverd.
 
Ik dacht dat het giga gebeuren een beetje was dood gebloed (gebruik dan ook al jaren geen sample ceedees meer) Wat is het verschil met een kontakt of een halion? (buiten dat stemmen gebeuren om)
 
Ik denk echt dat dit product too little too late is.

Mensen schreeuwden jaren om Mac support en nu komen ze na een jaar of 7 opeens met support voor de Mac. Buiten het feit dat je dan de support van je klanten inmiddels wel kwijt bent heeft de concurrentie ook niet stilgestaan.

Ik betwijfel of een product als Gigasampler tegen bijvoorbeeld Kontakt opkan. Er wordt gezegd dat ze meer voices aankunnen dan de competitie.....tja.....voor een enkeling is dat waarschijnlijk boeiend....
Verder overigens niet zo gek dat ze meer stemmen aankunnen, de software kan verder ook niets vergeleken met de concurentie.
 
Als je de interviews er op na leest wordt GVI heel veel gebruikt in de filmmuziek industrie en dan door de grote jongens als Hans Zimmer, Danny Elfman, Klaus Badelt, ...
En ook Junkie XL heeft een paar Gigasampler PC's staan.
 
Er is intussen al bijna 2j sprake van de GVI plugin voor Mac. GVI4 is beperkter dan de volledige GigaStudio. GVI wordt een plugin, GigaStudio is standalone software die altijd je volledige PC opeist. Enkel GVI komt ook beschikbaar voor Mac als plugin, de volledige standalone GigaStudio blijft echter exclusief op Windows XP & Vista draaien.

GigaStudio heeft idd een niche-markt opgebouwd in de audiovisuele productie & filmscoring waar erg veel met symfonische orkestklanken wordt gecomponeerd. In dat wereldje is Giga absoluut nog lang niet doodgebloed. Het gaat dan over studio's, componisten, producers die voor dit soort productie & compositie op dat high-end niveau het essentieel nodig hebben om voor ieder soort "klankfamilie" een aparte "dedicated" Giga-PC te voorzien. Voor ieder soort klankfamilie beschikken ze dan over zowat de meest courante sample libraries.

Voorbeeldje :
Giga-PC 1 = strijkers
Giga-PC 2 = houtblazers
Giga-PC 3 = koperblazers
Giga-PC 4 = orkestrale percussie
Giga-PC 5 = piano, orgels, klavecimbels, celesta
Giga-PC 6 = synths, soundscapes, drones, ambient
Giga-PC 7 = etnische instrumenten ("world")
Giga-PC 8 = SFX
 
Back
Top