hardcore hip hop samples !!!

jeetje, drums samplen van hiphop platen, jij hebt het echt niet begrepen vriend.. maar goed, doe je ding

Ik sample niet alleen drums van hiphop platen maar ook van oude platen. Heb laatst o.a. normaal - dr boal ik van gesampled die een goede drumbreak heeft in het begin.

Gebruik jij alleen drums van oud vinyl dan? Dan ben je wel beperkter qua drums lijkt me.
 
Die drums die jij sampled van bijvoorbeeld Premier ofzo, die heeft Premier weer gesampled van een oude plaat en hoogswaarschijnlijk gelayered met andere drums en/of ge-eq'd.....naar mijn idee moet je dat dus juist zelf doen en dat is ook juist leuk als je zelf zon klappende drum weet te fabriceren.

Als je dan toch per se meteen goeie drums wilt zonder er iets voor te hoeven doen kan je ook plugins en drumkits gebruiken, maar die zijn waarschijnlijk ook gewoon gesampled of ingespeeld natuurlijk.
 
Maar ik wil nog steeds graag weeten hoe al die producers dan aan hun samples komen, die komen niet uit de lucht vallen.

Gr Jake

Download anders mn MV-8800 drumkits die ik hier op de sample exchange heb gezet.

Daar zitten 3 SS-Kits die heel rauw klinken en hardcore zijn. Heb die 3 gekregen van een andere MV-gebruiker. Misschien is de Machine Kit, MA Durt Kit ook wel handig.
 
iedereen heeft z'n eigen definitie en interpretatie van hardcore hiphop

dan moeten conservatieve rugzakkers als jij eens ophouden met voor anderen bepalen hoe ze hun hip-hop moeten maken en wie wel of niet hip-hopwaardig is...
 
En daar heb je het al. Je kunt kreetdiggen en kreetdiggen, maar de mooiste dingen die je vindt zijn heus al eens gebruikt. Iets "nieuws" en "origineels" maken is dus vrijwel onmogelijk als je erop gaat zitten letten of de snaresample nooit eerder gebruikt is. Daarbij hebben de helden ook niet alles bij elkaar ge"kreet-digt" hoor. sluit eens een Planet Phatt aan en met een beetje gepuzzel kun je er een hele Tribe Called Quest plaat mee maken (zul je wel wat Phife Dog en Q-tip klonen moeten vinden EN DIE VIND JE DUS NIET (tenzij je ghostweed hebt)).

Anyhoo, Als je minder de essentie op originaliteit legt en meer op goede nummers maken kom je al een heel eind. Dat cratediggen (vooruit, laat ik er een keer de spot niet mee drijven) is erg principieel en binnen de hiphop schijnen principes erg zwaar te wegen, behalve dan bij de mensen die er ooit iets mee bereikt hebben. Je kunt nou eenmaal niet REAL zijn zonder REAL te zijn.

Daarbij, Een hoop hele goede hiphop nummers hebben helegaar niet zo'n goede muziek, maar wel heeele goede raps. Rap draait om rap.

En o ja, er wordt tegenwoordig HEEL VEEL goede rap gemaakt, maar dat zoeken jullie zelf maar uit.

DUS INDERDAAD:


Kretologie! Noemde het altijd plaatjes halen en wat gezellig ouwehoeren met de werklozen en alcoholisten ter plaatse... Maar Crate-digging klinkt idd veel cooler! 8>
 
dan moeten conservatieve rugzakkers als jij eens ophouden met voor anderen bepalen hoe ze hun hip-hop moeten maken en wie wel of niet hip-hopwaardig is...

Helemaal mee eens
 
Wat een discusies allemaal over HIP HOP.
Volgens my is het mooie van hiphop dat het geen regels heeft.
Check fucking KRS-ONE wat die zegt op 6.15 min.
"Hip Hop is about innovation"

Even over RAP. Rappen deden ze al zinds de jaren dertig. Rapping=Ritmisch praten (of zo iets).

Maar weer even on topic. Waar halen ze die samples vandaan.
Skoolly D, T La rock, Mantronix, Public enemy enz. Noemt de toppic starter JAKE als inspiratiebronnen. Dat waren toch echt wel cratediggers plus een vette drummachine en een rauwe 12 bit sampler.

JAKE,
Wat ik ook niet begrijp is dat er vette schrats in je muziek zit maar niet begrijpt wat cratedigging is.
Ga gewoon naar je lokale platenzaak koop een heleboel 1 euro plaatjes met foute reagge, 80 disco, foute funk, hongaarse zigeunermuziek etc.
Ga dan nog even naar de funkverzamelbak. Mooie plaat van het SOULJAZZ label(vet geperst en gemasterd) of de Breaks&Beats serie, de Dusty Fingers serie of een Keb Darges verzamelaar.
Zoals al gezegd werd check The Meters, Roy Ayers, james Brown, Bettie Davis en ga zo maar door.
De drums uit de jaren zeventig of "70-ies soul funk jazz" muziek zoals PLIEUW zegt. Zijn gewoon heel lekker te sampelen.:kroon:

Anyway laat nu de "echte HARD Core HIPHOP heads" maar weer aan het woord want die weten er veel meer vanaf.:r
 
Hehe ik gebruik die zoiezo niet meesten zijn geen denderende kwaliteit, beter sample je ze zelf, maar misschien toch handig voor sommigen hier als begin.

Welke van die breaks heb je origineel dan (reissues tellen niet :P) ? Meesten zijn tegenwoordig in ieder geval moeilijk te vinden origineel, behalve een klein aantal in dat pakketje die vind je soms wel vooral die standaard James Brown breaks. Of heb je gewoon die Ultimate Breaks & Beats en Dusty Fingers series ?

Edit : Voor geinteresseerden, ik draai morgen (zaterdag 12 Jan.) van ongeveer 22:00 tot 00:00 uur
'70's funk/soul in de Area51 in Eindhoven. Zul je heel wat van die breaks voorbij horen komen. Na mij komt er een band die hiphopbeats "na"spelen en daarna nog een paar DJ's die hiphop draaien. Entree = GRATIS
 
Laatst gewijzigd:
Hehe ik gebruik die zoiezo niet meesten zijn geen denderende kwaliteit, beter sample je ze zelf, maar misschien toch handig voor sommigen hier als begin.

Welke van die breaks heb je origineel dan (reissues tellen niet :P) ? Meesten zijn tegenwoordig in ieder geval moeilijk te vinden origineel, behalve een klein aantal in dat pakketje die vind je soms wel vooral die standaard James Brown breaks. Of heb je gewoon die Ultimate Breaks & Beats en Dusty Fingers series ?

Nou vanalles. Orgineel & reissues. Ben niet zo'n purist.:dj:Gaat me om de muziek.
 
dan moeten conservatieve rugzakkers als jij eens ophouden met voor anderen bepalen hoe ze hun hip-hop moeten maken en wie wel of niet hip-hopwaardig is...

hahaha, hip-hopwaardig.. wat een vet woord, heb je dat zelf bedacht?
 
Laatst gewijzigd:
:gaap: word altijd zó moe van die Hiphoppers die zichzelf zo serieus nemen..

Enfin, bedankt voor de linkjes naar samples. :okdan:
 
funny dat mensen zich opfokken over een mening :)

:D Inderdaad ja.. Erg grappig soms; druk maken om een mening wat op internet is getypt.. :dubbel:
 
Samplen jullie alleen soul, funk, jazz uit de 60s en 70s?
Veel rock uit de begin jaren 80 heeft ook hele goede samples vind ik.
 
Back
Top