Mooie percussie loops gezocht

AM Hasselhoff

Eiger Steiger
Lid sinds
4 december 2006
Berichten
440
Locatie
Den Haag
Ik ben op zoek naar mooie percussie loopjes en tips waar ik die (al dan niet gratis) kan vinden zijn zeer welkom.
Loops zijn er natuurlijk in overvloed te vinden, maar dat zijn allemaal van die totaal doorgeproduceerde, volgepropte, hapklare loops met 30 verschillende percussie instrumenten.
Dat zoek ik dus niet. Ik ben op zoek naar simpelweg een shaker, of een beatring, wat leuke koebelletjes, dat soort werk. Simpele bruikbare ritmes dus, van een enkel instrument.
Zelf opnemen kan ook goed natuurlijk, maar daar heb ik niet altijd de gelegendheid voor. Heeft iemand een goede tip voor me?
 
Absoluut Stylus RMX.

Hierin heb je keuze uit een ruim assortiment aan individuele percussie loops (shakers, djembe, conga, ride, tamboerijn, hi-hats, snares, ...)

Deze zijn allemaal van uitstekende kwaliteit en erg bruikbaar!
 
Kijk, dat is een mooi concreet antwoord :okdan:

Ik neem aan dat je loops makkelijk kunt exporteren (audiobestanjes) vanuit Stylus RMX?
 
Je gebruikt het als een VST instrument. Ik maak gewoon 8 midi sporen aan, route die naar audiospoor met Stylus RMX als instrument en 'drag en drop' de midi patters in mijn sequencer.
 
Ok, Stylus RMX dus, ik ga me er eens in verdiepen.

Heeft iemand nog andere tips? Heel simpel bijvoorbeeld, waar kan ik kant en klare percussieloops downloaden (tegen betaling)? En dan bedoel ik wederom pure loops van een enkel instrument en niet totale loops van een heel arsenaal instrumenten.
Ik heb niet meer nodig dan een paar loops van shaker, beatring en dergelijke. Organische geluiden dus, die wat lastiger te programmeren zijn. Eigenlijk praat ik dus gewoon over samples van iemand die tekeer gaat met een shaker of beatring oid. tempo pas ik zo nodig zelf wel aan, als ik maar niet elke keer zelf hoef op te nemen. Moet ik m'n mic uitpakken, kabeltje inpluggen, fantom knop aanzetten, een hoop werk allemaal! ;)
 
Back
Top