Pro Tools 7.4

Nou ik krijg hem niet aan de praat. Mijn Mbox 2mini usb lampje brandt wel, maar de Toshiba Satelite L40 laptap met 2gb ram ziet hem nog steeds niet nu ik Pro Tools 7.4 LE heb geinstalleerd.

Bij het opstarten loopt ie vast bij "setting up midi".

Bij mijn Apple werkt ie wel, maar goed dat is ook een beter systeem.
 
Hé René,
Heb jij de Windows 7.3 LE --> 7.4 LE upgrade gekocht op de website en gedownload? Mag ik dan vragen wat de totale kosten waren en wat er dan zo allemaal bijzit? Je kan namelijk ook een DVD bestellen waar zo te zien meer software op zit, maar die is pas vanaf 1/12/07 beschikbaar.
 
ik begreep dat de 7.4 upgrade vanaf 1 dec beschikbaar was, en voor de mensen zonder breedbandverbinding er een installatiecd is.

kosten voor de downloadversie waren volgens het winkelmandje 60 euro.
 
ik begreep dat de 7.4 upgrade vanaf 1 dec beschikbaar was, en voor de mensen zonder breedbandverbinding er een installatiecd is.

kosten voor de downloadversie waren volgens het winkelmandje 60 euro.

Het is allemaal vrij simpel.

Update is per direct beschikbaar. Als je hem op CD wilt hebben moet je wachten op 1 december. Op die CD staat overigens niks meer dan dat er in de download zit. Dat wil zeggen. "Xpand" (al bijna 2 jaar oud...) en "Structure free" staan erop. Structure free + samples kan je gewoon volledig van de digi site downloaden. Xpand niet, om dat daar een Dat-file van 600 MB bijhoort. Hij is echter gewoon gratis. Je kan dus of naar je dealer gaan om een installer cd op te pikken (heb ik 2 jaar geleden gedaan...), of als je dat liever wil, verzendkosten betalen voor het cd'tje, of de torrent opzoeken. Niks illegaal aan. Hij is, zoals gezegd, 100% gratis.

Overigens wordt ik wel vrolijk van die nieuwe features. Dat Elastic Audio is een onvervalste Ableton Live killer. Betere kwaliteit, Flexibeler, omvangrijker geïmplementeerd. Ik ben echt onder de indruk!!

De midi implementatie is nog altijd niet op het niveau van Logic en Cubase, maar op audio gebied heeft hij als "producer sequencer" een stevige voorsprong genomen op de concurrentie.
 
helder.
hmm de upgrade van 7.3 naar 7.4 is 40 euro en de full install is 60 euro. betekent 'full install' dat dat je ook vanaf 6.9 naar 7,4 kunt upgraden?
 
Ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die betalen voor een update? Een upgrade kan ik nog inkomen, maar van 7.3 naar 7.4 is in mijn ogen een update.
 
Bekijk de filmpjes over Elastic Audio eens op de site. Dat vind ik dus wel meer dan een simpele update. Alleen een plugin die dat zou kunnen zou denk ik al meer kosten en dan is het lang niet zo geintegreerd in Pro Tools als Elastic Audio.

Maareuh...voor de protools kenners: Beat Detective is nu dus overbodig? ;)

L56 Out...
 
Ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die betalen voor een update? Een upgrade kan ik nog inkomen, maar van 7.3 naar 7.4 is in mijn ogen een update.

Enerzijds heb je gelijk. Anderzijds leverde Pro Tools zowel bij de switch van 7.1 -> 7.3 als 7.3 -> 7.4 wezenlijke features (zoals elastic audio) die elke andere sequencer zou bewaren voor een x.0 upgrade. Bij cubase zou je bij een .x upgrade betalen voor bugfixes. Kan me voorstellen dat je het vanuit die gedachte bespottelijk vind.

@ Roel

40 euro is idd vanaf 7.3. 60 euro is vanaf elke andere versie. Dus ook 6.x
 
Bekijk de filmpjes over Elastic Audio eens op de site. Dat vind ik dus wel meer dan een simpele update. Alleen een plugin die dat zou kunnen zou denk ik al meer kosten en dan is het lang niet zo geintegreerd in Pro Tools als Elastic Audio.

Maareuh...voor de protools kenners: Beat Detective is nu dus overbodig? ;)

L56 Out...

Ach ja je zal wel helemaal gelijk hebben, waarom zou je ook een's een keer iets extra's weggeven aan de mensen die je produkt altijd trouw kopen.

Stel dat je die elastic audio nou niet nodig mocht hebben, en je wil alleen bugfixes, dan ben je dus weer de lul.
 
Hé René,
Heb jij de Windows 7.3 LE --> 7.4 LE upgrade gekocht op de website en gedownload? Mag ik dan vragen wat de totale kosten waren en wat er dan zo allemaal bijzit? Je kan namelijk ook een DVD bestellen waar zo te zien meer software op zit, maar die is pas vanaf 1/12/07 beschikbaar.

Ik ben vorige week een Mbox 2 mini wezen halen voor mijn laptop. Thuis kwam ik er enigzins gefrustreerd erachter dan de Windows Vista nog neit leverbaar was. De laptop had ik een week eerder gehad en daarop zit Vista. Bij de Mbox zat dus 7.3. Ik kreeg vrijdag een e-mail dat ik de nieuwe driver kon downloaden.

Alles dus geinstalleerd.

Op mijn Mac werkt het allemaal wel. Moet nog even uitvogelen. IK heb Digidesign gemaild.
 
Ach ja je zal wel helemaal gelijk hebben, waarom zou je ook een's een keer iets extra's weggeven aan de mensen die je produkt altijd trouw kopen.

Stel dat je die elastic audio nou niet nodig mocht hebben, en je wil alleen bugfixes, dan ben je dus weer de lul.


Ik geef je helemaal gelijk.....maar tja, dat doet bijna iedereen zo, niet alleen Digidesign. Zo kocht ik ooit jaaaaaaaaaren geleden de Yamaha A3000 toen ie net uit was en met de eerste software versie. Met al z'n makken en dingen die het gewoon niet deden zoals sysex. In al z'n wijsheid besloot Yamaha versie v2 iets van 250DM te laten kosten voor iedereen die de A3000 al had (we praten overigens over een update op een eprom).

Natuurlijk kreeg elke nieuwe koper v2 al gratis. MAW diegenen die alle bugs bij elkaar hebben gezocht waren weer eens de lul. Ik heb net zo lang bij Yamaha NL lopen zeuren tot ik hem ook gratis kreeg. Ja er zaten veel nieuwe features in, maar je had hem gewoon nodig om hem 100% te laten werken. Ik zal niet zeggen dat ik niet erg blij was met de nieuwe features. Ik denk niet dat zeuren bij DD zin heeft.

Maar dat terzijde: ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Elastic Audio niet gebruikt gaat worden door iederen. Zodra je een loop in je project gooit heb je er toch al profijt van? Als is het maar om je loop het tempo te laten volgen.

L56 Out...
 
kun je met de 7.4 full install van bijvoorbeeld 6.9 upgraden? want in dat geval is het niet zo gek qua kosten toch:confused:
 
Back
Top