Akai S5000 met USB

baskunnen

Ingeburgerd
Lid sinds
10 mei 2005
Berichten
73
Locatie
Rotterdam
Hallo!

Ik heb sinds een tijdje een Akai S5000 met USb board op mijn computer aangesloten.
Nu heb ik het programma ak.sys geinstalleerd, maar ik heb geen enkel idee wat ik ermee kan en hoe het werkt.
Is het de bedoeling dat de S5000 als schijf zichtbaar is in "deze computer"?

Alvast bedankt,

Bas
 
Nee, je ziet de S6000 in ak.Sys. Met ak.Sys kun je de hele S6000 op afstand bedienen en samples heen en weer slepen.
 
Maar blijf je dan afhankelijk van je S5000 geheugen ? Of laad hij ze via usb, via de pc in?
 
Ja, hij speelt altijd af uit z'n eigen geheugen (of streaming vanaf een interne harddisk, als je die hebt).
 
Je kan met Ak.sys ook samples en programma's editen via je computer. Bij mij heeft dat echter nooit gewerkt zoals het hoorde en werd het, in mijn geval, toch maar weer editen op het scherm van de S3000 zelf. (had 'm dan wel via SCSI aangesloten) En overigens ook nooit op de S5000 via USB.
 
ak.Sys werkt alleen via USB op de S5/6000 en Z4/8. Dus niet via scsi en ook niet op de oudere samplers. Voor de oudere samplers via scsi was er MESA.
 
Jaaaa...das waar!!! Tis ook weer zo'n tijd geleden dat ik met die hardware samplers gewerkt heb.

Thanks.
 
Mike,

Super, die link!

Ik heb ak.sys 1.7 gedownload, en het werkt echt goed!
De versie die ik had, 2.3 of zoiets, werkte totaal niet.

Nogmaals veel dank!

Ps. Ja, ik heb weer een S5000.
Ik ben een aantal dagen bezig geweest met de voorbereiding van een nieuwe musical. De toetsenist werkt daar met een S5000, dus dan is het maar goed dat ik er ook eentje heb, dat scheelt aanzienlijk in de voorbereidingstijd!

Bas
 
Je kan met Ak.sys ook samples en programma's editen via je computer. Bij mij heeft dat echter nooit gewerkt zoals het hoorde en werd het, in mijn geval, toch maar weer editen op het scherm van de S3000 zelf. (had 'm dan wel via SCSI aangesloten) En overigens ook nooit op de S5000 via USB.

ak.Sys werkt alleen via USB op de S5/6000 en Z4/8. Dus niet via scsi en ook niet op de oudere samplers. Voor de oudere samplers via scsi was er MESA.

Maar de S3000 werkt toch ook niet via Mesa, maar de s3000xl weer wel? Ik krijg het iig. niet aan de praat.
 
Maar de S3000 werkt toch ook niet via Mesa, maar de s3000xl weer wel? Ik krijg het iig. niet aan de praat.

Tot de XL-serie alleen op de Mac dacht ik. XL serie laatste ROMs ook op Windows.
 
Mike,

Super, die link!

Ik heb ak.sys 1.7 gedownload, en het werkt echt goed!
De versie die ik had, 2.3 of zoiets, werkte totaal niet.

Nogmaals veel dank!

Ps. Ja, ik heb weer een S5000.
Ik ben een aantal dagen bezig geweest met de voorbereiding van een nieuwe musical. De toetsenist werkt daar met een S5000, dus dan is het maar goed dat ik er ook eentje heb, dat scheelt aanzienlijk in de voorbereidingstijd!

Bas


Beter.
Veel succes alvast en laat even weten wanneer en waar we moeten zijn om het te zien/beluisteren.
 
Mesa werkt alleen met: S2000, S3000XL en S3200XL
Ik heb het in het verleden werkend gekregen met een S3000i in combi met een Mac, maar het benaderen van de interne HD was heel buggy, kortom het werkte wel maar niet super.
Ook het OS is bepalend op de samplers, de laatste versie (2.00) werkt het best.

Een andere manier is werken met Recycle, die ondersteund wel mijn S1100 en ook E6400ultra via SCSI.
Ook hier geldt wel dat het valt of staat met de ondersteuning van het laatste OS op de samplers.
 
Mesa werkt alleen met: S2000, S3000XL en S3200XL
Ik heb het in het verleden werkend gekregen met een S3000i in combi met een Mac, maar het benaderen van de interne HD was heel buggy, kortom het werkte wel maar niet super.
Ook het OS is bepalend op de samplers, de laatste versie (2.00) werkt het best.

Een andere manier is werken met Recycle, die ondersteund wel mijn S1100 en ook E6400ultra via SCSI.
Ook hier geldt wel dat het valt of staat met de ondersteuning van het laatste OS op de samplers.

Dan gebruik ik toch even dit zijspoor om te vragen wat wel met de s3000 werkt. Alleen chickensys translator? En dan de pro- of ook de free-versie?
 
Recycle werkte als een speer met een S3000i.
Maakt ie meteen programs en wijst ie meteen de samples toe.

[edit]
Recycle werkt met S3000 echter alleen met OS 2.00 (heb Recycle even open staan).
 
Recycle werkte als een speer met een S3000i.
Maakt ie meteen programs en wijst ie meteen de samples toe.

[edit]
Recycle werkt met S3000 echter alleen met OS 2.00 (heb Recycle even open staan).

Die os2.0 is geen probleem, die staat op flop, en daar start de s3000 hier standaard mee op. Beetje traag, maar ik moet het nog een keer op zip gooien.

De 199 euro (volgens de nieuwe Thomann-site) is echter wel een probleem. Daar koop je bijna een USB-sampler voor :).
Ik ben niet zo op de hoogte van de softwaredingen, dus misschien een domme vraag; maar van wie is Recycle nu? Propellerheads of Steinberg?
 
Ik heb ook een S5000 gekocht , even kijken wat er allemaal mogelijk is , heb ervaring met een S900
maar dit is toch heel wat anders .
Wat moet ik laden om met USB te werken?
 
@Ronald en TS, spijt me zeer maar je weet toch wel enigzins wat je koopt ?

"nu heb ik een auto gekocht, eens kijken wat er in gaat.. ah! benzine, verdorie ik wilde diesel"

Doen we niet meer aan (voor) onderzoek ofzo, bijv. of AkSys wel werkt onder Windows 7/8 .. daar gaatie het niet op doen kan ik je al zeggen, tenzij je VmWare installeert en een XP vm opstart. Daarin kan je dan aksys draaien.
Verder, voor elk apparaat aan de USB die niet 'standaard' is, heb je drivers nodig.. zo ook voor de akai's.

Daarna is het Aksys opstarten en rondklikken, zo ontzettend veel opties heb je niet.. binnen een half uur moet je 't toch wel kunnen vinden lijkt me, hoe je een sample sleur&pleur methode de Akai in krijgt.

Al gekeken op akai website? fora?

succes, oh en welkom zie ik :)
 
Back
Top