Akai S5000 usb driver an de praat krijgen onder windows 8?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.269
Locatie
Grou
Wanneer ik mijn Akai S5000 aan mijn win8 pc wil koppelen wordt deze herkent. De stuurprogramma's voor de USB interface worden niet automatisch geïnstalleerd. Deze wil ik bijwerken door de optie "Stuurprogramma bijwerken" in apparaat beheer te selecteren. Wanneer ik dan naar het pad wijs waar de USB drivers staan krijg ik de melding "Er kunnen geen stuurprogramma's voor het apparaat gevonden worden".

Is er een workaround?
 
Ik draai Windows7 en mijn workaround is VM draaien op Xp. Je kan heel makkelijk selecteren welke usb je wel/niet wilt gebruiken in de VM, dus werkt prima :) vzv ik weet zijn er geen win7/8 drivers voor de s5/6000 en z4/8
 
Hoi Sander, da's idd toevallig. Hoe zet ik zoiets op in win8? Waar moet ik zoeken of is een guide?
 
Hoi, nee dat kan ook niet in Windows7, XP mode doet het niet voor Aksys

Dit heb ik gedaan om het werkend te krijgen:

- Download de gratis VMware Player > https://my.vmware.com/web/vmware/free#desktop_end_user_computing/vmware_player/4_0

- Download een oude XP image, een torrent, of een oud CD-tje. Moet nog wel ergens te vinden zijn, voor wie het wenst kan ik de torrent geven van een goede image.. maar is niet moeilijk te vinden

- Start de VMware player, laadt het (iso) image in, start de XP PC op

- Eenmaal in de Virtuele XP, zit er een balk bovenin het scherm. Daar zie je je USB icoontjes beetje aan de rechterkant vd balk, 1 van die is je AKai (dat zie je als je er met je muis overheen gaat) < Vergeet die niet te connecten. Zo kan je dus je andere USB apparaten aan Windows7 laten hangen, perfect voor zeg, een Nord G2. Aksys erop en klaar. Als je de XP image al in bezit hebt duurt bovenstaande niet meer als een half uur. En daarna, helemaal eitje > VM opstarten > usb connecten > aksys.. heerlijk

Gebruik het nu al half jaartje zo voor de Z8 :P
 
Volgens mij bedoelt sander een echte VM (zoals virtualbox ofzo) en niet XP mode. Volgens mij is XP mode voor applicaties die niet helemaal compatible zijn, maar heeft die geen andere drivers dan die van win 7.
 
Yes, dat klopt!

Misschien voor een aantal mensen gelijk een leuke kennismaking met dat virtuele spul. Je kan er echt veel mee, al je oude spulletjes werken ineens weer... stel dat je nog graag met Sequencer-303 werkt van technotoys :D
Of DX manager voor je Yamaha FM bakkies.. enz enz als je er een Ghost image van hebt kan je die volgens mij weer nieuw leven inblazen op je Win7/8 PC.
 
Vreemd, want ik gebruik mijn S5000 dus wel gewoon via XP mode. Deze zit trouwens pas vanaf Win7 professional er in en niet in de Home versie.
 
Bij deze de eigenschappen van de Windows XP mode onder Win7 en de gebruikte driver.
XP mode is overigens een optie die je kon downloaden ergens bij microsoft. Onder Win7 pro KAN je hem gebruiken maar hij wordt standaard niet meegeleverd.
 

Attachments

  • XP Mode.jpg
    XP Mode.jpg
    57,3 KB · Bekeken: 92
  • XP Akai Driver.jpg
    XP Akai Driver.jpg
    31 KB · Bekeken: 87
Is dit ook met win8 mogelijk? De VM optie lijkt me lastig, heb nog wel een winXP install cd liggen maar misschien kan ik beter een netbookje kopen. Sander schrijft over de G2 editor, die draait prima onder win8, daarom baal ik er zo van dat Akaisys / de USB driver niet opgepakt wordt.
 
Laatst gewijzigd:
Sorry, ik heb geen kennis van windows 8.
Bij Win7 XP mode heb je trouwens geen Windows XP cd nodig, dat is het gruwelijk mooie van XP mode!
Totale integratie met je desktop. Je installeert een programma (akaisys bijvoorbeeld) waarna je uiteindelijk op je desktop gewoon een icoontje kan plaatsen naar AkaiSys. Het enige wat je daarna even moet doen is de usb poort aan de XP mode VM koppelen.
 
Sorry, ik heb geen kennis van windows 8.
Bij Win7 XP mode heb je trouwens geen Windows XP cd nodig, dat is het gruwelijk mooie van XP mode!
Totale integratie met je desktop. Je installeert een programma (akaisys bijvoorbeeld) waarna je uiteindelijk op je desktop gewoon een icoontje kan plaatsen naar AkaiSys. Het enige wat je daarna even moet doen is de usb poort aan de XP mode VM koppelen.
Goed dat het werkt, want zo vanzelfsprekend is dat niet:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7#section_1
nor is it well suited for programs with hardware requirements...
 
Aha....maar dit is redelijk standaard usb doorgeven. Geen pci kaarten of andere exoten.
Firewire werkt bijvoorbeeld bij geen enkele vm die ik ken.
 
Oh? Ben ook wel benieuwd naar deze optionele XP mode.. eerste keer dat ik het ergens lees mbt de Akai ; had me scheel gezocht toentertijd, en uiteraard -binnen mijn grenzen- alles geprobeerd met Win7 xp mode e.d.
Ik denk dat ik echter toch gewoon aan de VM vasthoudt, ik vind het stiekem gwoon beetje stoer dat me dat is gelukt met de PC :D :D goed gevonden in ieder geval, als het werkt!
 
@neuromancer zou je stap voor stap kunnen uitleggen wat je gedaan/geïnstalleerd hebt aan mij (en ook andsere) die totaal geen verstand van computers hebben? Met name: hoe koppel ik een USB poort aan win VM en hoe weet ik welke poort in mijn pc welke is? thnx!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top