verschil tussen een Virus B en C

Ik gebruikte met de C vrijwel nooit meer dan 3 geluiden tegelijk, verdeeld over de 3 kanalen. Meer kon ie simpelweg niet aan met zijn 32 stemmen.

Als je net begint en nog maar 2 synths tot je beschikking hebt - en ook nog eens hardstyle maakt waarbij unison idd veel gebruikt wordt - dan is het toch veel slimmer om voor de C te gaan aangezien je zoveel mogelijk parts tegelijk wil kunnen gebruiken?
 
Origineel geplaatst door Funky Dee
Die nieuwste soundsets zijn meestal geoptimaliseerd voor de C of TI, dat klinkt dus totaal anders op een B
Maar als je hem als monosynth gebruikt heb je idd aan een B genoeg ;)

Het klinkt helemaal niet totaal anders dan op de B. Heb je het zelf wel eens uitgeprobeerd dan?? Ik merk in ieder geval maar weinig verschil.
 
Een verschil tussen de Virus B en de C:
Mini Moog Style "Analog" Filter

Het lijkt me een mooie marketing term, of zit er echt een analoog filter in?


(modelled after the MiniMoog™ cascade filter with 6-24 dB Slope and self-oscillation)
Waarschijnlijk is het dus gewoon software.
 
Origineel geplaatst door dct
Het klinkt helemaal niet totaal anders dan op de B. Heb je het zelf wel eens uitgeprobeerd dan?? Ik merk in ieder geval maar weinig verschil.
Zet deze is op je B
Qui Robinez Solar Set 2007 (Virus TI optimized)
Mikael Hansson Dual Integrations Set 2007 (Virus TI optimised)
Sounds of revolution soundset 2007 teaser (Virus C optimised)
Een aantal geluiden zullen zeker anders klinken dan moet
 
ik zoek een synth voor hardstyle geluiden EN audiovisuele geluiden, zoals voor bij games, films, reclames en intro leaders van een programma, ect.

ook zou ik er electro,house,dance mee willen maken maar dat is voor erbij,

dus eigelijk een groot beeld.
 
voor een groot beeld kun je beter iets anders gebruiken dan een synth.
voor een groot geluid kom je allicht in de buurt met een virus B/C/Ti.

wat mis je met de nord lead 2x?
 
Er is niks mis met mijn nord lead 2x.

Is een goede synth om het synthese mee te leren omdat je niet in een menu hoeft te werken maar alles gewoon een knop heeft gekregen.

Maar ik zou ook graag de comerciele sounds willen maken die je bij hardstyle altijd voorbij hoort komen en die komen na mijn denken 70% allemaal uit een virus.

Maar wat vinden jullie van de combi nord lead & virus? De sounds die er in zitten vullen elkaar toch netjes aan of heb ik het mis?
 
met een virus heb je 1000-en presets die waarschijnlijk wel de "commerciele" sound bevatten die je zoekt.

denk dat virus en nord elkaar grotendeels overlappen, misschien beide een ander karakter. ken de virus van buiten maar de nord eigenlijk niet, misschien kan iemand anders daar een ervaring over geven?
 
Ik heb een Virus en een Nord Lead. De Nord gebruik ik als master keyboard en voor de wat softere geluiden; pads/strings en als ik even snel een bepaald fx geluidje nodig heb, het is met de Nord Lead namelijk makkelijker om wat je in je hoofd hebt meteen om te zetten naar een geluid.

Voor de leads, kicks en de wat ruigere sounds pak ik eerder de Virus TI of Powercore. Het duurt misschien iets langer om een goede patch te maken, maar waar de Nord al snel ophoud, gaat de Virus zoveel verder...
 
Ik vind overigens de eq van de virus c niet bepaald bijdragen aan z'n extra's... Je kan imo beter de eq je mengtafel gebruiken als je die hebt.. Ik vind de eq die op de virus zit maar erg plat en steriel klinken.., voor mij in ieder geval niet echt bruikbaar..
 
tjonge, jonge....jullie maken het hem zo wel veel makkelijker om een keuze te maken :confused: ;)

Als je kiest voor EEN virus heb je in iedergeval een goede investering gedaan, zeker voor deze trend van muziek.
Er zijn al heel wat hits gemaakt met dit apparaat (en niet alleen in dance-music) !

Als "beginnende" muziekant zou ik niet gelijk voor de pepersure synth's zoals TI gaan terwijl B en C vrijwel hetzelfde geluid bied. Ikzelf heb een Virus-C (ook 2de hands gekocht) en heb vele demo's gehoord van de TI.
Ik ga echt niet gelijk zoveel geld meerlappen voor die paar net iets anders klinkende sounds. Ik hoor geen echt daverend verschil vergelijken met Virus-C.

Polyfonie niet genoeg omdat je zoveel sounds uit Virus wilt halen....dan neem je hem toch in twee fases op, langleve multitrack recording !

Een nordlead klink echt anders dan een Virus (ikzelf heb Nord Modular).
Nord kan enorm vet en rauw klinken maar geeft over het algemeen een vrij kil geluid met een "typisch randje"
Nordlead 3 heeft betere convertors en klinkt al een heel stuk minder kil dan zijn voorgangers.

Wat ook erg belangrijk is om het "virus-sound" te krijgen is de reverb in dit apparaat (B, C, TI maakt niet uit)
Als je de reverb uit zet is deze synth...verdwijnt er ineens wel heel erg veel. Probeer maar en je begrijpt gelijk wat ik bedoel.

De week voor het uitkomen van Virus-TI koste Virus-C 2de hands zo'n 1200-1300 euro !!
Al redelijk snel na komst Virus-TI is Virus-C gezakt naar rond de 800 Euro !
Mensen die commercieel goed bezig zijn met muziek kunnen het zich eenvoudig veroorloven om Virus-C in te ruilen voor Virus-TI. Ze hebben het zo terug verdiend.
Profiteer daar lekker van ;)

kortweg, Virus-B of Virus-C, een goede investering waar je niet snel spijt van zult hebben !
 
Origineel geplaatst door midigek
Wat ook erg belangrijk is om het "virus-sound" te krijgen is de reverb in dit apparaat (B, C, TI maakt niet uit)
Als je de reverb uit zet is deze synth...verdwijnt er ineens wel heel erg veel. Probeer maar en je begrijpt gelijk wat ik bedoel.

100% agree!
 
en ook de chorus.. die herken je ook uit duizenden, hoor je ook regelmatig erg duidelijk terug.. :)
 
chorus is goed!~daar maak je slippende autoband geluiden mee :)
en het moogfilter is ook lekker. maar wat steriel soms. (en dat is te editten)
 
Origineel geplaatst door midigek
Er zijn al heel wat hits gemaakt met dit apparaat (en niet alleen in dance-music) !
Dit heb ik mensen ook wel eens over een mc-303 horen roepen in een grijs verleden.

Laat je nou geen verkooppraatjes wijs maken, je hebt echt geen virus nodig om een hit of een bepaalde muziekstyl te maken. En het hebben ervan zegt niets over het maken van goede muziek of hits.

Origineel geplaatst door Roel
chorus is goed!~daar maak je slippende autoband geluiden mee :)
en het moogfilter is ook lekker. maar wat steriel soms. (en dat is te editten)
Maar is het nou een echt filter of een neppe? :confused:
 
Goed gereedschap is het halve werk !

(en natuurlijk komt er meer bij kijken wanneer je daadwerkelijk een hit wil scoren...goede connecties is er een van)
Goed afmixen is heel belangrijk onderdeel (en voor de meeste mensen dan ook het meest complexe onderdeel)
En niet te vergeten, een "hook", een deuntje wat aanslaat. Veel populaire nummers hebben een patroon wat goed in het gehoor licht en makkelijk te onthouden/herkennen is. "nanaaanananaaaa!"

Maar heb nog niemand zien scoren met iets als...."My First Sony" ;)
 
Origineel geplaatst door Roel
chorus is goed!~daar maak je slippende autoband geluiden mee :)
en het moogfilter is ook lekker. maar wat steriel soms. (en dat is te editten)
ik vind de chorus op die bak juist echt enorm k*t persoonlijk :bekdicht: achja, gelukkig verschillen smaken.. het is sowieso een zeer bruikbare bak, alleen ik hem vaak erg aanwezig willen zijn in de mix.. ligt er altijd een beetje platjes op, of komt er nét niet lekker zat uit..
 
Back
Top