verschil tussen een Virus B en C

djberjo

Stamgast
Lid sinds
24 mei 2006
Berichten
188
Locatie
Asten
hoi,

ik weet niet of hier al een topic overging, zo ja mijn excuses daarvoor.

Maar ik zit er aan te denken om een virus aan te schaffen alleen ik twijfel nog steeds.

want de B is te koop voor 400 a 500 euro en de C voor 800 a 900 meestal 2e hands.

ik heb nu sinds kort een nord lead 2X alleen ik mis een aantal geluiden, en omdat ik hardstyle onderandere wil maken en daar hebben veel producers een virus in de studio liggen, dacht ik dan is die ook geschikt voor mij.

Ik heb op de site van access virus naar de geluiden geluisterd maar zou ook graag willen weten bijvoorbeeld in welke commerciele tracks hij gebruikt is.

en of sommige leden enkele geluiden uit een virus kunnen laten horen, dit omdat die demo's zijn vaak door de echte grote jongens gemaakt en omdat ik dat nog niet ben maar meer de standaart klanken uit zou willen horen.



dus wat zijn nou de grote verschillen en zijn die het prijs verschil waard?
en zouden jullie enkele sampletjes kunnen uploaden zodat ik zou kunnen luisteren wat er uit te halen zou zijn.

mocht iemand er een in de aanbieding hebben mag je het altijd laten weten.

alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
 
Der is idd wel wat te vinden hier over de verschillen tussen beide...
En,
'k heb enkel een VirusC in m'n bezit,
maar ik kan niet zonder de EQU die enkel op de c zit.
Anders klinkt ie echt niet naar m'n goesting....

Maar,
'k weet niet of een A of B 't zelfde klinkt als een VirusC zonder Equ-Gain instellingen?

... 'k denk dat 't vooral afhangt van wat voor sounds je zoekt eruit te halen.
Ik vind m'n Amiga met 8Bit echt de max klinken tegenwoordig :confused:
 
Grootste verschillen:

C heeft 32 stemmen, B 24.
C heeft een emulatie van een Moogfilter, B niet.
C heeft een vocoder, B niet.
C heeft een EQ per part, B niet.

Voor een volledige comparisonchart: http://www.access-music.de/comparisonchart.php4

Qua klank is er niet zo'n groot verschil. Enkel wanneer je specifieke features van de C gebruikt, kan je een verschil horen. Ik denk dat de beste 'bang for the buck' de B is.

Dit voor mijn 2 cts.

:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny


C heeft een vocoder, B niet.


dit klopt niet: de B heeft wèl een vocoder aan boord :biertje:
 
Maar de nieuwste 2007 soundsets kun je weer niet in een virus B laden en sommige ook niet in een C

Als je dan toch alleen presets wilt gebruiken heb je dus alleen de geluiden die al 100 keer gebruikt zijn

Als je geen TI kunt betalen zou ik een 2de hands C kopen en daar de 2007 soundsets in stoppen van de site van Access

Succes met je dilemma! ;)
 
Wat mij qua verschil over de streep heeft getrokken m´n B voor een C in te ruilen: de layout. De C heeft meer parameters op het frontpanel zitten. Op de B zitten de FX en modmatrix in een menu weggestopt, evenals LFO 3 en Osc 3 en de ringmod.

Snap nu veel meer hoe bepaalde sounds worden gemaakt. Ook experimenteer ik nu meer met dingen die ik eerst in een menu had zitten zoals de modmatrix.
 
Ik ben het met 'The Poisoner' eens.

Ook bij ons is de layout datgene geweest dat ons heeft doen besluiten om voor een C te gaan.


groet

Tom
 
Ik zou voor software op de computer gaan, ipv software in een mooi bakje met knoppen.

De synths van Rob Papen, ReFX en Z3ta+ bijvoorbeeld. Kun je mooi een midi controller met knoppen op aansluiten.
 
Origineel geplaatst door locomilo
Ik zou voor software op de computer gaan, ipv software in een mooi bakje met knoppen.

De synths van Rob Papen, ReFX en Z3ta+ bijvoorbeeld. Kun je mooi een midi controller met knoppen op aansluiten.

Leuk voor je dat jij van software houdt, maar daar ging de vraag van de topicstarter niet over toch?
 
Origineel geplaatst door locomilo
Ik zou voor software op de computer gaan, ipv software in een mooi bakje met knoppen.

De synths van Rob Papen, ReFX en Z3ta+ bijvoorbeeld. Kun je mooi een midi controller met knoppen op aansluiten.

Stukje software in een bakje wat op je pc niet kan draaien zonder minstens 1 dure DSP kaart...
 
Origineel geplaatst door The Unholy
niet kan draaien zonder minstens 1 dure DSP kaart...
Waarvoor heb je die DSP kaart nou weer nodig?? :confused:
 
Origineel geplaatst door locomilo
Ik zou voor software op de computer gaan, ipv software in een mooi bakje met knoppen.

De synths van Rob Papen, ReFX en Z3ta+ bijvoorbeeld. Kun je mooi een midi controller met knoppen op aansluiten.

Wat is dat toch voor volk dat totaal niet ter zake doende antwoorden geeft en bijna elk topic aangrijpt om de eeuwig durende discussie soft-hard (of soms zelfs mac-win) voort te zetten....:( Het ging de topicstarter er niet om wat beter is, een virus of software.... hij wilde verschillen weten tussen 2 virussen.
 
Origineel geplaatst door Funky Dee
Waarvoor heb je die DSP kaart nou weer nodig?? :confused:

Ik ken geen softwaresynths vergelijkbaar met de hardware Virus waar je die niet voor nodig hebt:confused:

Zoals de Virus Powercore - weer een beetje on-topic...
 
er zijn zeker wel vsti die niet voor een virus onder doen hoor....

maar uh, die nord wil toch ook wel aardig gillen lijkt me???

(neem toch gewoon die virus B, ik heb een powercore gehad en een c nagenoeg hetzelfde)

Ti is wel een echte upgrade...
 
Origineel geplaatst door The Unholy
Ik ken geen softwaresynths vergelijkbaar met de hardware Virus waar je die niet voor nodig hebt
Oke, op die fiets

Mischien kun je beter eerst een virus B proberen en dan door sparen voor een TI, het is de moeite
 
Origineel geplaatst door The Unholy
Ik ken geen softwaresynths vergelijkbaar met de hardware Virus waar je die niet voor nodig hebt:confused:

Ik ken ze wel, het zijn alleen geen virus klonen maar moet dat dan? Je krijgt er hooguit een virus uit als je illegaal hebt gedownload...........
 
Origineel geplaatst door locomilo
Ik ken ze wel, het zijn alleen geen virus klonen maar moet dat dan? Je krijgt er hooguit een virus uit als je illegaal hebt gedownload...........
zoals?
de z3ta mod? klinkt voor geen meter
 
Origineel geplaatst door The Poisoner
Leuk voor je dat jij van software houdt, maar daar ging de vraag van de topicstarter niet over toch?
Hou ik van software? Vertel dat maar tegen die grote lompe zware Eminent 310 en Korg DSS-1 die samen bijna alle ruimte in mijn muziekkamertje inbeslag nemen.

Origineel geplaatst door klausito
Wat is dat toch voor volk dat totaal niet ter zake doende antwoorden geeft en bijna elk topic aangrijpt om de eeuwig durende discussie soft-hard (of soms zelfs mac-win) voort te zetten....:( Het ging de topicstarter er niet om wat beter is, een virus of software.... hij wilde verschillen weten tussen 2 virussen.

Origineel geplaatst door djberjo
en omdat ik hardstyle onderandere wil maken en daar hebben veel producers een virus in de studio liggen, dacht ik dan is die ook geschikt voor mij.

Ik probeer de topic starter alleen van het wijdverspreide misverstand af te helpen dat je voor deze stylen perse een virus nodig hebt. De discussie software op de computer of software in een 19"rack of ander apparaatje interesseert mij helemaal niet. Het is helemaal mijn bedoeling niet dat mensen hier hun eigen gear gaan verdedigen.

Origineel geplaatst door Ramoonus
zoals?
de z3ta mod? klinkt voor geen meter
Dat is toch juist wel een kloon?
 
Origineel geplaatst door The Poisoner
Wat mij qua verschil over de streep heeft getrokken m´n B voor een C in te ruilen: de layout. De C heeft meer parameters op het frontpanel zitten. Op de B zitten de FX en modmatrix in een menu weggestopt, evenals LFO 3 en Osc 3 en de ringmod.

Snap nu veel meer hoe bepaalde sounds worden gemaakt. Ook experimenteer ik nu meer met dingen die ik eerst in een menu had zitten zoals de modmatrix.

Zelf heb ik al geruime tijd een Virus KC (edit: ik bedoel uiteraard een KB) en wat het geluid betreft ben ik meer dan tevreden. Enkel het induiken in de menu's vind ik wat minder.

Kan je op een Virus C (KC) de arpeggiator vanop het bedieningspaneel in- en uitschakelen?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top