verschil tussen een Virus B en C

Neem aan dat je de KB bedoled.

Ja, op de C kan je de arp vanaf het frontpanel bedienen. Voor de verdere instellingen moet je nog steeds wel een menu in. Check anders ff onderstaande link. Zit een 3D afbeelding van de C in, zodat je het frontpanel goed kan bekijken.

http://www.access-music.de/products.php4?product=virusc
 
Origineel geplaatst door The Poisoner
Neem aan dat je de KB bedoled.

Ja, op de C kan je de arp vanaf het frontpanel bedienen. Voor de verdere instellingen moet je nog steeds wel een menu in. Checkl anders ff onderstaande link. Zit een 3d
link?
 
had per ongeluk op enter geramd :D
 
Is het dan echt zo verschrikkelijk om even in zo'n menu'tje te duiken? Veel functies die je in die menu's tegenkomt hebben de meeste andere synthesizers nieteens. Wil je een synth die makkelijk te bedienen is, neem je een Nord Lead, maar in mijn ogen is dat ongeveer 1/4 Virus C...

En ik zou trouwens zeker weten voor de C gaan ipv de B, alleen al voor de EQ die ik niet zou kunnen missen.
 
Als je een keyboard hebt is een functie zoals Arp On belangrijker - dat 'ie dichterbij zit, dan.

Echter, als je al een KB hebt zou ik denk ik gelijk de sprong naar een TI wagen.
 
Vind persoonlijk het enorme prijsverschil tussende B en de C niet echt rechtvaardig.. EQ per part zit ook op je mixer, meer stemmen had ík persoonlijk niet nodig, en sjah, die paar knoppen.. Handig hoor, daar niet van, maar om dan 200/300 euro prijsverschil te hebben.. Ik ben direct voor de B gegaan!
 
ik heb de C (Indigo II), nooit een B gehad maar ik ben echt HEEL erg tevreden, kben nog niet eens toe aan het zware menu-diven en nu al vind ik hem super.
 
Origineel geplaatst door Ethereal
Vind persoonlijk het enorme prijsverschil tussende B en de C niet echt rechtvaardig.. EQ per part zit ook op je mixer, meer stemmen had ík persoonlijk niet nodig, en sjah, die paar knoppen.. Handig hoor, daar niet van, maar om dan 200/300 euro prijsverschil te hebben.. Ik ben direct voor de B gegaan!

Je moest eens weten wat je met die eq van de Virus kunt doen als je het via midi gaat opnemen. En de extra stemmen op de C vind ik echt niet overbodig, aangezien ik aan 32 stemmen ook al snel te kort had. Zeker geen overbodige fratsen zeg maar...
 
Origineel geplaatst door Ethereal
EQ per part zit ook op je mixer

Mijn Virus heeft maar 3x stereo out, weet niet hoe dat bij jou zit.....

gebruik in al mijn tracks toch wel meer dan 3 Virus sounds
 
Origineel geplaatst door The Poisoner
Mijn Virus heeft maar 3x stereo out, weet niet hoe dat bij jou zit.....

gebruik in al mijn tracks toch wel meer dan 3 Virus sounds

hehe, mijn virus heeft er ook 3x stereo out...
 
Origineel geplaatst door Funky Dee
Maar de nieuwste 2007 soundsets kun je weer niet in een virus B laden en sommige ook niet in een C

Dat is natuurlijk onzin, want alle soundsets voor de virussen zijn in alle virussen in te laden. Alleen zul je op een B bijvoorbeeld de EQ instellingen missen, maar de kern van het geluid zal wel hetzelfde klinken.

Ik heb al 5 jaar een Virus B en nog steeds erg tevreden. De EQ per part mis ik absoluut niet, want gebruik alle uitgangen los en EQ die weer op m'n tafel.

Maargoed... als je de Virus echt alleen voor hardstyle gaat gebruiken, is goed mogelijk. De Virus is voor vele hardstyle / trance / dance / blastyle muziek gebruikt.
Als je toch beslist om software te gaan gebruiken, geen z3ta of Vanguard gebruiken, want die klinken gewoonweg te dun en niet "rauw" genoeg. Ze hebben gewoon niet het karakter dat jij zoekt.
Wat wel een hele goede software oplossing is voor je: "ReFX Nexus"!!!
Deze softsynth zit helemaal volgebakken met romsamples van de Virus, JP8000 enz enz....

Dit zou wel wat voor jou kunnen zijn denk ik zo!
 
Persoonlijk vind ik het prijsverschil van de C ten opzichte van de B het niet waard, ga dan meteen voor een Ti.

Heb zelf een B maar gebruik hem erg weinig, ik vind software gewoon veel makkelijker werken.
Enige reden waarom ik hem voorlopig nog niet wegdoe is dat hij met z'n multitimbraliteit in projecten de cpu ontlast. Hij heeft 16 channels maar door z'n 24 voices kom je in de praktijk meestal niet verder dan 5 of 6 channels, maar dat scheelt dus wel een boel cpu power die anders voor 5 of 6 VST's gebruikt moet worden. (als ik een nummer maak wil ik gewoon alles tegelijk kunnen horen, spoor voor spoor opnemen vanaf de virus is voor mij geen optie)

Maar goed, de B lijkt me dus een betere investering dan de C. Als je dan toch zoveel geld neertelt voor de C kun je beter nog iets meer neertellen voor de Ti want dan heb je gewoon een absolute uber-synth.
 
Origineel geplaatst door Frank H
Persoonlijk vind ik het prijsverschil van de C ten opzichte van de B het niet waard, ga dan meteen voor een Ti.

Virus B > €400,-

Virus C > €700,-

Virus TI > €1700,-

Tja, als je €700,- kunt missen, kun je natuurlijk ook wel €1000,- euro meer missen... :confused:
 
als ik dit ook zo lees denk ik dat de C beter is voor mij omdat de effecten niet in een menu zit.
Want ik was van plan om mijn nord lead daarop aan te sluiten.
hij heeft iets meer knoppen zodat je iets minder in het menu hoeft te zitten,

Maar de TI is te duur vind ik, als ik als zeventien jarige jongen een nord lead 2X en virus C thuis zou hebben staan dan vind ik het netjes genoeg.

Ik koos voor een virus omdat in die muziek style hij veel gebruikt wordt en ik zo ook de comerciele sounds er uit kan halen.

Kwa software en hardware ik werk nou met een macbook en die kan niet te veel plugins tegelijk in ableton laten en ik vind hardware nog steeds mooier dan software. maar ieder zijn eigen mening daarover.


Dus ik ga daar maar eventjes voor sparen.


Mocht iemand er een in de aanbieding hebben laat het maar even weten in een berichtje of mail.

Allemaal bedankt voor de reacties.


Met vriendelijke groet,


Bjorn Berkvens
 
Origineel geplaatst door The Unholy
Virus B > €400,-

Virus C > €700,-

Virus TI > €1700,-

Tja, als je €700,- kunt missen, kun je natuurlijk ook wel €1000,- euro meer missen... :confused:

700 voor een C is wel erg optimistisch, ik zie vaker prijzen van 800-900. (een B vind je ook niet voor 400 trouwens) En voor een Ti betaal je tweedehands natuurlijk ook wat minder, maar goed. Een C vind ik gewoon geen goede investering omdat hij maar ietsje meer kan dan een B, een Ti kan daarentegen véél meer dan een C. Als je dan toch een smak geld uitgeeft voor een synth, doe het dan meteen goed.
Just my opinion :)
 
Origineel geplaatst door Frank H
Hij heeft 16 channels maar door z'n 24 voices kom je in de praktijk meestal niet verder dan 5 of 6 channels, maar dat scheelt dus wel een boel cpu power die anders voor 5 of 6 VST's gebruikt moet worden. (als ik een nummer maak wil ik gewoon alles tegelijk kunnen horen, spoor voor spoor opnemen vanaf de virus is voor mij geen optie)

Wat speel jij dan voor ruige accoorden? Haalde zelf met gemak 9 a 10 sounds uit m´n B destijds. Nu met de C had ik laatst zelfs de 13 al gehaald.
 
Origineel geplaatst door The Poisoner
Wat speel jij dan voor ruige accoorden? Haalde zelf met gemak 9 a 10 sounds uit m´n B destijds. Nu met de C had ik laatst zelfs de 13 al gehaald.

Zodra je Unison uit de Virus gebruikt (en geloof me... die gebruik je!), hoef je geen ruige akkoorden te spelen om de polyfonie-limiet te bereiken hoor!

Ik haal zelf meestal 3 à 4 kanalen tegelijk uit de virus. Meer is ook echt niet nodig. De Virus blijft toch wel een redelijk specifiek karakter houden en niet elke track moet persé bulken van de Virus sounds...
 
Origineel geplaatst door Subgroover
Dat is natuurlijk onzin, want alle soundsets voor de virussen zijn in alle virussen in te laden.
Als jij een hypersaw uit je B kan toveren... oke, maar anders heb je maar een halve soundset in je virus, das leuk

Die nieuwste soundsets zijn meestal geoptimaliseerd voor de C of TI, dat klinkt dus totaal anders op een B
Ik ben overgestapt op een TI omdat m'n C te weinig stemmen had voor 1 sound bestaande uit 3 saw's + 16x unison en dat soort sounds klinken gewoon zoveel malen beter op een TI omdat die C te vaak intern over z'n nek gaat, dat haat ik

Maar als je hem als monosynth gebruikt heb je idd aan een B genoeg ;)

Berjo ga lekker voor de C, die layout is ook 10 keer beter en hij is gemaakt voor jouw muziekstyle
 
Origineel geplaatst door Subgroover
Zodra je Unison uit de Virus gebruikt (en geloof me... die gebruik je!), hoef je geen ruige akkoorden te spelen om de polyfonie-limiet te bereiken hoor!

Ik haal zelf meestal 3 à 4 kanalen tegelijk uit de virus. Meer is ook echt niet nodig. De Virus blijft toch wel een redelijk specifiek karakter houden en niet elke track moet persé bulken van de Virus sounds...

Inderdaad.. voor een pad gebruik ik meestal 5 of 6 toetsen, en met 2x unison zit je dan al zo op de helft van de polyfonie. En meestal klinkt nog meer unison (4x ofzo) alleen maar beter. Dan blijft er dus weinig over :P
Als je wat 'minimalere' muziek maakt kun je vast wel 8 of 9 channels gebruiken maar mij lukt dat met melodieuze dancemuziek echt niet.
 
Back
Top