verschil tussen een Virus B en C

hm virus kon ik altijd dankzij de chorus geluiden mee maken die ik nog nergens anders uit heb gekregen. mis nog een vette chorus trouwens, zijn die soortgelijk aan die in de virus ook los te vinden?
 
Wat ook erg belangrijk is om het "virus-sound" te krijgen is de reverb in dit apparaat (B, C, TI maakt niet uit)
Als je de reverb uit zet is deze synth...verdwijnt er ineens wel heel erg veel. Probeer maar en je begrijpt gelijk wat ik bedoel.

Dat komt wellicht ook omdat die commerciele soundbanks vol reverb en delay zitten. Kaal klinkt het dan inderdaad een stuk minder. Ik gebruik meestal externe galm (Lexicon) en delay omdat ik deze iets beter vind klinken.
 
Origineel geplaatst door sten
Dat komt wellicht ook omdat die commerciele soundbanks vol reverb en delay zitten. Kaal klinkt het dan inderdaad een stuk minder. Ik gebruik meestal externe galm (Lexicon) en delay omdat ik deze iets beter vind klinken.

ik ga hier niet echt mee akkoord, ik zet heel vaak de reverb en delay af van de virus, kvind niet dat de sounds dan kaal gaan klinken. de virus heeft wel een heel eigen distortion sound, daarom hang ik er in single mode (en mono) een pedaal achter...
 
Ik ben nou ook filmpjes van de virus op youtube aan het kijken maar wat is nou het verschil kwa klank met de polar, indigo en de C/B?

is het alleen de kleur en een aantal toetsen?


Ik zit ook met een klein probleempje, Ik zit er aan te denken om mijn nord lead 2X terug te brengen. Want ik kan er niet de hardstyle sounds uithalen die ik eruit zou willen hebben.

en misschien kunnen jullie mij helpen met kiezen.

nogmaals: ik wil hardstyle , jump , eventueel house , electro , club achtige platen maken en ook audiovisueele dingen zoals , reclames, intro leaders , bumpers , film muziek , game muziek ect.


Een Roland JP 8080 lijkt mij ook wel leuk, is deze te vergelijken met de virus kwa klank? De virus is natuurlijk veel uitgebreider. want is dat ook een mooie combie of zitten er veel/teveel dezelfde geluiden/vergelijkbare geluiden in?


Sorry dat ik het zo allemaal vraag maar ik zit nog allemaal te twijfelen en me eigen te orrienteren, zodat ik dadelijk geen mis koop doe.


Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
 
formant bedankt voor je reactie met enkele voorbeelden, heb je de virus in elk liedje gebruikt of alleen in sindustries?
 
Origineel geplaatst door djberjo
formant bedankt voor je reactie met enkele voorbeelden, heb je de virus in elk liedje gebruikt of alleen in sindustries?

alleen in sindustries, sketch is albino/fl , vibestrong is es-1/logic, lounge achtige track is een polysix en een juno 106 /logic

op www.bigmouth.nl staat in de portfolio onder literatuur organisatie wintertuin 3 tracks. 1 is van acg vianen - woord, track is a synchron (die gast lult maar wat op zn eigen afwisselende tempo). Alle synth geluiden komen uit 1 patch in single mode waarmee ik door de track heen mee improviseer, wel cool wat je zou haast denken dat er 2 patches spelen maar ik zit gewoon sources te flippen via cc. geluid is wat rauwer a la dnb sub
 
Ik kan je garanderen dat je met een Virus B of C geen miskoop doet. Ik heb vrijwel elke bekende synth in mijn bezit gehad of uitgebreid getest en niet 1 is er zo bruikbaar voor wat jij wilt als de Virus, maak je daar maar niet druk om. Met de Nord Lead kun je ook wel een eind komen hoor, gebruik ook eens wat distortion (plugins) erover ofzo. Zonder externe effecten vind ik m een beetje zwak klinken, in tegenstelling tot de Virus.
 
ik denk dat ik overtuigd ben over die virus en dat ik daar zeker geen spijt van krijg.

dus ik ga daar naar op zoek naar een leuke 2e handse.

hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij aanschaf?
 
Origineel geplaatst door djberjo
hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij aanschaf?

Als je 'm in je rack wilt hangen, zorg dan dat je er een aanschaft met rackbeugels, want als je daar naderhand los naar op zoek moet gaan, wens ik je veel succes... ik ben zelf ook maanden bezig geweest eraan te komen!
 
misschien dat ik mn virus c inclusief rackmount kit er binnenkort uit doe.. ben er flink over aan het denken om hem te ruilen voor een g2 namelijk :)
 
de sounds van vengeance (die ik kocht) klinken in ieder geval heel anders op de powercore virus en de ti... en beiden klinken zalig. maar ik zou geeneen van beiden willen wegdoen.
 
Back
Top