Interne card reader voor mpc 2000xl

wel eruit trekken NIET KNIPPEN! dan kan je , als het nodig is, eventueel later nog de stekker van de floppydrive nog gebruiken.
 
voor de goede orde een vraag, welke constructie moet ik gebruiken? zowieso een powercable met de vier bedradingen geel, rood en twee keer zwart? of kan ik de onderste gebruiken, zwart/rood. alleen bij de onderste gaf ie geen lichtledje aan

dsc04460za7.jpg
 
Volgens mij, Het zou moeten werken met de rood zwart kabel. Ik zie ook geen power aansluiting voor de breede power stekker. Of ben ik scheel :) Zoals de tutorial van sander beschrijfd heeft hij alleen de rode en zwarte kabels nodig. Heb je trouwens wel de kabels rood en zwart in de goede gaatjes gepropt?
 
Ja, ik heb de kabels wel op de juiste kleur, zeg maar
maar, ja, wat doe ik niet goed? de mpc start wel op, maar het lampje van de card reader brand niet. gaat ook niet aan. zou dit dan komen omdat er nog geen kaart in zit?

dsc04462mw0.jpg


dsc04463kv4.jpg
 
dan moet je toch ff door knoeien. Heb je een 2000 of een xl? Heb je een ide met twee stekkers of zoon computerkabel met 3? Heb je de rode en Zwarte wel goed in de stekker gedrukt?
Zoals ik of je foto's zie zou het nu moeten werken. En waar is de zwarte connector voor naast de voeding?
 
Ik heb een 2000xl, maar wat bedoel je hiermee? Heb je een ide met twee stekkers of zoon computerkabel met 3?

kep een normale ide kabel, die zwarte connector is denk ik de jumpersetting als je dat bedoeld, vind het alleen vreemd dat er geen lampje van de card reader gaat branden, zal het denk ik in de pc moeten droppen om te kijken of hij het uberhaupt wel doet. het was nog nooit gebruikt

dsc04466jm5.jpg
 
De ide met drie is voor een cd brander ofzo, maar ik zie al dat je een ide met 2 stekkers hebt. Heb je de reader op master?
 
Ik heb mijn afbeeldingen die die van Soundcheck vergeleken en de draadjes zijn juist aangesloten.
Dan zou je dus bij het aandoen van je mpc, ongeacht of er een flash kaart inzit heel even een lampje aan/uit moeten zien gaan, netzoals bij de diskdrive die je verwijderd hebt. Stop 'm maar ff in je pc zou ik zeggen.
 
jep gedaan dus, en idd, daar ook bij de pc brandde er geen lamp voor heel even. Dan ben ik bang dat ie kaduuk is

#$#%^@$;{
 
Origineel geplaatst door Soundcheck
jep gedaan dus, en idd, daar ook bij de pc brandde er geen lamp voor heel even. Dan ben ik bang dat ie kaduuk is

#$#%^@$;{

Heb je daar gewoon de kabel gebruikt met alle draadjes aangesloten?

Wel vaag anders, want ding was toch nieuw?
 
ja, het was nooit gebruikt, zwaar iri dar er geen led begon te flikkeren. Ook niet in de pc, en ik heb het gewoonweg aan een powercable laten koppelen, maar idd, geen positief resultaat. pfffffff, moe wordt ik ervan;{
 
Ik snap niet dat je je XL altijd met een diskette hebt opgestart. Dat was geloof alleen noodzakelijk in de gewone 2000. Daarin werkt een ide kaartlezer geloof ik niet. Weet niet zeker. SCSI meer kans.


De mijne is een IDE versie.
Wél maakt hij gebruik van een SCSI to IDE convertor die origineel voor de S5/6000 is bedoeld/verkocht.
Dit is de versie die in mijn MPC zit.
A91640.jpg


Mijn 2k classic is voorzien van een CF cardreader.
Heb een SCSI modificatie voor moeten uitvoeren (er zit geen aansluiting op het moederbord) maar alles werkt perfect.
Floppies behoren nu tot het verleden, ook het Os wat via flop moest worden geladen heb ik op de CF kaart gezet,
waardoor hij nu razendsnel opstart.

Ik heb de data knop van de DR4 geruild met de MPC (zelfde fitting en zelfde knop, alleen de kleur dus), voordeel is dat deze door en door is,
waardoor er geen verf slijt. Het smoelt wat lekkerder vind ik.

3451v0l.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Laatst gewijzigd:

Daar zou ik niet meteen vanuit gaan; om in de 2kxl te werken, moet een cardreader ATAPI ondersteunen. Als dat het geval is, staat het er vrijwel altijd bij en dat is bij de links van jou niet het geval. Ik raad je ook af om op het uiterlijk af te gaan; heel veel cardreaders zien er precies hetzelfde uit, maar zijn niet hetzelfde. Ik ben er zelf in geslaagd om maar liefst 4x een niet-ATAPI-reader te kopen voordat ik de juiste vond:stupid Daar heb ik er trouwens nog wel 1 of 2 van over want ik heb er meteen maar 4 gekocht:okdan: (zie https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=105291 voor de liefhebber:engel:)

Als je het zeker wil weten, zou ik die van de link van Transistor (paar posts omhoog) kopen: http://www.theslot.spirythm.com/

Edit: by the way, hier hebben ze er ook een http://www.mpcstuff.com/2000xl-mcd-multi-card-reader-drive.html
 
Back
Top