Interne card reader voor mpc 2000xl

zijn deze dingen ook in te bouwen in scsi-behuizingen?

of is dat weer heel iets anders?
 
Zelfde als in mijn MPC2K, gaat zeker werken. (2000XL staat alleen niet in je gearlist?).
Voordeel is dat de 2000XL al een IDE socket op het moederboard heeft.

Succes gast.


Kheb nu 2 2000xl's hier staan
1 is van mij andere is van vriend van me
beide moeten dus een hotswappable ide cardreader in
als iemand van jullie nog 1 of 2 te koop heeft. Of weet waar ik deze in NL kan bestellen.
laat het aub dan weten

Ik hoop eigenlijk dat deze werkt. http://www.picco.nl/product_info.ph...=2552&osCsid=0fc6de062b5ca6d923547b99e773ba75
kga ze meteen even emailtje sturen.
 
Laatst gewijzigd:
@mikemix
is het misschien mogelijk keertje te ontmoeten ofzo dat ik die cardreader van jou probeer in een van de 2000xl's?
 
@mikemix
is het misschien mogelijk keertje te ontmoeten ofzo dat ik die cardreader van jou probeer in een van de 2000xl's?


Deze reader kan je via internet bestellen, voordeel van internet aankopen is dat je deze altijd mag ruilen/terugsturen ongeacht de reden.

Ik zou deze gewoon bestellen, als je later nog problemen hebt met aansluiten dan geef je maar een gil.
 
Mocht het niet lukken, PB dan even want ik heb nog 3 splinternieuwe cardreaders plus kabels liggen van hetzelfde type als ik in mijn MPC2000XL heb zitten. Die doen het redelijk, alleen herkent mijn MPC2000XL ze niet als er bij het opstarten geen kaartje in zit en als ik daarna het kaartje verwissel, moet ik op het LOAD/SAVE scherm eerst een ander device selecteren en dan weer terug naar ATAPI voordat ie doorheeft dat er een ander kaartje in zit...

Dit zijn zaken waar ik niet blij van zou worden, je "adviseert" om het op deze manier te doen, maar dit klinkt mij allemaal te "houtje touwtje".

Als ik je vertel dat die van mij in de MPC2000 (wat dus als onmogelijk wordt geacht) perfect werkt. Zelfs os 1.72 wat normaliter via de "verplichte" floppy moet worden opgestart gaat hier via de kaartlezer perfect zonder foutmeldingen en razendsnel.

Als mijn MPC klaar is met het laden van zijn systeem kan ik alles op een normale manier benaderen/laden/saven.

opstart MPC2k



Ook heb ik bewust mijn kaartlezer op "0" in de SCSI ketting gezet, bij het opstarten en scannen van de SCSI ID's laadt het OS direct en snel, aangezien "0" als eerst wordt gescand.
 
Laatst gewijzigd:
De 2000 hoeft niet altijd via floppy opgestart te worden toch ? Ik heb namelijk de FMX008M 8MB Flash ROM Expansion in mijn 2k waardoor hij gewoon zonder floppy boot en dat werkt echt heerlijk!

Check eens op www.scsiforsamplers.com, deze gast verkoopt goed spul. Een spyrus externe cardreader die hot swappable is heb ik daar ook vandaan.
 
De 2000 hoeft niet altijd via floppy opgestart te worden toch ? Ik heb namelijk de FMX008M 8MB Flash ROM Expansion in mijn 2k waardoor hij gewoon zonder floppy boot en dat werkt echt heerlijk!

Ik ga er dan vanuit dat de MPC2k standaard de floppy nodig heeft.
Jouw 1.72 staat dan op de Flash ROM. Niet iedereen heeft Flash ROM, dit was een dure optie.

Zoals je op het filmpje kan zien start die van mij via de kaartlezer.
Gaat die van jou net zo snel?}:|
 
Het OS staat idd op de flashrom, de floppy disk heb ik nog nooit gebruikt sinds ik de 2k heb. Werkt heerlijk .. Dankzij jou linkje ben ik toen op dat mpc forum terrecht gekomen (dank daarvoor) en daar hebben ook erg weinig mensen die uitbreiding. Sindskort ook die CF kaartlezer gekocht, en man wat een wereld van verschil zeg! Ik heb maar een externe gekocht daar mijn soldeer kunsten niet heel erg geweldig zijn. En het was nog een beste operatie om hem intern te plaatsen. Heb je erg netjes gedaan !

Overigens, die van mij boot zelfs nog ietsje sneller!

http://tinypic.com/player.php?v=2mdqp0x&s=5 :)
 
Leuk te lezen, gast.

Die 2k van jou start idd iets sneller op, echter die van mij laadt ook gelijk een program+syquence 8)

Leuk zou nu het verschil in laadtijd zijn van een floppy....+lawaai en ergenis...
 
Altijd tof als mensen behulpzaam zijn :)

Kijk eens aan! Ik weet niet hoe groot je program is maar dat gaat wel behoorlijk snel hoor bij jou!

Ik denk als je idd gaat timen hoe lang het duurt met floppy (als je het met eentje red incl het laden van een sequence en program) dan ben je em snel beu denk ik. Die zip drive irriteerde me vaak al mateloos kwa geluid in laadtijd..
Nu issie echt muisstil door die CF reader :)
 
Dit zijn zaken waar ik niet blij van zou worden, je "adviseert" om het op deze manier te doen, maar dit klinkt mij allemaal te "houtje touwtje".

Als ik je vertel dat die van mij in de MPC2000 (wat dus als onmogelijk wordt geacht) perfect werkt. Zelfs os 1.72 wat normaliter via de "verplichte" floppy moet worden opgestart gaat hier via de kaartlezer perfect zonder foutmeldingen en razendsnel.

Als mijn MPC klaar is met het laden van zijn systeem kan ik alles op een normale manier benaderen/laden/saven.

opstart MPC2k



Ook heb ik bewust mijn kaartlezer op "0" in de SCSI ketting gezet, bij het opstarten en scannen van de SCSI ID's laadt het OS direct en snel, aangezien "0" als eerst wordt gescand.

Hey Mike, ja de manier waarop het bij werkt is een beetje jammer, hoewel ik er nooit last van heb, want 1GB is meer dan genoeg voor mij;-) Maar dat is het geval bij vrijwel alle IDE-cardreaders die je voor de MPC2000xl nu kunt kopen. Zo'n ramp is het ook niet want de MPC2000XL hoef je niet van floppy/card te booten. Ik vermoed dat in de MPC2000XLs die met cardreader geleverd zijn een ietwat andere IDE-controller zit waardoor het daar wel werkt, want mijn cardreaders schijnen exact dezelfde te zijn als de readers die AKAI zelf levert (hoewel ik dat natuurlijk nooit zeker zal weten).

En een SCSI-reader zoals jij hebt is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. Als je ze al kunt vinden, betaal je de hoofdprijs. Als je een beter idee hebt, hoor ik het graag, maar volgens mij kun je het niet veel beter voor elkaar krijgen dan ik het heb met de cardreaders die nu op de markt zijn.

Deze hebben het ook:
http://www.mpcstuff.com/2000xl-mcd-multi-card-reader-drive.html

En volgens mij de meeste anderen ook, alleen zijn die er niet zo eerlijk over.
 
@zmooc, moet je nou een CF kaart in je mpc hebben zitten voordat je em opstart?
en kan je later dan gewoon swappen van CF kaart? (Bijv om geluiden van andere kaart in te laden oid)

@Mikemix, heb jij toevallig de doos nog van die cardreader? (en of handleiding)
en als je ze hebt, is het misshien mogelijk om foto/scan ervan te maken (de specs), just to be safe
 
Kmoet wel zeggen dat ik nog steeds de 2000 niet xl fijner vind dan de xl
 
@zmooc, moet je nou een CF kaart in je mpc hebben zitten voordat je em opstart?
en kan je later dan gewoon swappen van CF kaart? (Bijv om geluiden van andere kaart in te laden oid)

@Mikemix, heb jij toevallig de doos nog van die cardreader? (en of handleiding)
en als je ze hebt, is het misshien mogelijk om foto/scan ervan te maken (de specs), just to be safe

Bij die van mij is het inderdaad zo dat hij het niet doet als er bij het opstarten geen kaartje in zit. Dat kan op zich vervelend zijn als je net een briljante track hebt gemaakt en er zit geen kaartje in; dan kun je hem niet saven:P Je kunt wel swappen, maar de MPC detecteert de kaartjeswissel pas als je in het LOAD/SAVE schermpje even van device wisselt. Ik swap eigenlijk nooit van CF-kaart; ik heb alles op 1 kaartje van 1GB staan en die haal ik er nooit uit. Maar helemaal vlekkeloos is het zeker niet. Op http://www.mpcstuff.com/2000xl-mcd-multi-card-reader-drive.html verkopen ze trouwens ongeveer dezelfde en daar zeggen ze dat je helemaal niet van kaartje moet wisselen, maar mijn ervaring is dat het dus op zich wel kan.

De cardreader van Mike lijkt me een SCSI-model; die doen het - net als vrijwel alle andere SCSI-devices - gewoon altijd 100% perfect. Als je een SCSI-cardreader kunt vinden en er het geld voor over hebt, zou ik die meteen kopen. Op Ebay staan er een paar voor $199.

Zijn er hier mensen waar de IDE-cardreader wel wordt gedetecteerd als er geen kaartje in zit bij het opstarten en waar het swappen van kaartjes meteen goed gaat (zonder even van device te wisselen en weer terug)? En heeft iemand The Slot (http://www.theslot.spirythm.com/) al geprobeerd?
 
Laatst gewijzigd:
@zmooc, kan je misschien foto maken van je cardreader?
 
@zmooc, kan je misschien foto maken van je cardreader?

Hier een hele collectie:P Er zijn trouwens ook cardreaders die er _precies_ hetzelfde uitzien maar geen ATAPI support hebben...
 

Attachments

  • mpc2kxl_cfcard1.jpg
    mpc2kxl_cfcard1.jpg
    49,3 KB · Bekeken: 97
  • mpc2kxl_cfcard2.jpg
    mpc2kxl_cfcard2.jpg
    85,6 KB · Bekeken: 98
  • mpc2kxl_cfcard3.jpg
    mpc2kxl_cfcard3.jpg
    146,5 KB · Bekeken: 104
@zmooc, als je die extra cardreaders gevonden hebt, hoor ik het wel van je.
 
Heeft iemand voor mij wat info wat er na 8 jaar na de laatste post in deze thread mogelijk is met cardreaders voor de 2000XL?

Kan daar tegenwoordig een sd kaart reader ofzo in?
Ik ben eigenlijk sinds gisteren weer een beetje aan het stoeien met de mpc maar ben er nu al klaar mee.
Deze heeft een zipdrive ingebouwd.
Mischien kijken vooor een zipdrive met usb of zit je dan weer met drivers?
 
Back
Top