Microfoon te koop gevraagd

Status
Please reply by conversation.

Marsman

Ouwe rot
Lid sinds
18 augustus 2006
Berichten
1.030
Locatie
Hilversum
Ik zoek een studio microfoon. Ik heb er niet heel erg veel verstand van, daarom zou ik jullie ook in dit topic om tips/hulp willen vragen bij het kiezen van de "juiste" microfoon.

Ik wil hem gaan gebruiken om zang/spraak mee op te nemen en ook gitaar. Zo kan ik dan bijvoorbeeld met een vriend samenwerken die gitaar speelt. Hij blijft gewoon op mijn kamer, mijn "studio" en gaat dus nergens mee naartoe.

Nu is mijn budget (misschien wel belachelijk) laag. Ik wil de prijs dan ook onder de 100 euro houden. Ik begrijp dat ik voor die prijs natuurlijk niet het beste van het beste heb, maar het is slechts om te beginnen en om het te proberen. (alles beter dan een microfoon van 2 euro he :P)

Welke microfoon kunnen jullie mij aanraden en wie heeft toevallig nog een redelijke microfoon liggen met deze eigenschappen en prijs?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
 
Waarom kan ik de bovenstaande post niet bewerken?

Nog iets toe te voegen: Het zou erg handig zijn als ik de mic gewoon kan aansluiten op de line-in van mijn geluidskaart, aangezien ik nog niet de kans heb gehad een externe geluidskaart aan te schaffen.
 
Ik heb rond zitten zoeken op marktplaats voor tweede hands spul. Nu heb ik enkele mics gezien die qua prijs in de aanmerking komen. De Apex 415 en de Behringer B-2 PRO. Heeft iemand ervaring met deze mics? Of moet ik een hele andere soort mic hebben?
 
Bedankt voor de reactie ruudvee. Na je reactie heb ik me er iets meer in verdiept en ben ik erachter gekomen dat ik, aangezien ik in mijn kamer opneem, beter geen condensator kan kopen. Ik heb hier en daar op het internet ook gelezen dat de Shure SM58 dan een van de betere microfoons is binnen mijn budget. Hij schijnt weinig ruis te vormen en omgevingsgeluid ook minder op wordt genomen.

Nu was ik erg benieuwd naar een voorbeeld. Ik heb dan ook gezocht en kwam op deze site terecht en ik heb daar de voorbeelden geluisterd. Ik vind het wel goed klinken, maar ben toch nog benieuwd naar eventuele opnames van mede-forummers. :D
 
Het zou erg handig zijn als ik de mic gewoon kan aansluiten op de line-in van mijn geluidskaart

Misschien ten overvloede, maar dat gaat je volgens mij niet lukken met een SM58. Overigens lijkt me dat wel een goede keuze toe. Haarlemmerolie die mic. En je kunt er ook nog de spijkers mee het podium inslaan om de bassdrum vast te zetten. :eureka:
 
Ik heb zelf een Behringer C-3 onder de 100 euro en prachtige klank

je kunt hem makkelijk ophangen, je kunt er alles mee doen.
het enige ik weet niet of je een fantoomvoeding hebt?

MVG Jochem
 
Ja maar als je gitaar gaat opnemen is het wel beter een condensator mic te kopen, maar ja als je echt op een krap budget zit :S

Je kan voor €39,- al de Behringer C-1 halen (wel de laagste van de laagste rang in condensor microfonen) maarja dat klinkt het wel VEEEL zuiverder.
Ik neem aan dat je acoustiche gitaar gaat opnemen?
 
Met condensator mic heb ik dat ook het probleem dat ik in mijn kamer zit, dus nogal last van omgevingsgeluid heb. Ik neem acoustische en electrische gitaar dan op. Ik denk voornamelijk electrisch, dan kan ik de mic dus heel gemakkelijk voor de versterker zetten.

Ik heb gitaaropnames gehoord van de Shure SM58 en ik vind dat overtuigend genoeg.
In de toekomst gaat er waarschijnlijk wel een condensator komen denk ik, voorlopig vind ik een dynamische voldoende. :)
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top