Smurfen Reason/Rebirth @ 96KHZ

barn

Detroit nerd
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
2.374
Locatie
Amsterdam
Hoi,

Heb een verschijnsel:
Als ik mijn geluidskaart op 96KHz zet, en ik speel een nummer in Reason of Rebirth af dan hebben de smurfen de controle overgenomen... Is dit te verhelpen?

Is er eigenlijk wel voordeel aan te behalen om alles op 96Khz te laten lopen als ik alles op cd brand?
Op CD is alles toch 44.1KHz?

Of hoor ik nu de klepel en heb ik de bel al gevonden...;)
 
Re: Smurfen Reason/Rebirth @ 96KHZ


Heb een verschijnsel:
Als ik mijn geluidskaart op 96KHz zet, en ik speel een nummer in Reason of Rebirth af dan hebben de smurfen de controle overgenomen... Is dit te verhelpen?

[/B]


Ik denk dat Reason dan op 44.1000 Loopt (weet ik niet zeker heb zelf namelijk geen Reason) maar dit is te verhelpen door je geluidskaart op 44 te zetten in plaats van 96 of je moet ff kijken of je de clock van Reason op 96 K kan zetten (Als dit mogelijk is)

En het voordeel van 96 K is dat je meer dynamiek in je opnames hebt dus betere geluidskwaliteit.
Je brandt inderdaad op 44 maar als je effecten op 96 gebruikt pik je (dacht ik) toch wat extra frequenties mee.

Please Correct Me If I'm Wrong!
 
Reason en Rebirth had ik als het goed is ook beide op 96KHz gedaan...
maar evengoed de smurfen zeg maar...

maar stel ik neem op mn HD op met 96KHz... en brandt het dan op 44.1KHz... dan zijn die effecten stiekem dus wel hoorbaar...beetje het analoog/digitaal verhaal? door niet/nauwelijks hoorbare freq. kunnen de hoorbare dus ook beïnvloed worden... en dat hoor je dus ook terug op CD?

Dus het loont wel de moeite dus... zal nog verder proberen te klooien...
Iemand ervaring met dit probleempje?
 
Heb je geprobeerd om Reason en Rebirth allebei om te zetten naar 96 KHz, en daarna opnieuw op te starten?
 
dat rebooten heb ik nog niet geprobeerd nee...
zal eens proberen...
 
Sorry ik bedoelde niet rebooten maar gewoon je applicaties opnieuw opstarten.
 
vaag...
Los van mekaar doen ze het beide...
Let wel dat Reason2.0 dus Asio driver heeft...
En Rebirth niet...
Pas als ik ze dus connect via ReWire... dan gaat Rebirth een beetje smurfen...
Komt dit doordat ReBirth geen Asiodriver heeft op de een of andere manier?
Kan Rebirth dus niet in 96KHz werken?
 
Dat zou zomaar eens kunnen.

Het is voor softsynth begrippen een stuk antiek.
 
dus ik heb een echte vintage softsynth... :P

dan maar gewoon op 44.1KHz... doet het ook goed...

(totdat iemand een oplossing heeft ;) )
 
Back
Top