hallo daar

RJen

!
Lid sinds
1 april 2004
Berichten
353
Locatie
in de rook van schiphol
Eigenlijk zit ik al een tijdje op dit forum (sinds april) maar het valt me nu pas op dat zo'n beetje iedereen zich hier al een keer heeft voorgesteld. kan ik niet uitblijven dus. bij deze. wie/wat/waar-verhaal:

ik heet arjen berkhout, ben 24 jaar en kom uit hoofddorp. muziekmaken doe ik zo ongeveer sinds m'n casio ma-120, toen was ik elf. heb echter nooit op les gezeten, keybord-spel is dus ongeveer op 't zelfde level als toen... wel vond ik 't toen al heel leuk om met cassetterecordertjes en microfoontjes te rommelen, beetje dubben en zo mixen zeg maar.
sinds mijn 13e heb ik een commodore amiga 600 (met harde schijf van wel 24MB! en de RAM-uitbrijding van 1 extra MB!) en heb daar altijd (geprobeerd) gabber mee te maken (ik had een, jawel, technosound turbo-sampler d'r op). op mijn 18e heb ik een cs1x gekocht (en een midi-interface voor de amiga natuurlijk), op mijn 19e een roland mc505, op mijn 20e een behringer euro-rack mixer (dit ding staat er/ruist er nog steeds), op mijn 21ste een pc (athlon 900Mhz, gebruik ik nu alleen om mee te internetten) met een (toen veeeel te dure Cramware PulsarII geluidskaart) en sinds november 2003 heb ik een 2e pc (zelf inelkaar gejast) met een P4 2,8 op een p4p800 met een (nog) magere 512MB ram maar wel met een WD-Raptor HD (gaat 10.000/min.!) en dat alles in een flitsend zilver jasje gepropt. van mn oude pc heb ik een disco-bak gemaakt (plexi-glas behuizing met op geluid-reagerende neons en lichtgevend fannetje) en sinds vorige week ben ik een heel gelukkige eigenaar van een Electron MachineDrum. verder natuurlijk een cd-speler, mini-disk-recordertje, dvd-spelertje, een kut-versterker en kut-speakers, maar wel een beierdynamic-hoofdtelefoon. afmixen doe ik dus door mn trackies op cd te branden en dan in de auto luisteren en bij vrienden luisteren. ben nu toch wel overtuigd dat goeie speakers een pre is, maar ik heb altijd zo iets gehad van "learn it the hard way" en ik heb liever een nieuwe synth dan nieuwe speakers. tevens, met nieuwe speakers klinkt mn muziek misschien wel beter, maar zal't toch echt niet muzikaler worden. dat komt dus nog wel (hopenlijk binnenkort, maar ja, die euro, he).

opleiding: vanwege mijn grote liefde voor alles wat met audio te maken heeft, heb ik naast mijn MBO detailhandel (via leerlingwezen) een cursus studio-techniek gedaan bij de AVA in hilversum. ff kort over de AVA: aardige mensen, maar het meeste wat ik daar geleerd heb, wist ik zo'n beetje al en het verhaal van zoveel procent wat hier slaagt krijgt meteen een baan bij een studio is ook kletskoek. ik hoorde bij de beste 3 kandidaten van dat jaar en er heeft nog niemand op de stoep gestaan om me aan te nemen en bij sollicitaties werd mij steeds verteld "we zoeken eigenlijk mensen van de SAE". deze cursus raad ik dus af mocht je dit van plan zijn. maar natuurlijk is mijn kennis best een beetje bijgeschaafd daar.

de muziek: eigenlijk maak ik zo'n beetje alle soorten muziek (behalve R&B, dit vind ik echt klooote-gejengel) en ik maak geen hip-hop want ik kan niet rappen :) . maar mijn grootste voorliefde is nog steeds lekkere harde hardcore. voornamenlijk ben ik altijd aan't experimenteren met muziek en dacht (totdat ik hier op SF terecht kwam) dat ik wel'ns speciale dingen deed. niet dus, maar goed. de tracks die ik in elkaar flans maak ik ook zelden af. meestal omdat ik na een paar keer luisteren de conclussie trek dat 't gewoon zuigt.
uitgebracht: jawel, ik heb 2 tracks uitgebracht (op verzamel-cd'tjes dan). een remix van nickelback (how you remind me) is verschenen op een heleboel Ramshorn-cd-tjes. toch leuk dat van alle 60 tracks zij de mijne hebben uitgezocht op de (meeste) cd's mee te beginnen. de 1ste cd was de geweldige high-quality-cd Ministry Of Hardcore deel 3.
de andere track die is uitgebracht, is een (weer een remix?) remix van duran duran's wild boys. dit nummer stond op de cd Welcome to Hell deel 1 die ik ook heb gemasterd (op huiskamer-speakers :) LOL) en gemixt (lees: doorgestart met cool edit). de cd Welcome to Hell deel 2 heb ik ook "gemasterd" en voor beide cd's ben ik ook veratwoordelijk voor de intro's (da's mijn stem, als je die cd kent! wel flink omlaag gepitched natuurlijk). helaas heb ik deze 2 cd's nooit op mijn werk langs zien komen (ik ben verkoper bij de FreeRecordShop) dat Ramshorn-spul wel (eigen vakje gemaakt, natuurlijk!).
Uiteraard is het mijn droom dikke klappers te maken op vinyl, maar dan zal ik toch eerst met wat fatsoenlijks aan moeten komen. tot die tijd blijf ik lekker oefenen.

zo, hehe wat een verhaal. nu ga'k toch echt kappen want ik moet mijn geleende cd'tjes terug brengen naar mn werk (grootste voordeel als je daar werkt!!!)

nou, jongens, chears en prettig weekend.

ps. relaxed forum is dit! :okdan: :halleluja


latex
8)
 
old-school:
 

Attachments

  • techno-sound.jpg
    techno-sound.jpg
    26,4 KB · Bekeken: 148
Welkom! :doei:
 
Hey, interresant verhaal!

en welkom hier!


have fun :W


groetz


wolkie
 
:doei: welkom
 
thnx!

leuk dat ik hier kan lullen en lezen over mijn interesses! in m'n vriendenkring zitten wel muziek-makers, maar die spelen in bandjes en zo. mensen die een beetje produceren als ik ken ik niet echt.

8)
 
Re: hallo daar

Origineel geplaatst door RJen
zo, hehe wat een verhaal. nu ga'k toch echt kappen want ik moet mijn geleende cd'tjes terug brengen naar mn werk (grootste voordeel als je daar werkt!!!)

nou, jongens, chears en prettig weekend.

ps. relaxed forum is dit! :okdan: :halleluja


latex
8) [/B]

dus als ik het goed begrijp kunnen cd's die iemand bij de free record shop koopt tweedehands zijn...?
niet dat het mij wat uitmaakt ik kom er toch niet want echte muziek verkopen ze daar amper natuurlijk..

Oh ja , welkom op het forum :)
 
Laatst gewijzigd:
Welkom
 
Topic-start: 2004.06.18 20:15


<<zucht>> :D
 
hahahahaha
 
Back
Top