mp3 wav recorders

Ik hoor heel veel in deze thread over liveopnames, met microfoon en redelijk kort van duur.

Wat is een goed apparaat om hele dj sets mee op te nemen?

Hoeft van mij niets meer te kunnen dan een signaal uit de mixer digitaal opnemen (44.1/16 wav of mp3) wat ik daarna op de een of andere manier in mijn mac kan krijgen (cardreader of direct via usb/firewire). Er hoeven bij wijze van spreke alleen een play/record, stop en level knop op te zitten. Maar hij moet dus vooral VEEL data op kunnen nemen. dat ik m dan in het stopcontact moet stoppen lijkt me evident, maar mocht op batterijen kunnen zou dat helemaal een pre zijn.

Thanks!
 
Vraag voor iemand met een Boss Micro BR: Hoe zijn de opnames gemaakt met de ingebouwde microfoon?
Ik vraag dit ivm opnemen bandrepetities (zo weinig mogelijk extra sjouwwerk).

Groeten, Paul
 
Heren,

In september komt de Zoom H2 op de markt. Ben je klaar voor 2 euro inclusief microfoons!
 
Ik heb een Micro BR. De ingebouwde mic heb ik maar een keertje gebruikt. Echt onder de indruk was ik niet.
Als je het als schetsboek ziet en om nog even na te luisteren kan het waarschijnlijk nog wel, maar verder zou ik niet gaan. Dan kun je denk ik beter een Zoom H4 of MicroTrack 24/96 kopen.

Voor die DJ sets voldoet een Micro BR volgens mij prima. Het is voorlopig nog de goedkoopste en kleinste van de semi professionele apparaten. Goedkoper alternatief is natuurlijk gewoon een mp3 recordertje.

Ik ben erg blij met de Micro BR verder (als vervanging van mijn aloude minidisc recorder)
 
even een schopje...

weet iemand anno 2009 een eenvoudig betaalbaar apparaatje met een line-in die heel simpel 2 sporen WAV 44.1 kHz 16 bit kan opnemen??

zie vanalles wat multimediaspelers betreft maar staat nooit echt duidelijk bij of je WAV kan opnemen of dat ie line-in heeft...
 
Hahaaaaaaah.... net gehaald bij FrietBek Eindhoven: de M-Audio Microtrack II
156 euri... WAV en MP3 opname. WAV ken je kiezen: 44, 48 of 96 kHZ. En ook 16 of 24 bit.
MP3 alle bitrate's!
2 GIG in ene keer. Dus 'n WAV van rond de 3 uur en 'n MP3... tjah.. veel dus.

Balanced 1/4 jack inputs, S/PDIF, en minijack voor ongebalanceerd of voor de bijgeleverde stereo microfoon. 48V fantoom voor je condensors!

Op volle accu 4 tot 5 uur opnemen.

CF kaart niet meegeleverd. Maar ja, voor da geld... zo'n 25 euri voor 4 GIG bij Dynabyte.

Handig voor je set op te nemen of als je effe geen zin hebt je opnamen PC/MAC op te starten.
 
Back
Top