mp3 wav recorders

Origineel geplaatst door Niel
Hmm, dan is ie bij voorbaat al afgeschreven voor mij.
Ook geen batterijen denk ik ?
Morgen ga ik de Boss micro br halen *D

Edit: idee, zelf een kastje eromheen bouwen om het bakkie te beschermen in podiumsituaties EN 2 female mono jacks inputs naar stereo minijack om normale jacks in te kunnen pluggen :eureka:
Apparaatje is toch al reteklein, dus dat kan er wel bij.

Als je een beetje erachter bent hoe de Boss Micro BR werkt, laat het me dan weten, ik heb ook interesse in deze recorder. Werk nu nog met de BR8, maar deze heeft slechts de mogelijkheid om maximaal 100MB nummers op te nemen vanwege de ingebouwde 100 MB ZIP-drive.

Phochos:D
 
Ik gebruik al een tijdje een md speler om optredens en repetities mee op te nemen.

In princiepe is het medium waarop je dan opneemt niet zo belangrijk. Wel belangrijk is de kwaliteit van je microfoon en hoe makkelijk je de opnames naar je pc kunt krijgen.

Welk apparaat je ook koopt, zorg in ieder geval dat je er een goede stereo condensator microfoon bij koopt. (En dat je apparaat natuurlijk met een stereo microfoon kan werken.)

Ik heb zelf een Sony ECM-MS907 microfoon, niet een speciaal bedoeld voor muziek, maar wordt daar wel erg vaak voor gebruikt. Dit een perfecte microfoon voor harde live recordings. Wat voor chaos van geluid je ook hebt opgenomen, op de opnames kun je altijd ieder instrument goed horen. Jammer alleen dat er net wat te weinig laag in zit voor het mooie.
(ik heb toevallig nog wat oude opnames staan, dan kun je hem horen) http://www.edwinmooij.nl/web/data/tijdelijk/bandje/4.mp3
http://www.edwinmooij.nl/web/data/tijdelijk/bandje/5.mp3


Deze microfoons kwam ik tegen toen ik de mijne al gekocht had, anders was ik misschien voor een van deze gegaan.

http://www.soundprofessionals.com/cgi-bin/gold/category/110/mics


Cheers,
Eddy
 
Origineel geplaatst door theGmus
Ik gebruik al een tijdje een md speler om optredens en repetities mee op te nemen.

In princiepe is het medium waarop je dan opneemt niet zo belangrijk. Wel belangrijk is de kwaliteit van je microfoon en hoe makkelijk je de opnames naar je pc kunt krijgen.

Welk apparaat je ook koopt, zorg in ieder geval dat je er een goede stereo condensator microfoon bij koopt. (En dat je apparaat natuurlijk met een stereo microfoon kan werken.)

Ik heb zelf een Sony ECM-MS907 microfoon, niet een speciaal bedoeld voor muziek, maar wordt daar wel erg vaak voor gebruikt. Dit een perfecte microfoon voor harde live recordings. Wat voor chaos van geluid je ook hebt opgenomen, op de opnames kun je altijd ieder instrument goed horen. Jammer alleen dat er net wat te weinig laag in zit voor het mooie.
(ik heb toevallig nog wat oude opnames staan, dan kun je hem horen) http://www.edwinmooij.nl/web/data/tijdelijk/bandje/4.mp3
http://www.edwinmooij.nl/web/data/tijdelijk/bandje/5.mp3


Deze microfoons kwam ik tegen toen ik de mijne al gekocht had, anders was ik misschien voor een van deze gegaan.

http://www.soundprofessionals.com/cgi-bin/gold/category/110/mics



Cheers,
Eddy

ik vind md nogal omslachtig (zeker als je dingen digitaal wilt gebruiken, de sofware van sony is nou neit bepaald inventief te noemen ;)
nu gebruik ik een iriver 20GB met line in (en optical in, maar dat is out of time :P ) gewoon aan de tape out van t mengpaneel aansluiten. zang mic en een mic voor de ''ambient'' ruimte op te nemen inprikken.

dan heb je t beste reslutaat. zeker als goed klinkend geheugendteuntje. heb ik maandag ook gedaan. je hoort de zang t meeste. das goed, dan hoor je waar de tekst over gaat en kan de zanger(es) horen waar ze eventuele fouten maakt of aanpassingen moet doen.

de rest hoor je ook duidelijk, maar een stuk minder.


als je goede preamps op t paneel hebt en meerdere instrumenten/mics aansluit, zou je zelfs een totale demo kunnen opnemen op deze manier (maar dan moet je wel goed weten waar je mee bezig bent mbt geen overspraak, galm etc..)
 
Origineel geplaatst door phochos
Als je een beetje erachter bent hoe de Boss Micro BR werkt, laat het me dan weten, ik heb ook interesse in deze recorder. Werk nu nog met de BR8, maar deze heeft slechts de mogelijkheid om maximaal 100MB nummers op te nemen vanwege de ingebouwde 100 MB ZIP-drive.

Phochos:D

Ik heb de micro br dit weekend meegenomen naar een live optreden en mijn set opgenomen. Het is even uitvogelen hoe je in opnamestand komt maar dat is één keer goed de handleiding lezen, proberen en dan voor jezelf nog eens los opschrijven wat voor knoppencombi je moet gebruiken want de NL handleiding is niet je van het.

microbr.JPG


De opname is goed, gewoon cd kwaliteit. De boss is bijna niet over zijn nek te krijgen, als hij clipt limit hij eerst de boel, pas bij echt harde volumes gaat hij oversturen. Voor mij ideaal omdat ik wel eens wat uitschieters heb met filtertweaking op het podium. Zelfs als hij aangeeft dat hij "over" is zoals hij zelf aangeeft hoor je geen oversturing in de opname.
Ik heb nu een half uur opgenomen als wave (44.1 stereo 16 bit) plus een uur afgespeeld en twee keer de sporen gerenderd naar normale wave voor de pc (2 x proberen met 15 minuten rendering per keer). Ik zit nu op de helft van zijn batterijenverbruik (2 oplaadbare AA 2500 mAh) dus dat vind ik best zuinig.

Het exporteren van de interne opnames is even tricky, maar ook hiervoor geldt, vindt het uit met behulp van de handleiding en schrijf voor jezelf een makkelijker leesbaar stappenplan voor het vervolg. Veel functies heb je na 3x proberen op zich wel door.
Het exporten zelf kost redelijk wat tijd, waarbij ik de 2 opgenomen sporen intern "exporteer" naar een standaard wave file. Hij deed ongeveer 15 minuten over 300mb (30 minuten cd audio). Ik weet niet hoe de usb werkt, want het kabeltje zit er niet standaard bij (zo'n mini usb), nog ff kopen. SD kaartje in de pc en de wave eraf halen gaat snel.

Al met al een goede koop geweest, kwaliteitopnames in een solide blingbling doosje *D
 
Kleine update, ik kan dus toch ook direct naar wave opnemen zonder daarna te hoeven renderen wat ik eerst dacht en deed 8o)

Je hebt namelijk 2 verschillende soorten opname: als je hem in mp3 mode zet en je neemt op als wave staat die gelijk op de kaart :eureka:
 
Hier ook een updat:
Heb inmiddels een Edirol R-09, en is echt perfect!
- super klein en licht
- goed geluid (wav tot 24bits, diverse mp3 formaten).
- ingebouwde microfoons, prima voor muziekopnames, je hoort wel wat ruis bij stille natuuropnames (maar ja dat heb ik nog nooit zonder gehoord met zoiets kleins ;-)
- En super snel en handig in je PC!! (USB of SD card in reader).
 

Attachments

  • edirolr09.jpg
    edirolr09.jpg
    35,5 KB · Bekeken: 122
Ik heb zelf laatst, voor vakantie etc, deze mp3 player gekocht.
Cowon Iaudio u3, heel klein handig dingetje met een geode geluidskwalitiet, leuk kleuerenschermpje en een line in waarmee je direct naar mp3 opneemt die ook te switchen is naar een mic ingang, ik heb zelf zo'n stereo sony condeser mic en die klinkt ook super erop.
Zeker om live setjes op te nemen is ie super en klinkt echt geweldig (ok.. hij blijft mp3), als ik de tests zo hier en daar lees dan klinkt ie in vergelijk met een ipod etc een stuk beter, zit ook BBE techniek in en zelfs pitch control 8o)
O ja... en filmpjes en foto's afspelen doet ie ook nog!
Prijs is ook goed te doen...

http://www.mp3shop.nl/product/33937/cowon-iaudio-u3-4-gb-black.html

u3_zoom01.jpg
 
Zoom komt binnenkort met de H2 (click) , voor 200 euro kan je hiermee zelfs surround opnamens maken. In reviews kwam de H4 er al erg goed af (op de bediening na)
 
Ik heb hands-on ervaring met die Edirol R-09 die hierboven beschreven wordt. Ben het er helemaal mee eens, ding neemt perfecte opnames op. Hij is niet echt solide gebouwd, doet behoorlijk platik aan. En de prijs is niet om over naar huis teschrijven. 360 euro namelijk. Maar wel perfecte opnames. :)
 
Zijn er ook nog apparaatjes die een beetje redelijk opnemen en die niet gelijk een rib uit je lijf kosten? Ik wil tijdens vakantie nog wel 's wat opnemen. Voorheen gebruikte ik daarvoor de PDA waar ook TomTom op stond, maar die heb ik niet meer, dus ik zoek wat anders. Maar voor die paar opnames per vakantie leg ik liever geen honderden euro's neer. Het is maar voor de lol tenslotte.
 
Micro BR is de cheapste volgens mij met zo'n 195 euro, hoewel je dan bij voorkeur nog een externe mic nodig hebt.

Goedkoper kan alleen met sommige MP3 spelers / recorders, maar heb daar geen ervaring mee.
 
Micro BR is de cheapste volgens mij met zo'n 195 euro, hoewel je dan bij voorkeur nog een externe mic nodig hebt.

Ja, da's echt geen optie zomaar voor de lol :D

Goedkoper kan alleen met sommige MP3 spelers / recorders

Dat vermoed ik ook. Ik weet alleen dat de dingen die als 'voicerecorder' of 'memorecorder' te boek staan vaak ook echt alleen van dichtbij opnemen, dus niet echt bruikbaar zijn voor iets anders. Bovenstaande Cowon ziet er wel aardig uit, maar is al bijna net zo duur als een dedicated recorder en heeft heel veel dingen die je niet nodig hebt maar hem wel duurder maken.

Mijn hoop is gevestigd op iemand die wel een voice-/memorecorder tegengekomen is die wat breder inzetbaar is.
 
Tja dan is er natuurlijk nog de optie om er een externe mic bij te kopen. Ik heb er zelf een Audio Technica ATR25 bij gekocht (videomic op batt) voor rond 50 euro. Zo'n ding kun je ook voor andere doeleinden gebruiken, maar is idd wel weer wat geld. Goedkoper zie je ze eigenlijk niet, hoewel, thomann heeft nog een stereomicje voor 2 tientjes. Dat in combinatie met een mp3 recorder zou voor jou moeten voldoen.

deze mic is die van 2 tientjes: the t.bone ST40
 
Back
Top