mp3 wav recorders

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
Met een aankomend live optreden wil ik graag mijn audio opnemen, maar mijn philips cd recorder neem ik niet graag mee. Trillende bassen kunnen volgens mij best wat haperinegn of erger veroorzaken en de opname is dan snel waardeloos. Ook in de studio werk ik liever met iets simpelers dan de cd recorder vanwege zijn formaat en omslachtigheid met finalizen/importeren en het gebruik van speciale audio cd's (de mijne heeft geen uittrekbaar klepje om cdr's erin te gooien na de code te hebben gelezen van een audio cdr). Even snel een jamsessie of dj mix opnemen zorgt voor makkelijkere inspiratie als het minder moeite kost.

Ik heb nog geen mp3 speler en zou graag de mogelijkheid willen hebben om onderweg op batterijen audio te kunnen opnemen op cd kwaliteit op een (het liefste SD) geheugenkaartje en usb. Hier op synthforum kwam ik niet verder dan wat uit de kluiten gewassen mp3/usb sticks met wav opname mogelijkheid, maar ik wil wel een solide vierkant kastje met makkelijke stevige knoppen om *wap* gelijk opnames te kunnen maken op een tafel in de studio of op het podium.

Ik ging voor een koptelefoon kijken bij Verspuy en vroeg tussendoor of ze iets hadden volgens mij specs, komen ze met dit aan, ik had er eerder nog niks over gehoord:

Boss Micro BR
12234.jpg


Voor de prijs (219 incl btw) vind ik het een erg fijn ding gezien de mogelijkheden. De sd card zit er standaard al bijgeleverd (ook al is het maar 128mb) ik zag gisteren een 1gb SD kaart voor 6 euro in office center gids staan dus dat wordt inslaan 8~
Hij is best licht qua gewicht maar voelt wel erg stevig aan, kan wel een paar keer van het podium afvallen naar mijn idee. Er gaan 2 AA batterijen in waarna je in principe overal en altijd op kan nemen en af kan spelen. Je kan per keer 2 sporen opnemen en 4 sporen afspelen. Bouncen van tracks is ook mogelijk zoals bij oude tape decks. Verder zitten er voor mij onnodige extra dingen in als drumbegeleiding en een guitar input met de bijbehorende effecten.

Recorders welke een stapje verder gaan (bv 24/96) zijn weer 2x zo duur en in mijn straatje is 16/44,1) goed genoeg

Ik heb hem nog niet gekocht want ik wil eerst kijken wat de meningen van de rest is en met name of er hier al mensen zijn die hem in de praktijk hebben gebruikt. De Roland marketingpraat ken ik wel na al die jaren ....
Dus, iemand ervaring met de Boss Microbr ?
 
Ik zie alleen een mini jack line input, of zitten er ergens anders nog normale mono inputs ? Zou zoiets zelf liever met fatsoenlijke jacks ergens aanprikken, voor de rest lijkt het me een aardig ding, heb er dan ook geen ervaring mee. :bekdicht:
 
De Boss Micro BR ken ik nog niet, ziet er goed uit. Hoewel misschien niet helemaal vergelijkbaar maar toch bekijk ook even het onderwerp Wat voor recorder?

Ik heb vorig jaar de Gemini iKEY gekocht maar ben niet helemaal tevreden over het geluid. De Edirol R-09 en Zoom H4 heb ik in overweging. De Boss Micro BR is wat betreft aansluitingen inderdaad net wat minder, alhowel ik durf te stellen dat het voor de geluidskwaliteit niets zal uitmaken, het is hoogstens vanwege de mechanische stevigheid. Verder denk ik dat de Boss ook een serieuze kandidaat is in mijn lijstje.

De oplettende lezer vraagt zich natuurlijk af waarom de M-Audio MicroTrack niet in mijn lijstje staat, wel hierom, je kunt de batterij niet wisselen en dat vindt ik best belangrijk om er lang me te kunnen werken.
 
Liever werk ik ook met jacks, maar in deze prijsklasse en formaat is dat niet te vinden. Met portabel recorders zoals minidisk en DAT werkten we ook al met minijacks. Ik durf het er wel mee aan. Ik ben nu op inet aan het kijken naar alternatieven maar dan komt er minstens 100 tot 150 euro bovenop.

En ja, de Boss ziet er gewoon :{ uit :engel:
 
Het leuke van de Edirol R09 zijn natuurlijk wel de ingebouwde mics. Zoom heeft geloof ik ook iets vergelijkbaars op de markt.
 
Origineel geplaatst door Niel
ja, die Zoom H4 ziet er erg goed uit, met xlr/jacks!
Maar wel 130 euro duurder :erm:

Maar verder dus nog geen gebruikers?

helaas geen gebruiker. heb vaker al met de gedachte gespeeld om zo'n ding aan te schaffen voor ruwe opnames (live, oefenruimte). nu doe ik dat nog allemaal met losse rotzooi en het lijkt me wel handig om een compacte oplossing te hebben. echter tot nu toe is m'n spaargeld altijd naar andere gear gegaan ;)
 
Ook geen gebruiker, maar ben wel van plan dat te worden (maad zal nog wel maandje of 3 duren).

Ik had ergens een hele mooie review gelezen, maar die kan ik nog niet terug vinden.

Wel deze (ook wel interessant):

http://colartz.com/blog1/boss-micro-br-review/
http://colartz.com/blog1/boss-micro-br-review/

Daar had ik overigens al wel iets opgevangen dat de Boss intern een eigen file format gebruikt (wav alleen maar als eindmix te exporteren - niet als meerdere losse sporen - maar het blijkt dat Roland zelf een programmaatje heeft dat je ook echt alle sporen kunt converteren naar wav. Dat lijkt me nl wel mooi, dan kun je alles bewerken in de compu.

Tja en dit ding is natuurlijk gewoon vet cool oid.
 
Ziet er iets minder strak uit als de BOSS, maar wel met 'normale' inputs + zelfs 2 tientjes goedkoper!

korg_d4korg.jpg
 
Ik heb de Edirol R09, hij werkt heel erg prettig en makkelijk uitbreidbaar met geheugenkaartjes.:D
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Ziet er iets minder strak uit als de BOSS, maar wel met 'normale' inputs + zelfs 2 tientjes goedkoper!

korg_d4korg.jpg

Ziet er leuk uit maar teveel toeters en bellen en groter formaat. Die neem je niet mee als je eventjes mp3's wil checken ergens on-the-road. Het prijsverschil is gelijk weg omdat hij met compacft flash kaarten werkt, en die zijn een stuk duurder.

En de Boss ziet er mooier uit 8o)
 
Hmm, dan is ie bij voorbaat al afgeschreven voor mij.
Ook geen batterijen denk ik ?
Morgen ga ik de Boss micro br halen *D

Edit: idee, zelf een kastje eromheen bouwen om het bakkie te beschermen in podiumsituaties EN 2 female mono jacks inputs naar stereo minijack om normale jacks in te kunnen pluggen :eureka:
Apparaatje is toch al reteklein, dus dat kan er wel bij.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top