Denon DN500R USB Recorder review

Designer

audio lab
Lid sinds
21 augustus 2013
Berichten
1.371
Hoi, ik heb de Denon 500 R gekocht vanwege 96k/24bit de opnames.

DN500R-2.jpg


Mooi kompleet met balanced i/o`s, en onder de 500 euro, direct kopen zou je zeggen...

Het eerste wat me opvalt : MADE IN CHINA, begint al goed zeg...natuurlijk dat ie zo goedkoop was.
Ook zit er geen afstandbediening bij, een seriele controller is los te koop.
Geen komplete handleiding wel een quick start guide en een cd rom.

Wat opvalt is de hoofdtelefoon volumeregeling die je even aanduwd dan schuift ie eruit om te kunnen draaien.
Even alle knopjes ingedrukt, voelt ze klikken niet allemaal hetzelfde ( zegt dit wat over de kwalieteit?, ik denk het wel ).

Ding aan : swiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeekkkkk hoor je, waarna een zachte schelle piep klinkt in de standby modus,
even aanzetten, de piep is weg als die aanstaat.

Nu opnemen : je kan kiezen als MP3 of WAV, 16 bit of 24 bit, 44,1k of 48k of 96k.
JE KAN DUS NIET JE WAV LATER OMZETTEN naar minder kwalieteit achteraf :( ( of ik heb het gemist hopelijks!!! denk het niet )
Je kan ook USB en SD card tegelijk opnemen voor belangrijke evenementen als backup.

Even een 48k en 96k wave opgenomen, nu afspelen :
schakel je over bij het afspelen naar een andere samplerate afspelen, hoor je eerst een klik in het apparaat.
En nee hij speelt geen 88,2k af, ook niet opnemen.

Nog een nadeel vind ik de onduidelijke VU meter op het beeldscherm,
geen clip indicator in een andere kleur, zoals een rood lampje,
digitaal is het opnamenivo niet aan te passen in deze recorder, alleen analoog.

Ook moet deze recorder via een mengpaneel of andere volumeregeling aangesloten worden naar je monitors, ik ben nog geen volumeregeling tegengekomen.
Ik heb nog even wat gesurft, en het schijnt dat deze wel mooi opneemt, de weergave is alleen niet zo hoog als de opname bij het analoog afspelen.

Hartstikke mooi zo een USB recorder, weg met de CD brander en Minidisc!
Deze Tascam is 2 keer zo duur, en neemt ook 2 keer zo snel op (192k) :
http://tascam.com/product/da-3000/
Bekijk die eerst voordat je deze Denon DN500R koopt zou ik zeggen!

Als je mijn review waardeerd, laat wat commentaar achter aub..
 
leuke review.. ik hou wel van een kritische noot..

Volgens mij is alles tegenwoordig in China gemaakt, maar van Denon verwacht ik wel kwaliteit eerlijk gezegd.

En over volume regeling.. dat zit toch nooit op dit soort opname apparaten? Zit ook niet op een cassettedeck of minidisk recorder..

Maar het belangrijkste: hoe klinkt hij? :)
 
Ja hij klinkt opzich wel goed, ik moet nog meer opnemen voor een definitief oordeel of die wel zuiver is.

En klopt, volumeregeling zit er nooit op dit soort, zou tog wel handig zijn in mijn geval ( rechtstreeks op de monitor speakers ( Yammies met volumeregeling gelukkig ).

En wat betreft Denon die kwalieteit maakt : https://en.wikipedia.org/wiki/Denon

2006 Denon introduces the 1.5m long AK-DL1 CAT5 Ethernet cable. It was not until mid-2008 that it caused controversy because of its high price ($499) and the company's claims that the cable is "designed for the audio enthusiast," and would "bring out all the nuances" in digital audio signals transmitted over it, despite the fact that even the most poorly made ethernet cable would deliver identical quality for digital audio over a similar length.[11][12]
 
En klopt, volumeregeling zit er nooit op dit soort, zou tog wel handig zijn in mijn geval

je moet dit soort apparaten op een versterker of mixer aansluiten, daar regel je volume...

maar zou je niet eerst goed testen of hij goed opneemt voordat je Deonon als merk in twijfel trekt? Ze maken zat mooi spul, van hifi audio tot pro dj dingen..

Deze vind ik zelf erg vet, .. wordt helaas niet meer gemaakt:

 
Jawel is vet ding, zoiezo boycot pioneer dj gear, blijft niets anders over dan denon...
Mijn Pioneer CDJ 800 MK2 geeft na 5 jaar errors, VOOR 700 euro, meer dan 100 euro per jaar gekost dat ding.

Maar wat ik mij afvraag met dat ronddraaiende ding van denon, slijt dat niet ???, dat blijft tog geen jaren goed als ik het zo zie.
 
Back
Top