Hoe omgaan met oplichting via marktplaats?

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.109
Locatie
Emmeloord
:( :( :( Hallo,

Ik heb een vraag voor de moderators. Ik heb via dit forum telefonisch contact gehad met iemand
om er een synthesizer-module van te kopen. Maar het ziet er naar uit dat hij mij beduveld.
Ik heb hem betaald maar hij levert niet. Ik heb geprobeerd contact met hem op te nemen maar
hij is spoorloos.

Nu is mijn vraag: "Mag ik via dit forum proberen om meer van hem te weten te komen?"
Wellicht dat anderen weten waar hij is of hoe hij te bereiken is.

Ik kan mij voorstellen dat dit forum hier niet voor bedoeld is en daarom eerst deze vraag.

Graag een spoedige reactie.

Als het toegestaan is, zal ik meer bijzonderheden vermelden. Zoniet dan laat ik het hierbij.
Alvast bedankt.
 
hallo

Na kort overleg met een andere moderator zijn we tot de voorlopige conclusie gekomen dat we dit even intern moeten bespreken zodat we hierover een duidelijk rechtlijnig standpunt kunnen formuleren. Dit in verband met toekomstige soortgelijke voorvallen en consistentie en consequentheid. Ik hoop hiervoor op je begrip voor het feit dat we niet direct nu een antwoord voor je klaar hebben, en op je geduld tot we hierover hebben kunnen overleggen.
 
[ongevraagde mening mode]
ik ben voor! niet alleen dat pjeut details krijgt over die gast, maar de rest van het forum ook zodat bedriegers die de boel hier verzieken publiekelijk aan de schandpaal worden genageld. dit kan namelijk gewoon niet door de beugel, tussen forummers nog wel!
[/ongevraagde mening mode]
 
Roerend mee eens, maar...

Roerend mee eens, maar...

Ik kan het standpunt van PjotrG heel goed begrijpen. Je moet de zaak eerst van beide kanten bekijken, net als b.v. bij een rechtzaak. Pas wanneer je beide partijen hebt gehoord, kun je beslissen welke juiste maatregelen kunnen worden genomen. Dat is ook één van de redenen waarom de achternaam van een verdachte niet wordt vermeld in de media. Wat Pjotr doet, getuigt van integriteit en daar mag je alleen maar respect voor hebben. Het lijkt mij ook niet echt plezierig als een koop die ik regel een keer niet naar tevredenheid van een onredelijk persoon gaat, en mijn naam hier ten grabbel wordt gegooid.

Aan de andere kant kan ik wel heel goed begrijpen, dat mocht dit waar zijn, zo iemand wordt gebanned for live en een flinke schop (in de vorm van negatieve publicatie op dit mooie forum) na krijgt. :(

Fox.
 
Laatst gewijzigd:
Geen gezeur,

gewoon bekend maken wie het is :duivels:
 
Even voor de duidelijkheid.

Even voor de duidelijkheid.

Om een misverstand te voorkomen, ik weet niet of diegene lid is van het synthforum. Hij mailde me naar aanleiding van een threat die ik had opgestart (voor een Suzuki SX-500, misschien heb je 'em gelezen). Hij maakte gewoon gebruik van zijn voornaam, en niet van een "alias" die op lidmaatschap van dit forum wijst. Maar het zou dus kunnen dat alleen al de naam en de overige what- en whereabouts van deze persoon genoegzeggend zijn voor sommige forumleden, vandaar.
En ook nog even ter aanvulling, het gaat "maar" om een bedrag van Eur. 45,- , dus zeker geen ramp. Maar het gaat toch vooral om het principe en ook om anderen, jullie dus, hierop attent te maken.
 
hmm, tis erg dat dit moet gebeuren onder forumleden.

het is inderdaad niet helemaal koosjer eender wanneer iemands adres en naam te grabbel te gooien,
en ik versta eveneens de beslissing van de moderators om te overleggen.

toch hoop ik dat de gedupeerde de gegevens krijgt, al was het maar om in eerste plaats
die kl#jo te kunnen bereiken en ofwel zijn geld terugeisen, ofwel het materiaal...
of in derde instantie om uit te klaren als het gaat om een misverstand.

ik hoop dat dit gauw mag op gelost worden.


greetz


cloudy
 
Ik neem aan dat je het geld via de bank hebt overgemaakt? Kunnen die niets voor je doen? Anders gewoon aangifte doen... als je zijn banrek. nummer, naam en woonplaats hebt, dan moet opsporing een eitje zijn.

Bewaar ook altijd je mailwisseling bij een deal :eureka: .
 
Zomaar een (ongevraagde) spontane gedachtengang... maar is het zowiezo geen idee om de 'gevraagd/aangeboden'-board alleen toegankelijk te maken voor leden van SynthForum? Op die manier is een dergelijk persoon makkelijker te traceren lijkt me (geen flauw idee of dit ook zo is) en moet je iig iets meer moeite doen om bij deze oproepen te komen.
 
En dan krijg je weer van die effe-snel-wat-verkopen-en-dan-nooit-meer-komen-leden.
 
Heel even nog.

Heel even nog.

Z'n mobiel staat al weken op de voice-mail, op mailtjes reageert hij niet meer, op z'n woonadres is hij niet aanwezig ( is gecheckt), het geld kan alleen met zijn toestemming worden teruggestort.
Er is meer met hem aan de hand, wat ik inmiddels weet. Daarnaast is hij dus actief (of wat daar voor mag doorgaan) in de synthesizer- en muziekwereld en daarom kaart ik dit ook aan; niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen, dus.

Hier laat ik het bij, ik wacht eerst op bericht van de moderators.
 
Re: Heel even nog.

Re: Heel even nog.

Origineel geplaatst door pjeut

ik wacht eerst op bericht van de moderators.

Wat is dit voor verzwijg politiek !

Man, dit soort mensen moeten bekend zijn zodat niemand meer dit overkomt...:stupid
 
Re: Re: Heel even nog.

Re: Re: Heel even nog.

Origineel geplaatst door Bass
Wat is dit voor verzwijg politiek !

Man, dit soort mensen moeten bekend zijn zodat niemand meer dit overkomt...:stupid

Weet jij er het fijne van dan? Pff... Zo kun je een ieders naam wel te grabbel gooien.

We hebben in Nederland instanties voor dit soort zaken. Als die uitwijzen dat hij inderdaad getild is en dat er geen spraken is van overmacht/onmacht, dan is publicatie op zijn plaats. Het is geen bedrijf. Misschien ligt ie wel in het ziekenhuis (nee, ben niet naief).
 
Voor zover ik weet kan je gewoon aan de bank vragen of ze het geld terug willen vorderen. Formuliertje aanvragen, invullen en klaar is kees.
 
Origineel geplaatst door Svart Rose
Voor zover ik weet kan je gewoon aan de bank vragen of ze het geld terug willen vorderen. Formuliertje aanvragen, invullen en klaar is kees.

Dat vermoeden heb ik ook!
 
Klachten over aankopen via internet

Klachten over aankopen via internet

Toch even reageren op een bericht dat, waarschijnlijk, door de moderator geblokkeerd is. Zelf ben ik geen voorstander van de Amerikaanse methode, zoals op Analogue Heaven, met betrekking tot goede en slechte handelaren via internet. Dat is een zaak tussen koper en verkoper en eventueel de rechter, maar niet voor een forum, cq mailing list. Het wordt dan snel een 'Peter R de Vries' gebeuren...

Wout
 
Re: Klachten over aankopen via internet

Re: Klachten over aankopen via internet

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Toch even reageren op een bericht dat, waarschijnlijk, door de moderator geblokkeerd is. Zelf ben ik geen voorstander van de Amerikaanse methode, zoals op Analogue Heaven, met betrekking tot goede en slechte handelaren via internet. Dat is een zaak tussen koper en verkoper en eventueel de rechter, maar niet voor een forum, cq mailing list. Het wordt dan snel een 'Peter R de Vries' gebeuren...

Wout

Je mocht willen dat rechters de mentaliteit hadden v.e. p.r.devries.
Durft tenminste zn nek uit te steken.
 
Jullie halen politie en justitie door elkaar hoor.
Nederland heeft wel eenheden voor internetcriminaliteit op te sporen. Maar die hebben het zo druk met (kinderpr0n) dat ze niet zoveel tijd met oplichters bezig houden hoor.

En ik weet wel bijna dat als je aangifte bij politie doet deze bij al die andere aangiftes komt te liggen en nooit meer het daglicht zal zien.
 
Toch hebben we liever niet dat mensen openlijk voor onbetrouwbaar worden uitgemaakt, om verschillende redenen. Denk hierbij met name aan het feit dat elk verhaal twee kanten heeft, en de niet-toegevoegde waarde van twee ruziende leden openlijk op het forum.
 
Back
Top