TR-909 compleet leeg gesampled

lol, en niemand die het doorhad :D, raar, ik wist niet dat je bitrate van een wav kon selecteren, zal wel iets verkeerds gegaan zijn met opnemen, en resonance had me daar nog op gewezen hehe. grappig trouwens dat de samples wel gewoon oke klinken.

nouja, ik maak van het weekend wel even een nieuwe
 
Ruis is normaal op oude analoogjes, maar de ruis in deze samples klinkt anders.
Het klinkt niet als een ruis dat er licht bovenop ligt. Ik betwijfel zelfs of het wel ruis is.
In ieder geval klnkt het niet gezond!
 
De 909-samples in mijn JoMoX AiRBase bevatten ook in lichte mate ruis. Het lijkt inderdaad wel alsof je het standaard bij je 909 meegeleverd krijgt.
 
ik heb zo,n gevoel dat de focus op 24 bit stond terwijl ik in 16 bit opnam. als op de 909 drums aansla lijken ze een stuk cleaner, maar het is nou ook te laat om dat even goed te checken.
 
Origineel geplaatst door JazzMann
noobmode:

wat bent je nou met een tr909 als je alle sounts eruit hep gehaalt
:stupid

Elke dag blij dat deze ouwe housebak je toelacht als je weer de studio inloopt... das priceless :kroon:
 
De samples in de 909 zijn 6 bit.............
En er zijn ook 24 bit samplers......
 
Cool! Bedankt om het met ons te delen!
Die ruis was me inderdaad ook opgevallen. Het klinkt als compressie ruis, want je hoort het alleen rijdens de waveform en tussen de geluiden is het echt stil, zonder die constante ruis.
Ondanks dat het bestand een .wav extentie heeft, is het dus toch gecomprimeerd.
In Adobe audition wordt het bestandje herkend als een ACM wavefile. Kennelijk is het opgeslagen met lossy compression.
Al met al, toch bedankt! :)
 
Origineel geplaatst door ChampionSound
Het klinkt als compressie ruis

inderdaad.. dit was ook 1 van de eerste vragen die ik anoniempje stelde op msn.. een beetje ''hiss'' ruis is inderdaad normaal dat draai je ook zo weg met een high filter.. toch niet per ongeluk door de compressor gehaald?
 
Origineel geplaatst door JazzMann
noobmode:

wat bent je nou met een tr909 als je alle sounts eruit hep gehaalt
:stupid

Origineel geplaatst door deniax
Elke dag blij dat deze ouwe housebak je toelacht als je weer de studio inloopt... das priceless :kroon:
ook als ie helemaal leeg is?......... gesampled :D
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
ook als ie helemaal leeg is?......... gesampled :D

OOK DAN :D
 
:) tnx, anoniempje!



:biertje:
 
Origineel geplaatst door resonance
inderdaad.. dit was ook 1 van de eerste vragen die ik anoniempje stelde op msn.. een beetje ''hiss'' ruis is inderdaad normaal dat draai je ook zo weg met een high filter.. toch niet per ongeluk door de compressor gehaald?

misschien data compressie ? ;)
 
Staat inderdaad niet meer online, ik zal volgende week even weer een maken, heb weer vakantie dus meer tijd.
 
Back
Top