TR-909 compleet leeg gesampled

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.873
ik heb de 909 leeg gesampled op zo,n beetje alle standen voor de ex eigenaar en ik kan hem hier eigenlijk ook wel plaatsen, individuele outputs (mono) opgenomen met focusrite converters.

ik heb genoeg ruimte overgelaten tussen de samples zodat je gezellig zelf kan knippen :biertje: de sample list staat hieronder. en dat was een verdomd lang typwerk :D

de attack van de bassdrum en de tone van de snaredrum heb ik niet meegepakt die stonden onverandert ( attack bdrum op hoog, tone sndrum op mid) misschien pak ik die ook nog wel een keer mee. hij blijft niet eeuwig online staan veel plezier ermee

klik hier klik hier


bassdrum met de tune op laag :

1 decay laag kick

2 decay mid kick

3 decay hoog kick


bassdrum met de tune op mid :

1 decay laag kick

2 decay mid kick

3 decay hoog kick


bassdrum met de tune op hoog :

1 decay laag kick

2 decay mid kick

3 decay hoog kick



snaredrum met de tune laag :

1 snappy laag snare

2 snappy mid snare

3 snappy hoog snare


snaredrum met de tune mid :

1 snappy laag snare

2 snappy mid snare

3 snappy hoog snare


snaredrum met de tune hoog :

1 snappy laag snare

2 snappy mid snare

3 snappy hoog snare





low tom met de tune laag :

1 decay laag lowtom

2 decay mid lowtom

3 decay hoog lowtom


low tom met de tune mid :

1 decay laag lowtom

2 decay mid lowtom

3 decay hoog lowtom


low tom met de tune hoog :

1 decay laag lowtom

2 decay mid lowtom

3 decay hoog lowtom



mid tom met de tune laag :

1 decay laag midtom

2 decay mid midtom

3 decay hoog midtom


mid tom met de tune mid :

1 decay laag midtom

2 decay mid midtom

3 decay hoog midtom


mid tom met de tune hoog :

1 decay laag midtom

2 decay mid midtom

3 decay hoog midtom




high tom met de tune laag :

1 decay laag hightom

2 decay mid hightom

3 decay hoog hightom


high tom met de tune mid :

1 decay laag hightom

2 decay mid hightom

3 decay hoog hightom


high tom met de tune hoog :

1 decay laag hightom

2 decay mid hightom

3 decay hoog hightom



- een aantal rimshot

- een aantal claps


closed hihat

1 decay laag closedhihat

2 decay mid closedhihat

3 decay hoog closedhihat


open hihat

1 decay laag openhihat

2 decay mid openhihat

3 decay hoog openhihat


crash

1 tune laag crash

2 tune mid crash

3 tune hoog crash


rides

1 tune laag ride

2 tune mid ride

3 tune hoog ride
 
Tering!! je moet er maar zin in hebben, ik zou mezelf ook anoniempje noemen als ik van zulke fratsen uithaalde :P

Ik ga hem ook maar ff downloaden alszijnde vergelijkings materiaal...
 
niet zelf willen knippen, luie flikkers :D dat kan trouwens ook met recycle , en resonance ga jij eens een recycle 2.0 kopen dan kun je makkelijk loops opknippen en via scsi naar je sampler versturen, allemaal in het programma zelf.
 
die ruis die elke keer met een shot van welke drum dan ook meekomt hebben jullie dat ook op je 909 ? van resonance hoorde ik dat het niet hoorde want zijn 9090 clone had niets van die ruis. ik kan me het haast niet voorstellen dat het niet hoort, maar check het toch even.

ik had eigenlijk gedacht dat het normaal was en hoor het ook altijd in 909 drumkitjes, niet zozeer ruis die er langs loopt, maar gewoon ruis die door het enveloopje etc meeloopt en tegelijk uitsterft met de shot.
 
Origineel geplaatst door anoniempje
ik had eigenlijk gedacht dat het normaal was en hoor het ook altijd in 909 drumkitjes, niet zozeer ruis die er langs loopt, maar gewoon ruis die door het enveloopje etc meeloopt en tegelijk uitsterft met de shot.

ik heb hier een sample cd (drum fundamentals) en ik heb idd net als rocksteady ff wat zitten vergelijken puur uit nieuwsgierigheid .. en ik hoor die ruis ook niet terug in hun samples .. tenminste niet op die manier
en ook op mn clone heb ik t niet.. ik dacht ik meld t ff, aangezien je laatst je 909 heb zitten modden..
misschien dat je per ongeluk iets fout had gedaan ofzo :)

in de kick / toms / rim / clap is t vooral goed hoorbaar.. zal ff een paar samples posten van drum fundamentals
 

Attachments

  • 909rim05.wav
    36,8 KB · Bekeken: 92
:halleluja anoniempje :halleluja

Mooie kit hoor. Ik heb er ook een lading ruis bij, weet niet of alle 909's dat hebben door ouderdom van de uitgangen ofzo.
 
Origineel geplaatst door deniax
:halleluja anoniempje :halleluja

Mooie kit hoor. Ik heb er ook een lading ruis bij, weet niet of alle 909's dat hebben door ouderdom van de uitgangen ofzo.

ah kijk die bevestiging wou ik even horen, ik kon het me haast ook al niet anders voorstellen, toen ik nog 909 drumkitjes in me sampler gooide had ik het ook al, ik had er daarom ook niet opgelet maar resonance waarschuwde me en toen werdt ik toch wel een beetje achterdochtig, maar goed nergens voor nodig.
misschien dat reso zijn 909 sample kits door een denoiser gehaalt zijn.

verder bedankt voor de leuke reacties geeft best wel voldoening, ook al had ik hem al voor iemand anders gesamplet.





mikemix >, mijn serie nummer begint met 37, dus de eerste serie 909,s die een ijzeren batterije klepje meekreeg ipv het rubberen batterijen klepje. het serie nummer van die andere persoon die je bedoelt volg ik even niet, misschien dat je het verwart met reso,s 909 samplekitje

ik had in elk geval wel een sample heen en weer stuur vergelijking met ruffryder zijn TR-909 gedaan en zijn serie nummer begon met 44 zo uit m,n hoofd, een van de allerlaatste dus.


ze klonken vrijwel hetzelfde, alleen mijn kick was erg kort. maar dat is al opgelost met de bassdrum decay.
 
t boeit ook verder niet.. in de mix valt t niet op .. t was alleen iets wat me opviel toen ik samples 1 op 1 ging vergelijken ..
 
het is wav ;) helaas ik ga niet nog een keer in 24 bit samplen, en 24 bit samplen doe ik eigenlijk niet, heeft ook niet echt zin bij mij want dan moet ik het toch weer naar 16 bit converteren voor de sampler.
 
he dat is inderdaad erg raar, het is een 2.50 seconden file dus dat zou normaal een 25 mb moeten zijn, in mono 12.5


misschien dat iemand anders weet hoe dat kan ?
 
Back
Top