Nieuwe Edirol MIDI Keyboard Controller

Natuurlijk kan Ediron (a Roland comp.) niet achterblijven in het oerwoud van MIDI Keyboard Controllers.

PCR-30-small.jpg


Dit met de nieuwe PCR-30 en de PCR-50

De PCR-30 specs:
32 full-sized, velocity sensitive keys
• 8 assignable rotary knobs (cut off, resonance, pan, tempo, etc.)
• 8 assignable faders (volume, EFX send, etc.)
• 9 assignable buttons (program change, track mute, start, stop, etc.)
• 1 sustain pedal connection
• 1 expression pedal connection
• MIDI in & MIDI out
• Pitch & Modulation controls (Newly redesigned to be linearly controlled for more accurate performance)
• 1 Preset Memory & 15 User Memory locations
• USB Bus powered or AC adaptor
• Template sheets for controls

PCR-50 specs:
• 49 full-sized, velocity sensitive keys
• 8 assignable rotary knobs (cut off, resonance, pan, tempo, etc.)
• 8 assignable faders (volume, EFX send, etc.)
• 9 assignable buttons (program change, track mute, start, stop, etc.)
• 1 sustain pedal connection
• 1 expression pedal connection
• MIDI in & MIDI out
• Pitch & Modulation controls (Newly redesigned to be linearly controlled for more accurate performance)
• 1 Preset Memory & 15 User Memory locations
• USB Bus powered or AC adaptor
• Template sheets for controls

Meer info: Edirol website
 
Suggested Retail Prices are $295 (PCR-50), and $225 (PCR-30); both keyboards will be available in December 2002.


zal ik er nog even bijzetten ;)
 
damn... net nu ik een midiman oxygen8 heb gekocht..
al enig idee wat ie gaat kosten, vooral de optie van playbuttons enzo vind ik leuk!
 
moet zeggen dat ze controllers er van alle kleine midi controller kb's er wel het meest volwassen uitzien..vooral omdat ze zowel sliders als buttons als rotary's hebben....de perfecte combinatie dus....interessant
 
Ziet er erg strak uit!

Net zo als hun website. Allemaal heel goed verzorgd.

Nu zal Yamaha wel weer met een hele riedel spullen moeten komen om bij te blijven. Want Edirol(roland dus) en Yamaha gaan wat dat betreft altijd gelijk op. :)
 
Alleen jammer van die onhandige Roland modulation/bender knop. Stel dat je modulation een filter laat aansturen dan kan je deze nooit in het midden (half open) zetten.
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Alleen jammer van die onhandige Roland modulation/bender knop. Stel dat je modulation een filter laat aansturen dan kan je deze nooit in het midden (half open) zetten.

da's toch niet zo'n probleem ??
je kunt elke knop aan een midicontroller toe wijzen, hang je toch gewoon een potmeter aan de mod parameter ??'Ik gebruik mijn modwheel zowieso zelden, net als mijn pitchwheel, hoge uitzondering
 
meeste presets van va synths hebben modwheel als aanstuur geval :)
maar idd. je kunt het zo omgooien naar iets anders.

en onacid: idd. mijn pa heb een jv30.. braat zijn die modulation dingekes. maarja.. sequencer -> tekenen en hoppa :)
 
Dit modulatiepookje is volgens mij wel beter dan wat roland op eerdere controllers had; deze is meer korg-style, met een langere travel. Het duurde bij mij 'n tijdje voor ik erachter kwam dat de mod op mijn PC200mk2 nog meer standen had dan 'aan' en 'uit'!!!

Ik vind het prima dat Midiman, Edirol, Evolution etc. allemaal dezelfde soort keyboards uitbrengen. Laat die prijzenoorlog maar beginnen!
 
Back
Top