En ook nog een Jupiter 4 !!!!!

Ja ik hou MP in de gaten, er komt er zo eens in de een twee maanden een langs, levendige handel noemen we dat!

Volgens Lennox is deze mogelijk niet helemaal top, kan ook een andere zijn. Ik heb de laatste tijd geen tijd meer om naar Almelo te rijden en er dan daar achter te komen dat -ie niet goed is. Overigens heb ik gemerkt dat mensen uit Almelo en omstreken ook nooit zin hebben om naar Utrecht te komen, wat is dat toch ?
 
Origineel geplaatst door vinnieq
Ja ik hou MP in de gaten, er komt er zo eens in de een twee maanden een langs, levendige handel noemen we dat!

Volgens Lennox is deze mogelijk niet helemaal top, kan ook een andere zijn. Ik heb de laatste tijd geen tijd meer om naar Almelo te rijden en er dan daar achter te komen dat -ie niet goed is. Overigens heb ik gemerkt dat mensen uit Almelo en omstreken ook nooit zin hebben om naar Utrecht te komen, wat is dat toch ?

volgens mij zijn ze in almelo nog steeds bang dat ze van de wereld vallen als ze te ver van huis gaan.
(is een grapje hoor.)

je zou het altijd kunnen vragen, hoe de staat is, volgens de verkoper is alles in orde.
check ook af en toe de duitse sites (ebay niet, te duur, maar keyboards auktion bv levert soms verrassingen op.)
 
zoozooo tis wat ,...zeiden we allemaal.....
kost me klein uurtje om dit gezemel weer te lezen ,...laat staan er wat van te zeggen
synth gekwijl van wannabe handelaren ,..en weer tegenhangers daarvan ,
Leos/reds die in de haren vliegen :D komophey
boys tis zeker wat haha
de ene juup 8 draad word gesloten ,..wou nog wat zeggen over mn grapje spraakgebrek,..[@ralph te veel bet.... ]
maar goed dat erhaal kennen we nu wel ,..tis niet voor niks dat post weggehaald wordt !
ik denk dat we er allemaal beter van worden synthforum voorgoed te sluiten
ik voorzie een synth burger oorlog - waar een klein land in kan zijn ,...eerste dooie gevallen by riots
tging om een nog openstaande synth-ver-rekening haha

ff nog @ ralph
nou weet ik waar die prodigy en ax60 heen zijn ,...en eerlijk gezegd is de prijzen die die nu heeft 750.- en 450.-
niet belachelijk = mag ook wels gezegd worden [de dv 800 = 300 gezakt ...asje dr nog 300 afdoet ga ik nedenken :D ]
is by deze t boven kapje nou geschilder dat zwarte ,..wat boven op de dv zit platte strip dus ,...?]

ok ik weet ook de aankoop prijs en idie was dd erg netjes [mooie spullen ook]
maarja kwas terook net een uurtje te laat voor [ story of my life ....te laat is my middlename ]
maar ja daar om is hij ook eg 24/7 alert op die dingen ,..repect 2 all
:halleluja
aleemaal weer hand shake & peace
:Z :Z :Z en een juup 4 lijkt mij erg ok
soo toch nog on-topic

link naar de mooie prod+ax60 om maar weer ff off topic te gaan

http://cgi.ebay.nl/Moog-Prodigy-MKII-with-built-in-CV-control-etc-VGC-A_W0QQitemZ200048499768QQihZ010QQcategoryZ16220QQtcZphotoQQcmdZViewItem

soo kzal je ff helpen :okdan:
 
Origineel geplaatst door R-ond
zoozooo tis wat ,...zeiden we allemaal.....
kost me klein uurtje om dit gezemel weer te lezen ,...laat staan er wat van te zeggen
synth gekwijl van wannabe handelaren ,..en weer tegenhangers daarvan ,
Leos/reds die in de haren vliegen :D komophey
boys tis zeker wat haha
de ene juup 8 draad word gesloten ,..wou nog wat zeggen over mn grapje spraakgebrek,..[@ralph te veel bet.... ]
maar goed dat erhaal kennen we nu wel ,..tis niet voor niks dat post weggehaald wordt !
ik denk dat we er allemaal beter van worden synthforum voorgoed te sluiten
ik voorzie een synth burger oorlog - waar een klein land in kan zijn ,...eerste dooie gevallen by riots
tging om een nog openstaande synth-ver-rekening haha

ff nog @ ralph
nou weet ik waar die prodigy en ax60 heen zijn ,...en eerlijk gezegd is de prijzen die die nu heeft 750.- en 450.-
niet belachelijk = mag ook wels gezegd worden [de dv 800 = 300 gezakt ...asje dr nog 300 afdoet ga ik nedenken :D ]
is by deze t boven kapje nou geschilder dat zwarte ,..wat boven op de dv zit platte strip dus ,...?]

ok ik weet ook de aankoop prijs en idie was dd erg netjes [mooie spullen ook]
maarja kwas terook net een uurtje te laat voor [ story of my life ....te laat is my middlename ]
maar ja daar om is hij ook eg 24/7 alert op die dingen ,..repect 2 all
:halleluja
aleemaal weer hand shake & peace
:Z :Z :Z en een juup 4 lijkt mij erg ok
soo toch nog on-topic

link naar de mooie prod+ax60 om maar weer ff off topic te gaan

http://cgi.ebay.nl/Moog-Prodigy-MKII-with-built-in-CV-control-etc-VGC-A_W0QQitemZ200048499768QQihZ010QQcategoryZ16220QQtcZphotoQQcmdZViewItem

soo kzal je ff helpen :okdan:

ik vind dat jij super spraakmoderator moet worden, alle inkomende berichten worden dan in R-ond stijl omgezet, ik moet altijd lachen als ik wat van je lees dus zeker niet veranderen en dat is echt positief bedoelt!!!! :halleluja
 
Origineel geplaatst door Lennox
ik vind dat jij super spraakmoderator moet worden, alle inkomende berichten worden dan in R-ond stijl omgezet, ik moet altijd lachen als ik wat van je lees dus zeker niet veranderen en dat is echt positief bedoelt!!!! :halleluja

THNX das ook positief
kijk er zijn ook gasten die er plezier aan bel;even [niet eens xpres bel even haha]
maar aswe allemaal een beetje meer van mij hadden wass t een beter forum ,..wereld wou ik eiegnlijk zeggen
- gaat niet helemaal op ,...:stupid weet nu al waar we einigen dan

k bedoel over 50 jaar as nederland nog bestaat staat de zee 4 meter hoger ofso ,...gaat dit soort disc nergens meer over
dus dumpen die synths nu ,..en meteen nu spelen niet over dertig jaan ,..heb we toch allemaal rsi

:engel: positief afsluitertje http://www.flickr.com/search/?q=jupiter+4
omdat plaatjes kijken toch geen kwaad kan en ON topic = dus 544 x jupiter 4 ENJOY 2all
[wist u dat de juup 4 en 8 ook in analoge beeld varient zijn uitgebracht ,..c cameras pssjt dont tell !...anders worden deze ook weggekaapt]

OOOOh ast dan nog niet lukt iets analoogs voor weinagh te scoruh;koop een monster manet ,...juup 6 ; keep it cool
MINIMAG FRIDGE MAGNET: ROLAND JUPITER 6 SYNTHESIZER
You are purchasing a flat, flexible-style refrigerator magnet of Roland's Jupiter 6 Synth.
The item is shown against a blue background and measures approximately 5 x 2" inches or 120 x 52 x 1 mm.

FEATURES

Fun collectable gift for your favourite DJ or synth nut!
Professional quality washable printing
Magnetic backing covers entire item
Reasonably-priced!


http://cgi.ebay.com/MiniMAG-Roland-...21QQihZ020QQcategoryZ1288QQrdZ1QQcmdZViewItem

:slotje:
 

Attachments

  • 56_1.jpg
    56_1.jpg
    30,8 KB · Bekeken: 53
Origineel geplaatst door R-ond
k bedoel over 50 jaar as nederland nog bestaat staat de zee 4 meter hoger ofso ,...gaat dit soort disc nergens meer over
dus dumpen die synths nu ,..en meteen nu spelen niet over dertig jaan ,..heb we toch allemaal rsi

When darkness be closin in
I'm motivated, with the howlin wind
with a list of chosen men, frozen in sin
Knowin that your end is beginnin
Swift silent and deadly
There's no defendin my plots, I know your every movement
For six months I watch, coulda gotchu at your baby's mother's house
Even at your down-low weed spot
But the backdrop, wasn't flattering enough
I didn't want people gathering and stuff {*cameras click*}
Snapshots of blood splattering from the snuff
Here - puff this here, while I figure which way, to split yo' wig
Right now you as nervous, as a Farmer John pig
As I dig into my tragic bag, take out the HK
Twist on the silencer, insert the thirty-shot mag {*WHOOSH*}
Bullet stuck to his brain like a mack
Skull in fragments, I leave the cleanup to Dragnet

This is anybody THREADKILLAH
to fuckin everybody THREADKILLAH
Nigga all y'all THREADKILLAH
uh, uh, for real
You'll fuck around and get killed
This is anybody THREADKILLAH
Motherfuckin everybody THREADKILLAH
Yeah nigga all y'all THREADKILLAH
uh, uh, for real
You'll fuck around and get killed
 
Lang leve de softsynth, en mensen die daadwerkelijk muziek maken met synths (ook al zijn 't maar lullige 707's en juno's).
 
Wat ik niet snap is dat ze die jupiters niet gewoon weer beginnen te bouwen.
 
Origineel geplaatst door dennisb
Wat ik niet snap is dat ze die jupiters niet gewoon weer beginnen te bouwen.

jaah idd by roland is de laatste jaren byna geen goed app meer van de toonbank gerold
sh 201,...die sh 32
mini jp8080zeggen ze dan ik denk dat soon jp8000niet in schaduw kan staan van bv nord lead [2]
en bv micr q synth ofso veel mer mogelijkheden ,.....en performence gericht
en bv een synth bouwen zoals andromeda analoog met een hele goede interface unison 16 voices / 16 multis
veel dingen wel midi controlled wat is de LACK by de ouwe synth net as een modulair geen opslag en niks gesynced ,..
ik heb t dan ook over we l de ouwe beesies
want midi synced lfos en soo kwam pas int mocro controltydperk ,..waneer eind tachtig ofso


idd roland voor 2500 eu moet dT toch kunne een echte super jp 16
:halleluja
 
Origineel geplaatst door dennisb
Wat ik niet snap is dat ze die jupiters niet gewoon weer beginnen te bouwen.

Ik ben gaan geloven dat het onmogelijk is de kwaliteit van de electronica revolutie van de jaren 70 te evenaren. Zo'n kwaliteit is tegenwoordig beschikbaar, maar onbetaalbaar!

Jammer dat deze thread niet over alle het mooie van de juup gaat; Nou heb ik zo'n 2 jaar geleden eentje op de kop kunnen tikken. En hij is meer waard dan waarvoor ik hem gekocht heb. Veel lui vinden hem zelfs mooier dan de jupiter 6 of 8; maar dat vind ik appels met peren. De jupiter 4 heeft meer te maken met de mono-synth's uit de jaren 70, zoals ook de moog. Er zitten dan ook 4 discrete monofone synths in! Dat hij daarom zolang onderschat is, begrijp ik niet goed. Misschien komt het door de orgel achtige verschijning; een wolf in schaapskleren ;)

PS: Marktwerking werkt 2 kanten op! Soms zit het mee, soms zit het tegen (waar je natuurlijk van mag balen ;) )
 
Origineel geplaatst door R-ond

idd roland voor 2500 eu moet dT toch kunne een echte super jp 16
:halleluja

tja een jupiter 16 dat zou wat zijn zeg, of een mks160 en dat ze dan ook echt hetzelfde circuit hebben, zodat je niet de constante drang voelt ze allebei aan te moeten schaffen 8~ Volgens mij is alesis de enige van de "groten" met een moderne vco.
 
mmar om ff in juup lan d te blijven zijn dr mensen met pro mars ervaring
want dat is een mono juup 4 same circuitry met wel 2 vcos en ,...?
same looks same date of birth
en mono bakk dat wel
maar as de juup 4 soo dik en mooi klinkt [ geen unison op toch ...?]
nou dan moet soon promars ook erg lekker klinken maar weer heel ander dan bv sh met 2 osc ala sh5/7/2 ofzoiets
de promars heeft natuurlijk ook de presets wat de rest niet heeft


vintage synth xpl.
http://www.vintagesynth.com/index2.html
 

Attachments

  • promars.jpg
    promars.jpg
    14,6 KB · Bekeken: 46
Origineel geplaatst door R-ond
geen unison op toch

Echt wel unison hoor, met detune per schroevendraaier op de achterzijde ;)
 
Origineel geplaatst door wouw
Echt wel unison hoor, met detune per schroevendraaier op de achterzijde ;)
ja hoor fatt dus iedere osc in unison apart ietsje van elkaar verstemen ...
lijkt me een erg dikke optie/sound
toch wel dik dus
en de sx400 van synthiaks zou die zich kunnen meten ,..met bv de juup 4
ook unison en jp4 layout


volgens mij verkoopt ie dr nog steeds eentje en voor ongeveer de helft
van jp4
 
,..

,..

361 dat is een leuk prijsje.:P.maar het geheugen werkt niet,maar dat zal wel een batterijkwestie zijn.Wel als defect verkocht ik denk dat dat het is..
De mijne blijft lekker hier..:okdan:
 
Origineel geplaatst door R-ond
ja hoor fatt dus iedere osc in unison apart ietsje van elkaar verstemen ...
lijkt me een erg dikke optie/sound
toch wel dik dus
en de sx400 van synthiaks zou die zich kunnen meten ,..met bv de juup 4
ook unison en jp4 layout


volgens mij verkoopt ie dr nog steeds eentje en voor ongeveer de helft
van jp4


Die sx400 staat nu hier.En die gaat noooit meer weg echt wel de vetste synth die ik heb . ik vind hem vetter dan een juup 4 ..maar dat was ff offtopic:)
 
juup4

juup4

Ik breng v/d week nog een juup4 naar beegden ter reparatie wordt gemaakt.

Ik heb hem voor het eerst gehoord bij RednoiZ, en die Jupiter klinkt wel heel dik . vette bak :halleluja
 
AAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAA

/
Origineel geplaatst door rombraz
Die sx400 staat nu hier.En die gaat noooit meer weg echt wel de vetste synth die ik heb . ik vind hem vetter dan een juup 4 ..maar dat was ff offtopic:)

potverdorie hebjij die 2e sx 400 [ ik had synthiaks al gemaild] tis je gegund
wordt een leuk uh set ondertussen precies de,..die ik...aaah laamaar

heb me dr al tydje op zitten vergapen
d8 dat ie wat parameters tekort kwam ,..maaarja daar gaat t nieeg om by een dikke unison lead sound
waar die m toen voor te koop had ...leuk geprijst ook
en er zijn dr nie soo veel ,..in ned!
dan maar op zoek naar de 110F
 
Back
Top