En ook nog een Jupiter 4 !!!!!

Origineel geplaatst door mc_kwok
Maar goed als zo'n simpele opmerking alweer gaat lijden tot een welles nietes, nederlanders dit, afdingers zus verhaal dan houd ik er liever over op.

Amen......wat een gezeik tegenwoordig op SF zeg. Stelletje kutkinderen allemaal!

Ik vind ook gewoon dat Kwok gelijk heeft maar buiten dat ook gewoon het recht heeft zijn mening te geven. We leven hier toch nog steeds in Nederland of niet? Het is dan ook totaal geen gezeur over prijzen maar wel een duidelijke constatering dat deze bakken in prijs aan het stijgen zijn (met onbekende reden....er wordt nagenoeg niet naar gevraagd dus een standaard vraag vs aanbod verhaal zal het niet zijn).

@Rednoiz: De 1 vind een Virus Ti ook 1600 euro waard en de andere 10 euro. De prijs die iemand redelijk vind is nog altijd subjectief.

@Ralph: Waarom heb je je post eigenlijk verwijderd? Je had hier toch een duidelijke mening over?
 
Mijn ervaring is dat synths van enkele honderden euro's echt geen zoden aan de dijk zet om daar zekere winst op te maken. In de tijd van het adverteren kun je net zo goed meeruren draaien op je werk voor die extra 100 euro. Ten eerste vreemde mensen in je huis, middag verloren i.v.m. bezichtiging, etc.
Maak dan een klapper met apparatuur met bedragen boven de 1000 euro zou ik zeggen en niet met een jupitertje 4
 
Origineel geplaatst door demian
Ik moet altijd kotsen van mensen die het 'gezeur' over prijzen bagetaliseren. :r

Zij die het hebben vinden dat de rest niet moet zeuren, ook erg standaard.

even goeie vrienden hoor..

Maar is het niet vreemd dat mensen wel bakken met geld overhebben (blijkbaar) om al die moderne shit te kopen,terwijl een mooie vintage synth niets meer mag kosten..
Een minimoog mag wel 2500 opbrengen maar een jupiter4 niet?
Voor mij is de logika eruit.Wat over de kwaliteiten van een goede synth,klank etc..
Ik snap dat sommige instrumenten een cultwaarde hebben en dat ook mensen met minder geld weleens met een mooi instrument willen spelen..maar slaan we niet een beetje door hier?
Het gaat mij om de Jupiter4 die ik een wereldsynth vindt waar ik erg graag op speel en die mensen niets waard vinden dat stoort me een beetje.Ook omdat ik niemand hoor zeiken als er weer een juno voor 500 staat aangeboden of een polysix voor 300 of een monopoly voor 650 etc.etc..
Ik heb zelf ook niet veel geld,maar het lukt mij ook om mooie spullen te bespelen...
Ik vindt het ook best jammer dat sommige synths buiten mijn budget vallen,maar je moet roeien met de riemen die je hebt,en niet zeiken over andermans moterboot...
En als ie dan voor je staat,die mooie glanzende synth en je begint er klanken aan te ontlokken dan denk je toch niet meer aan die centen,een mooi instrument kost wat..anders kun je beter met vst's op je brakke pc'tje blijven klooien..
Vraag dat maar eens aan een gitarist of een drummer,kwaliteit betaal je voor en daar wordt je ook voor beloond..
Voor niets komt de zon op ,gelukkig kun je ook nog zingen of een fluitje uit het riet snijden dat kost niets...
 
De redenen dat synths in waarde stijgen zijn volgens mij:
1. Er belanden er veel op de sloop (net als met auto's dus)
2. Er zit een investering in van reparatie die men terug wil verdienen
3. 1 of andere producer die popi is roept dat hij hem veel gebruikt

Die jupiter 4 stond eind jaren '80 voor 400 gulden bij feedback. Elka synthex kocht ik in 1986 bij feedback voor 1400 gulden. Beide synths hebben lang in de winkel gestaan. Konden ze aan de straat stenen niet kwijt raken. Nu roept ineens iedereen dat het van die geweldige synths zijn :D
 
Origineel geplaatst door RednoiZ
Maar is het niet vreemd dat mensen wel bakken met geld overhebben (blijkbaar) om al die moderne shit te kopen,terwijl een mooie vintage synth niets meer mag kosten..
Een minimoog mag wel 2500 opbrengen maar een jupiter4 niet?

Het ding is dat handelaren ook in de markt zitten en mede de prijs opdrijven met hun geklets en gekronkel.
Een hobby wordt voor een aantal van ons onnodig duurder omdat handelaren liefhebbers in de weg zitten.

Met de huizen/grond markt is het net zo. Ik kots op speculanten. :r
leuk dat Ralph HEEEEL VER gaat voor zijn klanten (of beter eigenlijk, voor geld), de rest kan barsten toch? Is het niet?

Maar goed, that's life. :)
 
Origineel geplaatst door RednoiZ
Maar is het niet vreemd dat mensen wel bakken met geld overhebben (blijkbaar) om al die moderne shit te kopen,terwijl een mooie vintage synth niets meer mag kosten..
]

Nee dat is niet vreemd, dat is wat anderen dat spul waard vinden. Daar zijn ze vrij in namelijk. Dat jij daar een andere mening in hebt is prima.

Een minimoog mag wel 2500 opbrengen maar een jupiter4 niet?
Stukje naam en hype denk ik. Zo gaat dat nu eenmaal. Ik zou persoonlijk never nooit geen 2500 voor een minimoog betalen.

Voor mij is de logika eruit.Wat over de kwaliteiten van een goede synth,klank etc..
Ik snap dat sommige instrumenten een cultwaarde hebben en dat ook mensen met minder geld weleens met een mooi instrument willen spelen..maar slaan we niet een beetje door hier?
Kwaliteit heeft geen absolute relatie met prijs. Nooit gehad ook, vaak is kwaliteit duur en rotzooi goedkoop maar je wilt toch niet zeggen dat je voor 2000 euro geen kutsynth kunt kopen hoop ik?
Het gaat mij om de Jupiter4 die ik een wereldsynth vindt waar ik erg graag op speel en die mensen niets waard vinden dat stoort me een beetje.Ook omdat ik niemand hoor zeiken als er weer een juno voor 500 staat aangeboden of een polysix voor 300 of een monopoly voor 650 etc.etc..
Dat is toch prima? Ik vind Nord modulars ook schitterend en maar weinig mensen delen die passie....boeiend. SMaak is altijd subjectief.
Ik heb zelf ook niet veel geld,maar het lukt mij ook om mooie spullen te bespelen...
Ik vindt het ook best jammer dat sommige synths buiten mijn budget vallen,maar je moet roeien met de riemen die je hebt,en niet zeiken over andermans moterboot...
En als ie dan voor je staat,die mooie glanzende synth en je begint er klanken aan te ontlokken dan denk je toch niet meer aan die centen,een mooi instrument kost wat..anders kun je beter met vst's op je brakke pc'tje blijven klooien..
Vraag dat maar eens aan een gitarist of een drummer,kwaliteit betaal je voor en daar wordt je ook voor beloond..
Voor niets komt de zon op ,gelukkig kun je ook nog zingen of een fluitje uit het riet snijden dat kost niets...
Wat je niet kunt betalen moet je niet kopen of ervoor sparen, niet schandelijk laag gaan bieden en blijven aandringen (iemand die heel schijnheilig doet in deze thread weet best hoe dat werkt iig). En als er dan iemand hapt meteen weer voor de hoofdprijs in de verkoop.

Valt me op dat dat veel gebeurd en dat is heel erg jammer vind ik. Zo kunnen de mensen met een krappere portomonee niet van zo'n buitenkans genieten. In principe kaapt de handelaar de leuke deals doorgaans weg voor de neus van de echte liefhebber.
 
Origineel geplaatst door Catalunya

Die jupiter 4 stond eind jaren '80 voor 400 gulden bij feedback. Elka synthex kocht ik in 1986 bij feedback voor 1400 gulden

wat een gouden tijd was dat, ik kocht toen een Synthex voor 1000 gulden :halleluja

had ik het toen geweten wat de toekomst zou brengen had ik een magazijn vol nu .. zucht...

Het is een kwestie van vraag en aanbod, zeer veel synthliefhebbers zijn teruggekomen van die digitale display programeer bakken, WIJ WILLEN DRAAIKNOPPENBAKKEN EN EEN DIK GELUID FABRIKANTEN!!! opeens steeg de vraag naar die analoge bakken weer enorm en terecht.

Voor een mooi en goed werkend exemplaar van wat dan ook heb ik best wat geld over. Als je nagaat dat van een Synthex maar iets van 1600 stuks zijn gemaakt van een CS80 2000 stuks en ga zo maar door. Tuurlijk wil ik ze ook wel kopen voor 500 euro, maar zolang er mensen zijn die grofweg bijna het tienvoudige neerleggen voor zo'n bak tja.......

De historie bepaald de prijs, dat denk ik ten minste..

We kunnen het met zijn allen nu proberen met de 80's diitale bakken. DX7, M1, Wavestation, JD800 etc. die zijn over 5 jaar het dubbele waard :D
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
mag ik vragen wat jij voor de kost doet???..of heb je aandelen Noord Korea...

Ja, ik heb een eigen bedrijf, ik maak en plaats stands op beurzen en evenementen. Hard werken iig.
De rest kan barsten???....nou sorry ik heb jou niet beledigd maar jij gaat wel ver vind ik..
Dit moet je niet persoonlijk nemen, dit is hoe het werkt in de zakenwereld, iedereen kust de kont van de gene met de portemenee. De rest, wordt vriendelijk naar gelachen. ;)
Alsof ik verantwoordelijk ben voor het verpesten van jou hobby..das toch een achterlijke gedachte...
Toch niet, jij kaapt spullen weg voor neus van anderen door heel veel te bieden, daarna verkoop je het weer door. Maar gelukkig heb ik niet zo'n koopdrift dus ik wordt niet echt getroffen in de portemenee.
De spullen die ik verhandel zijn voor jou ook te koop voor de zefde prijzen die ik betaal dus wat nou...ik snap jou echt niet
Tuulk, mijn stands zijn voor iedereen ook even duur ongeveer, hoewel je wel eens iemand matst natuurlijk.
 
Origineel geplaatst door Catalunya
De redenen dat synths in waarde stijgen zijn volgens mij:
1. Er belanden er veel op de sloop (net als met auto's dus)
2. Er zit een investering in van reparatie die men terug wil verdienen
3. 1 of andere producer die popi is roept dat hij hem veel gebruikt

Die jupiter 4 stond eind jaren '80 voor 400 gulden bij feedback. Elka synthex kocht ik in 1986 bij feedback voor 1400 gulden. Beide synths hebben lang in de winkel gestaan. Konden ze aan de straat stenen niet kwijt raken. Nu roept ineens iedereen dat het van die geweldige synths zijn :D

Ja zo weet ik er ook nog wel wat,toen betaalde je je scheel voor een d50 of een dx7..die zijn nu niets meer waard...kijk maar eens wat een jupiter 4 kostte toen ie net uitkwam,de eerste polyfone roland,helemaal discreet..Moet je zo'n bak tegenwoordig bouwen kost ie 3000 euro..
Waarde is subjectief dat weet ik wel maar een mooi instrument kost geld...
En als je het afzet tegen al die gratis software waar iedereen tegenwoordig mee bezig is,is een hardware synth zoals de jup4 zowieso niets waard,er zit geeneens midi op!!
Speel jij liever op een casio dan op een bosendorfer?Ik geloof het toch niet?
Het gaat mij om de jupiter 4 die vaak wordt verguisd en ik verdedig deze synth,die zelf geen spreekorganen heeft en dat blijf ik doen...
En als er eens iemand een mazzeltje heeft,mooi toch..
En verder als iemand de Jupiter 4 eens wil proberen kom langs in de bunker van RednoiZ...



:okdan:
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Rednoiz kan beamen dat ik zeer stipt ben, betaal wat ik toezeg en daadwerkelijk op kom dagen....

Je kan natuurlijk wel proberen te benadrukken hoe goed jij bent, maar dit is gewoon onderdeel van je professie. Als je op een van die punten niet goed zou presteren zou je ook in eigen vingers mee snijden, dus, dat je profesioneel en adequaat bent wil ik best geloven.

Maar je draagt ook bij aan hogere gemiddelde prijs. Doe nou maar niet of dat niet zo is.

Nog steeds, even goeie vrienden. Bedoel er niks mee. :luv:
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Wat mij beteft..en ik ben verre van schijnheilig...
komt het hier op neer...als ik iets inkoop dan betaal ik MOOIE BEDRAGEN..Ik kan niet leven van mazzel..en ik betaal de vraagprijs, als die te hoog is reageer ik niet eens..
Rednoiz kan beamen dat ik zeer stipt ben, betaal wat ik toezeg en daadwerkelijk op kom dagen....

Ach ralph, ik vind het allemaal prima.....dat ik andere geluiden hoor over herhaaldelijk absurd lage biedingen zal wel toeval zijn. Ik noem dat gewoon proberen gear voor een erg lage prijs proberen aan te schaffen met als enige doelstelling er flink winst op te maken. Zal misschien niet altijd zo zijn maar het feit dat er gevallen bekend zijn zegt toch al genoeg over wat de doelstelling is?

Het maakt me verder allemaal niet uit hoor. Er is geen verbod op handel, maar ga niet lopen doen alsof je de goedheid zelve bent en dat je koper een dienst bewijst ofzo.
 
Origineel geplaatst door RednoiZ
Ja zo weet ik er ook nog wel wat,toen betaalde je je scheel voor een d50 of een dx7..die zijn nu niets meer waard...kijk maar eens wat een jupiter 4 kostte toen ie net uitkwam,de eerste polyfone roland,helemaal discreet..Moet je zo'n bak tegenwoordig bouwen kost ie 3000 euro..
Waarde is subjectief dat weet ik wel maar een mooi instrument kost geld...
En als je het afzet tegen al die gratis software waar iedereen tegenwoordig mee bezig is,is een hardware synth zoals de jup4 zowieso niets waard,er zit geeneens midi op!!
Speel jij liever op een casio dan op een bosendorfer?Ik geloof het toch niet?
Het gaat mij om de jupiter 4 die vaak wordt verguisd en ik verdedig deze synth,die zelf geen spreekorganen heeft en dat blijf ik doen...
En als er eens iemand een mazzeltje heeft,mooi toch..
En verder als iemand de Jupiter 4 eens wil proberen kom langs in de bunker van RednoiZ...



:okdan:

Euuuhh de Synthex was nieuw rond de 9000 gulden hoor, dus heeft dezelfde waardedaling in procenten gehad als een DX7
 
Origineel geplaatst door RednoiZ
...kijk maar eens wat een jupiter 4 kostte toen ie net uitkwam,de eerste polyfone roland,helemaal discreet..Moet je zo'n bak tegenwoordig bouwen kost ie 3000 euro..

En verder als iemand de Jupiter 4 eens wil proberen kom langs in de bunker van RednoiZ...



:okdan:

Ja dat snap ik nou niet hé (of ik wil het niet snappen) je zou haast denken dat ze tegenwoordig toch al een paar decenia lang betere technologieen hebben, betere onderdelen, meer massa productie etc. dat zoiets toch makkelijker en goedkoper te maken moet zijn?????????? kijk bijvoorbeeld naar de Alesis Andromeda, een 16 stemmig ANALOGE bak met ik weet niet hoeveel (ik weet het wel want ik was destijds sales manager Alesis NL) mogelijkheden en programeerfuncties voor zon 2200 euro. Ok toen ie net uitkwam koste die 10.000 GULDEN, maar al gauw zakte die in prijs doordat de assemblage uitbesteed werd aan China, Zo kan het toch ook fabrikanten!! Kijk naar Dave Smith en andere synth pioniers die maken ook nog steeds "betaalbare" synths...

Tja als je kijkt naar de prijzen van Studio Electronics dan schrik ik wel een beetje, zou graag zon Omega 8 met CS80 filters willen hebben 8~ maar iets van 7000 euro uitgeven of iets meer zelfs denk ik... :kont: Dan liever een echte CS80 die komt er wel weer
 
Back
Top