[Happy Hardcore Snippet]

trancentral

Raver
Lid sinds
6 mei 2003
Berichten
60
Locatie
Enschede
Hoi 8)

Ben het laatste jaar erg veel bezig geweest met happy hardcore nummers , de bijlage is een klein stukje van 1 van de nieuwste nummers. De tekst is nog niet af , maar het geeft een goede impressie! Heb dit samen met een goede kameraad gemaakt ; ik het produceren gedeelte , hij de melodieën. Ben erg benieuwd hoe jullie het vinden en laat de feedback maar komen :)


:biertje: Happy Hardcore Stukje
 
hehe dit lijkt gewoon echt bijna een clone van een charly lownoise en mental theo track

wat dat betreft erg goed gedaan, maar wel 13 in een dozijn trackie zeg maar (niks mis mee) :)

leuk dat er trouwens nog mensen zijn die happy hardcore maken :okdan:

ps. de eerste zin moet je dus als een groot compliment zien! niet als iets slechts, aangezien een hoop mensen charly lownoise en mental theo uitlachen.. zelf heb ik een hoop respect voor deze heren :halleluja

edit -

heb m nu al 4 of 5 keer geluisterd ofzo t doet me ook erg aan dune denken, paul elstak ..
het lijkt een beetje een combi van de muziek van dune / paul elstak / charly en mental .. volgens mij ook omdat je samples heb gebruikt die uit hun nummers komen.. maar goed hoop dat ik binnekort eens de complete versie kan luisteren .. ben erg benieuwd :)
 
Laatst gewijzigd:
In Engeland schijnt deze muziek nog steeds erg populair te zijn. Tis wel 100% de happy hardcore sound! Complimenten!
 
Yay, dit is idd echt de happy hardcore sound. Leuk gedaan :okdan:

Zitten ook idd samples in volgens mij
 
leuk!!

die stemmetjes aan het begin moeten eigenlijk nog iets hoger :D

ik vind de distortion op de kick een beetje overdreven. happy hardcore kan best zonder 'die vieze distortion!

je laat duidelijk horen dat je alle elementen van een happy hardcore track beheerst. alles klink zoals het hoort eigenlijk!

ben benieuwd naar het hele trackie :koffie:

bliepbliep
 
Bliep heeft gelijk,

Die echte distorted kick is te hard in de mix en is ook niet de nederlandse "radio" happy hardcore sound.
Dat is eigenlijk altijd zo'n "klop"kick, gewoon een filterkickje.
Dune gebruikt altijd wel dit soort kicks, maar dan ook vaak ietsie zachter in de mix..

Verder veel gebruikt:

M1 piano's
FB01 of DX100 "solid" of "lately bass"

En uiteraard alle samples van de "Killer" sample cd's, alle rave en stabsounds en
loops die je zo nodig zou kunnen hebben voor een Happy Krakert... 8)

Dat waren in ieder geval de hoofdingredienten van de Critical Mass trackjes.

Leuk gedaan hoor... :okdan:
 
Thanks voor de enorm leuke replys!!!! :luv:

Het nummer is eigenlijk een wat hardere track dan de andere nummers die ik tot nu toe heb gemaakt , de anderen zijn nog heel wat commerciëler / blijer :D

En klinken ook nog heel wat meer naar de oude Hollandse happy hardcore sound van 1996/1997 , het uiteindelijke doel is om een compleet happy album te maken. Wie weet kan het zelfs nog worden uitgebracht in Engeland of hier in NL :)
 
Tis wel 100% de happy hardcore sound!

De Engelse dan. Daar is het heel normaal om dit soort hardere kicks te gebruiken. Kijk maar naar bijv. Vibes & Wishdokta ,Billy DanielBunter , Dougal, en dat soort producers.
 
:okdan:

Klinkt erg goed, heeft idd veel weg van de engelse hh. Ik ben erg benieuwd naar je andere nummers!

Ik heb trouwens wel een puntje van kritiek, en dat zijn de zang vocalen die vind ik net iets te cheesy. Ik weet niet of het een bestaande sample is die je gebruikt heb maar als dit het geval is zou ik hem wat minder hoog gepitched hebben en dmv timestretge (of hoe je het ook schrijft) versnellen zodat de originele pitch behouden blijft.

Succes met je album!
 
De breakbeat mag misschien een heel klein tikje harder en ik vind de bassdrum er wel heel plotseling invallen (misschien nog even een 'stilte voor de storm' door er nog een een sample in de zin van "ah yeah, come on" in te gooien?).

Voor de rest in elk geval wel de echte happy hardcore-sound en het klinkt aanstekelijk. :)

Origineel geplaatst door Beepr
M1 piano's
FB01 of DX100 "solid" of "lately bass"

En uiteraard alle samples van de "Killer" sample cd's, alle rave en stabsounds en
loops die je zo nodig zou kunnen hebben voor een Happy Krakert... 8)

Dat waren in ieder geval de hoofdingredienten van de Critical Mass trackjes.
Toevallig ook van de Holographic tracks? :{
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
De breakbeat mag misschien een heel klein tikje harder en ik vind de bassdrum er wel heel plotseling invallen (misschien nog even een 'stilte voor de storm' door er nog een een sample in de zin van "ah yeah, come on" in te gooien?).

Voor de rest in elk geval wel de echte happy hardcore-sound en het klinkt aanstekelijk. :)


Toevallig ook van de Holographic tracks? :{

Hihi, dat waren wat andere sounds...maar eigenlijk alles wat geluid maakte door een ernstig opgeblazen gitaareffect
uit de SE-50, ook FB-01 sounds inderdaad, 1 van de Holographic sounds is een ordi solid bass door dat effect. 8)

Gear in die tijd:
S950 , Wavestation, FB-01, AX-80, JX-8P, TR909 uiteraard....en bijna alles door 2 SE-50's...

Jezus 'k word (ben) oud..;)
 
Back
Top