Panic Attack (Preview) - Szyco (Hardcore)

Hey mensen,

samen met een vriend van mij die al enkele jaren produceert.

Szymon

Dan moet hij je toch ook kunnen vertellen dat dit geen track is, maar slechts een eerste opzet.

Paul
 
Good busy TS! De kick is nog niet dik idd, maar dat struikelen is juist vet. En niks moet of juist niet, da's het mooie van creativiteit. Ik hou van plain and simple tracks om helemaal erin te komen (zoals Afrikaanse percussiemuziek of deze: Human Resource - Sick (Dominator is Dead) - YouTube), maar op een gegeven moment zou ik toch wat meer dan die kick verwachten te horen.

Thx voor je commentaar Gijs. Wat ik al eerder zei, dit is een eerste opzet, dus we moeten er nog veel aan doen. Zelf krijg ik de laatste paar seconden waar de kick, punch en bass voluit moeten gaan, niet echt het kippevel gevoel als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik mis die Yes, here we go!!! Of zoiets
 
Dan moet hij je toch ook kunnen vertellen dat dit geen track is, maar slechts een eerste opzet.

Paul

Hoi Paul, dank je voor je reactie.
Zoals ik al een paar keer eerder benoemde is dit idd een eerste opzet en besef ik dat we nog veel werk voor de boeg hebben. Voor zowel hem als voor mij is dit in zoverre nieuw dat hij zelf al jarenlang produceert maar dan een kompleet andere stijl, namelijk Deephouse.
Voor mij is het nieuw omdat ik net met produceren start en ik nog heel veel moet leren. Maar met mijn passie voor Hardcore, die heb ik al jaren.
Nu is het de kunst en de uitdaging om als ervaren deephouseproducer en onervaren producer maar grote liefhebber van Hardcore een (voor zover mogelijk) unieke goeie Hardcore track te maken.
Maar jullie hulp is ook meer dan welkom!:biertje:
 
mijn reactie hierop:
1. Nope, het is een prima preview.
2. Maakt toch niet uit? het is een preview, toch?
3. Hulp kan je altijd gebruiken, maar je bent al een stuk op weg. Hij klinkt goed!

Thx voor je positieve reactie!
Zoals je ziet zijn de meningen er nogal verdeeld over ;) Maar iedereen mag zijn/haar mening natuurlijk hierover geven en ik sta open voor alle soorten van kritiek. We leren nog steeds elke dag toch?

Ik vind de basis ook goed, alleen kun je er echt een goed beeld van krijgen als de intro, opbouw, lead, break etc ook af zijn. Op dit moment krijg ik de laatste paar seconden waar de kick, punch en bass voluit moeten gaan, niet echt het kippevel gevoel als je begrijpt wat ik bedoel. Het eerste stuk tot 45 sec denk ik van 'dit belooft wat!'. Na 45 sec denk ik van ok, het kan er mee door, maar dan mis ik bij 1 min 7 sec een soort power, kracht en energie (alleen even kijkend naar datgene wat ik nu heb dan he:) )

Heb jij of mogelijk iemand anders wat tips om dit wat 'dikker' te maken?

Thx!
 
Ik hoor ook alleen maar een knalharde kickdrum

Geen bassen
Geen melodielijn
Geen begeleidende dingen


Ik zou daar dus eens iets aan gaan doen.
Dus werken met geluiden en niet alleen met percussie.

Probeer een verhaal te vertellen. Dus met intro, opbouw, break, Finale en op de juiste plekken wat spanning aanbrengen.

Zelfs voor deze stijl is dit te eentonig......
(strikt genomen helemaal niet tonig)

Paul

Ook hiervoor dank Paul.
Ik wil eerst proberen de kick af te krijgen (voor zover dat in 1 keer lukt...). intro, opbouw, break, Finale en op de juiste plekken wat spanning aanbrengen daar moet ik nog mee beginnen. Wat ik wel weet is dat ik geen al te grote fan en van Mainstream Hardcore oftewel zwaar melodieuze Hardcore zoals bijvoorbeeld Evil Activities. Het moet niet happy zijn, maar een dikke energy boost met idd een knalharde (liefst nog hardere!) kickdrum!

Heb je misschien nog meer tips?

Thx!
 
Ook hiervoor dank Paul.
Ik wil eerst proberen de kick af te krijgen (voor zover dat in 1 keer lukt...). intro, opbouw, break, Finale en op de juiste plekken wat spanning aanbrengen daar moet ik nog mee beginnen. Wat ik wel weet is dat ik geen al te grote fan en van Mainstream Hardcore oftewel zwaar melodieuze Hardcore zoals bijvoorbeeld Evil Activities. Het moet niet happy zijn, maar een dikke energy boost met idd een knalharde (liefst nog hardere!) kickdrum!

Heb je misschien nog meer tips?

Thx!

Ik redeneer vanuit een andere stijl (trance & minimal) en dus kan ik je niet echt van adviezen bedienen voor dit genre.

Paul
 
Back
Top