Audio mixdown vraagje

the regulator

Nieuwkomer
Lid sinds
16 november 2006
Berichten
4
ik heb een vraagje ivm het omzetten van een project van mij naar mp3 of wav. De situatie is als volgt:
ik heb een midi drum in elkaar gestoken en heb er achteraf gitaar over opgenomen. Ik werk met een Tascam US-122 en gitaar wordt via de TASCAM opgenomen. Drums zijn die simpelweg van Cubase.
Mijn probleem is nu dat, wanneer ik het exporteer via audio mixdown, ik enkel de gitaar te horen krijg wanneer ik het afspeel met mediaplayer of Itunes. De drums zijn nergens te horen. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? heeft het te maken met de In en Outputs?

Hopelijk kan er iemand me helpen, zou fantastich zijn. Alvast bedankt.
M.
 
Je moet kijken welke stereo outputs je naar verwijst in het export schermpje.
Als je een geluidskaart hebt met meerdere outputs dan moet je kiezen via welke output je die mixdown doet.

Waarschijnlijk heb je meerdere outputs en heb je je gitaar naar de ene en je drums naar de andere output gevoerd.
Je moet drums en gitaar naar dezelfde output sturen en die selecteren in je exportschermpje.


gr. Tom
 
Porbleem is dat ik dus als ik een audio-mixdown maak ik alle gitaar partijen kan selecteren. deze worden via de output van de tascam US-122 gestuurd. Maar de drum-partijen (een MIDI-file) kan ik niet selecteren. probleem is ook dat ik deze niet via mijn tascam US122 kan sturen. ik moet die blijkbaar door mijn computer geluidssysteem sturen om ze te horen. Maw: ik kan de midi en de audio files niet door dezelfde output sturen. (in mijn geval de US 122).
Misschien zit de fout gewoon in mijn geluidsinstellingen van de TASCAM. Het vreemde blijft wel dat ik alles door mijn koptelefoon kan horen, maar enkel de gitaarpartijen kan selecteren om naar de mixdown te sturen.

Heb gisteren een nood-oplossing gevonden en alles via mijn line-outs naar een tape-recorder kunnen sturen om het zo op te nemen. maar is verre van ideaal natuurlijk.
 
ik word blijkbaar een beetje gek, want mijn cubase kan zelfs geen MIDI-file exporteren. hij vraagt om een output te selecteren maar hij staat wel degelijk op Microsoft GS wavetable. iemand een oplossing hiervoor?
alvast bedankt voor alle hulp.
m.
 
In principe kan cubase maa met één geluidskaart tegelijk overweg.
Dat je drumfiles via microsoft wavetable gaan en je gitaar via Tascam klinkt mij een beetje rasar in de oren.

Kijk even naar je devicew set-up en selecteer daar de geluidskaart die in je pc zit.
Waarschijnlijk gebruik je alleen de a/d/a conversie van die tascam en vergis je je dat het ook een geluidskaart is.

Als je midifiles die wavefiles vanuit je pc afspelen, wilt bouncen naar audiofiles moet je geen midiexport doen maar gewoon ook audio export.

Lees de manual want volgens mij is dit geen bug maar weet je nog niet goed hoe dit werkt.


gr. Tom
 
de US122 is een betere geluidskaart dan de inwendige(latency is perfect)
dus in device setup moet je zeker en vast overal kiezen voor de US122

kijk even in je configuratiescherm (--start-conf--) van de computer , ga naar geluid en audio apparaten,
hier moet je alles op de US122 selecteren , midi en audio,

mocht je problemen hebben met de inwendige (conflicten) dan kun je die ook disablen in de hardwaremanager(maar dit komt weinig voor (ik had het wel eens en twas zoeken zoeken zoeken )

lees nog eens goed de manual cubase

om een export te doen , kun je kiezen om de tracks te exporteren tussen de L en R locators
cubase zal dan alles meenemen dat niet gemuted is

als je echter een track selecteert = "oplicht"(in de oudere versies van cubase ) dan zal cubase alleen die track meenemen in de export
let dus op dat je geen enkele van je tracks laat "oplichten" (selecteert)
en doe dan een export van alles tussen de L&R locators

wil je toch specifiek tracks exporten dan moet je alle tracks die je wil exporten selecteren = laten "oplichten"
dan doet cubase een export vn alle geselecteerde tracks


ik hoop dat je alles goed begrijpt en dat dit je geholpen heeft
het is wat lastig in het begin , maar je zal het plots wel doorhebben

cheers
 
Origineel geplaatst door the regulator
ik word blijkbaar een beetje gek, want mijn cubase kan zelfs geen MIDI-file exporteren. hij vraagt om een output te selecteren maar hij staat wel degelijk op Microsoft GS wavetable. iemand een oplossing hiervoor?
alvast bedankt voor alle hulp.
m.

Wat kies je dan in het menu? En klik je dan ook audio-tracks aan? Voor MIDI-export vraagt Cubase bij mijn weten in principe nooit naar een output. Hij zet alleen maar jouw ingespeelde MIDI tracks om naar .mid, zodat je het overal op kunt afspelen. En audio kan niet naar .mid.
Ik heb het nooit geprobeerd, maar denk niet dat je in een song MIDI-export kunt gebruiken wanneer er ook audio in staat. Dan zal denk ik alles MIDI moeten zijn.

Over mixdown:

Als je in een song gebruik maakt van MIDI, maar niet via een VST, dan wordt dat niet geëxporteerd. Alles moet in óf audio, óf ReWire óf VST zijn. Cubase kan in de mixdown geen MIDI omzetten van een externe synth of een wavetable kaart. Dat kan geen enkel programma.

Wat moet je dus doen:
MIDI in solo afspelen en gelijktijdig als audio weer opnemen. En dat voor elke track. Dan kun je er ook weer je VST FX overheen gebruiken.
Daarna komt het in de mixdown wel terug.

Suc6 ermee!

P.S. ff de handleiding bij je Cubase pakket gelezen en je had het geweten! Verdiep je goed in de materie van MIDI en audio, en wat de ene kan en de andere niet en vice versa!
 
Back
Top