midi-audio interface en geen (midi) geluid

Oswald

Nieuwkomer
Lid sinds
15 mei 2004
Berichten
15
Locatie
Veenendaal
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een midi-audio interface aangeschaft (Tascam us-122) en het lukt mij niet om het geluid van de synth via de interface door te sturen naar de monitoren. Heel gek, want de geluiden via de laptop die hoor ik wel. De opzet is als volgt:

- synth met midi in naar midi out op de interface en vice versa;
- usb verbinding met de laptop
- audio line out naar de monitoren (L+R)
- adio out van de synt naar de insert van de interface (L+R)

Ik heb verschillende trheads gelezen maar kan het antwoord niet vinden en ik heb op de laptop ook alle mogelijk testen gedraaid met de medling dat het apparaat correct werkt! De enige foutmelding krijg ik als ik "run simulation" onder ASIO multimedia setup -avanced options"draai en wel de melding dat "the current setip did not produce reliable sync information".

Maar al met al vind ik het toch vreemd want op de interface zit een direct button en zelfs dan kan ik het geluid niet rectstreeks naar de monitoren sturen.

Als ik een song afspeel met cubase dan komen alleen de audio tracks door, de midi kanalen niet.

Heeft iemand misschien enig idee wat het kan zijn, ik ben de hele nacht bezig geweest en het begint me heel errug te irriteren dat het nog niet werkt!

Alvast bedankt!!
 
ehm je monitors zijn aangesloten op je interface output neem ik aan,grote kans echter dat je in de mixer van je interface even de input rechtstreeks moet routen naar de output,kan ook zijn dat de input standaard gemute is...

succes!!!
 
Als ik jouw was zou ik gewoon terug gaan naar die winkel en dat ze daar je een handje helpen. Voor dezelfde garantie is hij kapot en zit je voor nix te hannessen.
 
Bedankt voor je reactie d.j. conflict! Maarre de monitoren zitten inderdaad op de line out van de interface dus daar zit het hem niet in. Ik denk niet dat de ingangen gemute zijn, tenminste volgens de verkoper hoefde ik alleen de kabels goed aan te sluiten en de rest zou zich vanzelf wijzen! nou niet dus. Ondertussen heb ik de foutmelding van "sync loss"verholpen door de buffersize te verhogen. Ik denk dat er ergens iets met de midi-out misgaat, In cubase en op de interface zie ik aan de signaallampjes dat er wel midi inkomt, dus totzover gaat het goed, maar het lampje midi out op de interface doet helemaal niks! .....gggvvrrrrrrrddddmmmmee...
 
Origineel geplaatst door Oswald
Bedankt voor je reactie d.j. conflict! Maarre de monitoren zitten inderdaad op de line out van de interface dus daar zit het hem niet in. Ik denk niet dat de ingangen gemute zijn, tenminste volgens de verkoper hoefde ik alleen de kabels goed aan te sluiten en de rest zou zich vanzelf wijzen! nou niet dus. Ondertussen heb ik de foutmelding van "sync loss"verholpen door de buffersize te verhogen. Ik denk dat er ergens iets met de midi-out misgaat, In cubase en op de interface zie ik aan de signaallampjes dat er wel midi inkomt, dus totzover gaat het goed, maar het lampje midi out op de interface doet helemaal niks! .....gggvvrrrrrrrddddmmmmee...

standaard is het wel gebruikelijk anders dat je ingangs signaal niet direct wordt doorgeroute naar je outputs,ik zal er dus toch nog maar even naar kijken als ik jou was... en wat je midi interface betreft,ik neem aan dat je hem wel geselecteerd hebt bij je midichannels in cubase? anders hoef je niet veel te verwachten namelijk... met welke cubase werk je btw?
 
Re: midi-audio interface en geen (midi) geluid

Origineel geplaatst door Oswald
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een midi-audio interface aangeschaft (Tascam us-122) en het lukt mij niet om het geluid van de synth via de interface door te sturen naar de monitoren.
Even wat info voor af:
A) ik heb een US428 gehad, de grote broer.
B) ik had vrijwel dezelfde problemen plus meer, totdat ik hem de deur uit smeet...
(Ik ben dus geen fan van Tascam's USB serie en de meeste gebruikers op fora hebben hier grote problemen mee...)


Origineel geplaatst door Oswald

Maar al met al vind ik het toch vreemd want op de interface zit een direct button en zelfs dan kan ik het geluid niet rectstreeks naar de monitoren sturen.
Als ik een song afspeel met cubase dan komen alleen de audio tracks door, de midi kanalen niet.

De direct knop is bedoeld om rechtstreeks de audio ingangen te verbinden met de lijn output, zodat je eigenlijk alleen gebruik maakt van de mic/line preamp, en de input fader.

Hoe zit het dan als je op je synth speelt, zonder de midi kabels aangesloten, maar met de line out van je synth verbonden met de lijn input van de US? Hoor je dan wel wat?
 
De midi led op de US hoort te knipperen als je bijvoorbeeld de metronome zo instelt dat deze zijn output levert aan de US synth (moet je instellen in cubasis). Zo kun je de werking van de midi output poort en zijn led controleren.

Tipje van mijn kant; probeer eens of je bovenstaande kunt doen, zonder ook maar 1 noot te spelen, of een midi spoor aktief te hebben; mijn US verloor op een gegeven moment de communicatie met de PC. En dat ELKE keer dat ik het probeerde.
Kortom de US was totaal onbetrouwbaar en bleek vaak niet meer in staat om de software aan te sturen. Een midi reset zorgde ervoor dat daarna er wel weer communicatie mogelijk was, voor enkele minuten, daarna verloor je de communicatie weer :(
 
Thanks voor de support! Zelfs zonder midikabels en alleen de audio van de synth op de interface doet 'ie niks! Ik had hiervoor een edirol interface (wel alleen midi) maar dat was zonder veel moeite geïnstalleerd! Ik sta op het punt om de spullen in te pakken en naar de winkel terug te sjezen of om de boel van 8 hoog naar beneden te kieperen! Het lijkt erop dat ik een kat in de zak gekocht heb! Balen!
 
hmmm,dat vind ik een beetje kort door de bocht,er zal wel ergens een addertje onder het gras zitten wat de routing betreft,zorg er ook voor dat je de juiste vst input geselecteerd hebt,als je cubase draait,want cubase wil zelf ook nog wel eens een ingangs signaal muten terwijl ie gewoon open staat in je audiomixer van je interface,maar voor de zekerheid even contact opnemen met de dealer en eventueel daar proberen dezelfde situatie na te bootsen...
 
Oswald, hoewel er diverse gebruikers zijn die met veel plezier gebruik maken van de US serie van Tascam, zijn er ook gebruikers die continue problemen hebben.

Naar mijn mening komt dit niet door de gebruikers zelf, maar door het niet 100 % voldoen van de US serie aan de USB standaard. Daarnaast is de US serie erg gevoelig voor bepaalde USB chips die op je moederbord zitten.
Ik weet niet of je de 3 Yahoo groepen over de US serie kent? (Blijkt dat je niet de enige bent...)

ALS je hem nog kunt ruilen, dan lijkt mij dat geen onverstandig keuze.
Helaas kan ik je niet adviseren wat je wel moet nemen. Het is niet de gewoonte van mij om mensen apparatuur af te raden; ik help ze liever op weg, of stuur ze in een richting waarmee ze verder kunnen.

Had je zelf al aan een alternatief gedacht?
En wat wil je eigenlijk allemaal; alleen je synh aan de PC koppelen, of ook micorfoons aansluiten e.d.?
 
Ik kan mijzelf wel voor de kop slaan, het is mij gelukt! ik schaam me voor wat ik fout heb gedaan! Ik had de audio kabel van de synth op de verkeerde ingang van de interface. Ze moeten nl op een ingang waarboven: "guitar in" staat! Ik had nooit kunnen bedenken dat je daar een synth op aansluit!

Maar dan nog werkt het alleen op de direct mode! En de latency is enorm, met cubase komen de geluiden net even wat te laat terug en klinkt het vals, wat met de edirol alleen maar overdubbing veroorzaakte! Maar goed als ik de"local control of" zet dan gaat het allemaal wel! Ik ben in ieder geval wel blij dat het me gelukt is om midi om te zetten naar audio! Maar ik vraag me inderdaad wel af of Tascam nu wel zo'n goed apparaat is maar het kan ook liggen aan mijn onhandigheid met computers (en zie dan maar de verkoper te overtuigen dat het aan Tascam ligt!?!?)

Maakt het trouwens enig verschil als je met direct mode aan of uit werkt?
 
Back
Top