Nuendo LM7 softsynth

pinyo

Nieuwkomer
Lid sinds
17 september 2007
Berichten
3
Locatie
eindhoven
goeie dag allen,

weer een noob met een vraagje,
ik heb sinds kort Nuendo 2 geinstalleerd en heb denk ik al 2 keer de 2 boeken doorgelezen maar kom er maar niet uit.

Het lukt me niet om een drumstukje te maken, zodat ik mee kan spelen met me gitaar. audio opnemen (bijv. gitaar of bas) is geen probleem, afspelen ook niet. hoor het ook gewoon over me luidsprekers.

als ik dan een in de sample unit de basskick (of snare of wat dan ook) probeer en ik kijk in de mixer waar het signaal zichtbaar is (via vu meters) dan zie ik ook hier zowel op het LM7 kanaal als op het stereooutput kanaal uitslag (en ook op audio out activity op de inspector), en hoor het ook. maar als ik vervolgens de write enable knop indruk en druk op de rec knop op de inspector kan ik drukken wat ik wil op die knoppen van de drum sample unit, maar er wordt niks vastgelegd.

nou heb ik in de manual al wel gezien dat ik volgens mij onder het menu MIDI->Open key editor moet openen om een nieuw stuk te maken, maar deze opties is grijs!!! (lees kan hem niet openen) WAAROM!!??

zijn er nog instellingen die ik moet wijzigen?

kan iemand mij helpen?
 
heb je wel een midi spoor aangemaakt? met je juiste midichannel?

DAn kan je zo een stukje in drummen
 
ja, een MIDIspoor had ik zowaar al aangemaakt (stond in de handleiding, al begreep ik niet helemaal waarom)
maar werken doet het niet.

-De output van de LM7 softsynth staat gewoon op stereo (kan je verder niet routeren)


-de input van het midispoor staat op LM7 (hier ben ik niet helemaal zeker van, maar dit klopt toch?)


-de output van het MIDI spoor staat op "SB X-Fi MIDI poort (8c00) (emulatie)"

(mijn geluidskaart is Soundblaster Xi-Fi extreme music, met fatality front)

verder staan er voor de output routering van het MIDIspoor nog de opties:

- not connected
- LM7
- Microsoft MIDI mapper (emulatie)
- SB X-Fi MIDI poort (8C00) (emulatie) //huidig gekozen optie
- Microsoft GS wavetable-software (emulatie)
- SB X-Fi synth A (8C00)
- SB X-Fi synth B (8C00)

als de huidig gekozen optie niet goed is, staat de goeie er dan wel bij?
 
en oh ja,

midichannel stond eerst op ANY (zou volgens handleiding goed moeten zijn)

heb ik later nog naar chn 10 gezet (voor drum geluiden) maar ook dan geen resultaat.
 
Origineel geplaatst door pinyo
-de input van het midispoor staat op LM7 (hier ben ik niet helemaal zeker van, maar dit klopt toch?)
Input moet op het midikanaal staan waar je controllerkeyboard op zit. Output moet op LM-7 staan.

(mijn geluidskaart is Soundblaster Xi-Fi extreme music, met fatality front)
Ik zou wel voor een vervanger gaan kijken, die X-Fi's zijn meer voor spellen en zo :).
 
out: LM7 moet er staan en dan kan je idd midi channel op any zetten of op het midikanaal waar LM7 in staat (zal wel ergens in LM7 worden weergegeven.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top