Kan E-MU 1212m drivers niet installeren

Nou, weer wat geleerd over BIOS updaten. Maar nog steeds geen resultaat voor de EMU kaart.

Toch bedankt iig voor het advies.
Ik ga lekker met een bak chips mezelf vet vreten voor de TV... ook leuk :mega:

cheers!
Patrick
 
Tja....je zal een keuze moeten maken van wat je wilt gebruiken (poorten/instellingen)
Gewoon ff wat profielen (sessies) aanmaken in je E-MU Patchmixer.

Ikzelf heb aantal profielen gemaakt waar ik tussen kies. Een voor het standaard werk, een voor multitrack onder Nuendo, een voor 192KHz,.... Heb ook binnen Nuendo (=uitgebreide Cubase) diverse profielen (tempelates) aangemaakt.

Ja, convertors zijn erg goed van EMU1212m. Zelfs MP3's krijgen ineens body !!
Ze mogen geloof ik alleen niet meer op de doos zetten dan het om Digidesign convertors gaat. Digidesign waarschijnlijk over geklaagd ;) Maar zijn inderdaad dezelfde....voor erg weinig geld t.o.v. firma Digidesign
 
Origineel geplaatst door midigek
Tja....je zal een keuze moeten maken van wat je wilt gebruiken (poorten/instellingen)
Gewoon ff wat profielen (sessies) aanmaken in je E-MU Patchmixer.

Ikzelf heb aantal profielen gemaakt waar ik tussen kies. Een voor het standaard werk, een voor multitrack onder Nuendo, een voor 192KHz,.... Heb ook binnen Nuendo (=uitgebreide Cubase) diverse profielen (tempelates) aangemaakt.

Ja, convertors zijn erg goed van EMU1212m. Zelfs MP3's krijgen ineens body !!
Ze mogen geloof ik alleen niet meer op de doos zetten dan het om Digidesign convertors gaat. Digidesign waarschijnlijk over geklaagd ;) Maar zijn inderdaad dezelfde....voor erg weinig geld t.o.v. firma Digidesign

Ok, gewoon switchen dus. Mp3's vallen mij niet echt op als beter.

Dat Digidesing duurder is, is erg logisch. Hun doelgroep is professionals met een dikke portomonee. Dat soort mensen kijken echt niet om naar een zeer goed programma dat weinig kost. Nee, als het veel geld kost dan is het pas goed. Beetje rare gedachtengang, maar het klopt wel. Dus als je het woordje digidesing ziet kost het sowieso al heel wat meer dan normaal.

Gr,
Patrick
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
heb je een via chipset op je moederboard?
AMI bios,
mobo:
Asus P5GD1 Pro
versie 1012.001
chipset I915
socket 775
 
Origineel geplaatst door ArmyBoy
AMI bios,
mobo:
Asus P5GD1 Pro
versie 1012.001
chipset I915
socket 775
in intel I915 als ik me dus niet vergis
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
in intel I915 als ik me dus niet vergis
Ik heb geen enkel idee wat men bedoeld met die I915.
Maar het is wel intel wat ik gebruik: Intel Pentium 4, 3.4 Ghz, 1mb cache. HT-technologie, ontworpen eigenlijk alleen voor S-ATA, (ik heb bijvoorbeeld maar 1 IDE slot) en PCI-express.

Gr,
Patrick
 
Origineel geplaatst door ArmyBoy
Ik heb geen enkel idee wat men bedoeld met die I915.
Maar het is wel intel wat ik gebruik: Intel Pentium 4, 3.4 Ghz, 1mb cache. HT-technologie, ontworpen eigenlijk alleen voor S-ATA, (ik heb bijvoorbeeld maar 1 IDE slot) en PCI-express.

Gr,
Patrick
dat is je chip
het is dus GEEN VIA zoals eerder gevraagd werd door resonance
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
dat is je chip
het is dus GEEN VIA zoals eerder gevraagd werd door resonance

Ok, dan weet ik dat ook weer.
Ik heb deze computer zelf gebouwd, weet ik er toch maar weinig van eigenlijk.

Gr,
Patrick
 
Re: Kan E-MU 1212m drivers niet installeren

Origineel geplaatst door ArmyBoy
Hallo,

Nu heb ik die nieuwe erin gezet, en Windows herkende deze niet meteen als de 1212m. Ik heb geprobeerd die drivers opnieuw te installeren, maar hier ging het fout: "setup is unable to detect a supported product on your system"
Ik alles weer los geschroefd, en opnieuw erin gezet. Het probleem blijft hetzelfde. En ik weet heel zeker dat de kaart er goed in zit.
Sterker nog, Windows zegt zelf dat er iets inzit wat hij niet kent. Dit is absoluut de geluidskaart.


Gr,
Patrick

ik had dit bij een pc van een vriend, ook met die emu kaart.
precies dezelfde melding
we hebben de kaart dus ff opnieuw erin gezet
pc kast dicht gemaakt, monitoren ingeplugged, weer dezelfde fout melding
hij kon de 1010 niet vinden
kast weer open, geluidskaart aangedrukt, want was een heel klein beetje verschoven door het inpluggen van de jacks in de kaart
dus hebben we de kaart vastgehouden, en toen de jacks erin gestoken, hij deed het
maar het is dus wel zwaar vervelend voor hem, hij moet dus echt heeel voorzichtig zijn als hij iets in zijn kaart steekt
anders kan hij de kast weer opendraaien
 
Re: Re: Kan E-MU 1212m drivers niet installeren

Re: Re: Kan E-MU 1212m drivers niet installeren

Oke, ik heb de support van E-MU gebeld.

Oorzaak van het probleem: Ik heb de CD's nog van de eerste kaart die ik eerder kocht. Deze nieuwe kaart is blijkbaar anders, en heeft andere drivers nodig. Andere drivers dan die op de website staan. Erg vervelend dus. Vooral omdat ik die nieuwe CD's dus niet heb.
Deze gaan ze mij opsturen, maar dit kan tot 3 weken duren voor ik deze heb.

Is weer leuk dus.
Ik had hem al gemeld dat ik veel achterstallig werk had en dat ik het toch wat sneller wil hebben. Begrijpen doen ze het, maar zo'n file on-line zetten doen ze blijkbaar dus niet.

Vriendelijke support, maar niet echt handig als je iets snel opgelost wil hebben. =(

Bedankt voor het meedenken, mocht er iemand toevallig de drivers hebben die nieuwer zijn als 24-5-2005, mail me dan even.
(drivers kun je hier vinden: CD:\Audio\Drivers\wdm\ wdma_emu.inf )

Gr,
Patrick
 
Laatst gewijzigd:
heb je de nieuwste drivers van de site geprobeerd?
(ik heb nl ook een nieuwe 1010 kaart, maar nergens last van)

edit: je hebt de actuele drivers al. v1.82 ... ik zei niks
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
heb je de nieuwste drivers van de site geprobeerd?

Yup
(ik heb nl ook een nieuwe 1010 kaart, maar nergens last van)
Wil je iets voor mij doen? Wil je even kijken in de apperaatbeheer of jouw driver versie hoger is als 1.82?
Als dit zo is kun je dan van de cd de directory audio in een rar file stoppen (25mb) en mij e-mailen? mijn adres:
patrick [apenstaartje] keyboardforum [punt] nl

Alvast bedankt!

Gr,
Patrick
 
Origineel geplaatst door Mhika Ra
Al op een andere pc geprobeerd ?
Daar ligt het probleem niet. Zie vorige posts
 
Nou mooi dat je er uit bent gekomen, al is het antwoord weer minder mooi :(
Had een maand geleden een programma nodig van een snijmachine van Roaland, was zo een programma die je mee kreeg bij aanschaf van een snijmachine, had een mail gestuurd, en binne 3 uur tijd hadden ze het officieel op heb website staan, dat noem ik pas service.........

Lijkt me toch een kleine moeite om het bestand naar je te mailen ?
But who am I ?
 
Origineel geplaatst door ArmyBoy
Daar ligt het probleem niet. Zie vorige posts

Je bedoelt dat het aan de CD ligt zoals die EMU mensen zeggen ?
Beetje vreemd hoor, maar als het maar werkt.
 
Origineel geplaatst door djlee
Nou mooi dat je er uit bent gekomen, al is het antwoord weer minder mooi :(
Had een maand geleden een programma nodig van een snijmachine van Roaland, was zo een programma die je mee kreeg bij aanschaf van een snijmachine, had een mail gestuurd, en binne 3 uur tijd hadden ze het officieel op heb website staan, dat noem ik pas service.........

Lijkt me toch een kleine moeite om het bestand naar je te mailen ?
But who am I ?
Ja wie ben je eigenlijk?! :D

Ik snap sommige producenten ook nooit helemaal. Blijkbaar is de user-fabrikant relatie niet zo heel belangrijk. als ze maar $$$ verdienen.

Misschien dat ik zelf die link niet leg hoor, maar wat bedoel je met snijmachine?

Ik ga morgen wel ff naar de winkel, regelen ze het daar maar. Ik haal die cd daar wel vandaan. Gelukkig heeft Feedback wel een goeie service.

Gr,
Patrick
 
Origineel geplaatst door Mhika Ra
Je bedoelt dat het aan de CD ligt zoals die EMU mensen zeggen ?
Beetje vreemd hoor, maar als het maar werkt.
Die geluidskaart heeft de driver versie 1.83 ofzo nodig. Iig nieuwere dan op de cd van die oude die ik had (zie eerste post). Ik heb bij feedback alleen de kaarten zelf omgeruilt, niet de cd's. Weet ik veel dat ze niet alle drivers on-line hebben... kneuzen daar.

Gr,
Patrick
 
Origineel geplaatst door ArmyBoy
Yup

Wil je iets voor mij doen? Wil je even kijken in de apperaatbeheer of jouw driver versie hoger is als 1.82?
Als dit zo is kun je dan van de cd de directory audio in een rar file stoppen (25mb) en mij e-mailen? mijn adres:
patrick [apenstaartje] keyboardforum [punt] nl

Alvast bedankt!

Gr,
Patrick
ik heb v 1.82 van de site geinstalleerd ... dus helaas

btw wat moet je in hemelsnaam op keyboardforum, overloper ;) ;) ;)
 
Back
Top