probl: Pulsar2 system-overload

heb je nou al op planetZ gevraagd?
 
Origineel geplaatst door King of Snake
heb je nou al op planetZ gevraagd?

exact dezelfde vraag blijkt daar al meerdere malen gesteld te zijn door mensen met een vergelijkbaar sys.
had sowieso de meeste tips al geprobeerd; grotere process buffer en grotere disk buffer selecteren helpt nu weer iets. grootste probleem zit waarsch. toch in m'n videokaart. heb 1 monitor uitgeschakeld, dit helpt niets, heb hardware-versnelling op beide monitors op level 2 gezet (alle versnellingen behalve basisversnellingen zijn uitgeschakeld, op level 1 begon't geluid te kraken) en gecombineerd schrijven heb ik uitgeschakeld (<<wat houdt dit in???). bij elkaar opgeteld helpt dit heel aardig en alleen als ik heel wild met een parametrische eq in de STM2448 mixer ga rommelen en snel de Q's, G's en F's verander, krijg ik de foutmelding. hiermee valt wel te leven, denk ik. als't me echt gaat irriteren, of als de melding tijdens opnames verschijnt, duik ik er wel weer in. er staan waarschijnlijk nog een hoop achtergrond-services ingeschakeld, die ik kan uitschakelen. zal ik eerst ff op www.blackviper.com/WinXP/service411.htm kijken welke services uitgeschakeld kunnen worden.

Origineel geplaatst door Marc
Is het niet beter het een keer in xtc-mode te proberen ? Je maakt namelijk wel redelijk veel gebruik van je asio dus wellicht dat het beter werkt met xtc in Logic ?

xtc-mode gebruik ik niet meer ;) ... ik wil wel m'n stm2448 gerbuiken, natuurkijk. en makkelijk routen! en pulsar-synths gebruik ik ook niet veel meer; kwaliteit/mogelijkheden van veel vsti's vind ik beter en dsp-kracht bewaar ik liever voor m'n parametrische eq's en sommige effecten (en de dsp-vretende master-verb).

vraagje tussendoor: als ik een adat-converter koop (bijv. vc-8) en deze op m'n pulsar aansluit en zo 8 kanalen extra de stm2448 in knal (of door een sub-mixertje) gaat dit dan enorm ten koste van dsp-kracht? of valt dit wel mee?


8)
 
een converter scheelt natuurlijk wel als je zo geen interne effecten e.d. hoeft te gebruiken. Draai je niet teveel vst-i's waardoor je pc gaat flippen?
 
ik draai nu deze vsti's:
 

Attachments

  • vsti's001.jpg
    vsti's001.jpg
    11 KB · Bekeken: 113
valt wel mee toch? logic's cpu-meter zegt dit als ik wat afspeel:
 

Attachments

  • cpu-meter001.jpg
    cpu-meter001.jpg
    4,9 KB · Bekeken: 103
Zodra je bijvoorbeeld I/O`s toevoegt met kabels aan je STM2448 gaat er zeker dsp af (omdat ie dan intern door de mixer architectuur gestuurd wordt). Knoop je een IN direct naar een OUT is dit bijna niet meetbaar.
 
Ai. wat mijn plan is, is om via een adat-converter een aantal kanalen van m'n machinedrum (en evt. mc505) via adat apart aan m'n sts2448 te knopen voor param. eq en evt. fx en asio-kanalen van m'n vsti's te routen door de machinedrum voor het filter, maar ik vraag me af of m'n pulsar2 dit wel aan kan. zou ik dus extra dsp's nodig hebben, bijv. een luna-kaart?! maar ik wil ook nog wel een beetje extra ram (een gigje of wat erbij) en ik wil ook nog wel een vette va-synth...
ik wil ik wil ik wil ik wil....
als't zin heeft, wordt de volgende stap dus bijv. een fostex vc-8; als jullie zeggen dat trekt je kaart niet, wordt't toch maar een nieuwe va (maar die moet dan analoog m'n pc in). of misschien via een spdif-convertertje? :confused:
 
Geheugen latjes

Geheugen latjes

Iets wat vaak over het hoofd wordt gezien maar extreem belangrijk : welke geheugens gebruik je ?
Ik heb namelijk al gemerkt dat deze voor de nodige probleempjes kunnen zorgen, zeker als je budgetlatjes gebruikt !
Je mag niet verlegen zijn om op een P4P800 - hetgeen een top-mobo is - ook degelijke geheugens te steken.
OCZ latjes misschien ? ( voordeel is dan dat je mits voldoende koeling ook wat aan de timings kunt vijzen.
Het is een detail, maar al die details helpen wel om je systeem snel of minder snel te maken. En van SATA is geweten dat ze behoorlijk aan de sys. resources snoepen...
Vandaar dat ik zweer bij SCSI drives wat audio betreft. SCSI gebruikt bijna geen resources.
 
Origineel geplaatst door RJen
Ai. wat mijn plan is, is om via een adat-converter een aantal kanalen van m'n machinedrum (en evt. mc505) via adat apart aan m'n sts2448 te knopen voor param. eq en evt. fx en asio-kanalen van m'n vsti's te routen door de machinedrum voor het filter, maar ik vraag me af of m'n pulsar2 dit wel aan kan. zou ik dus extra dsp's nodig hebben, bijv. een luna-kaart?! maar ik wil ook nog wel een beetje extra ram (een gigje of wat erbij) en ik wil ook nog wel een vette va-synth...
ik wil ik wil ik wil ik wil....
als't zin heeft, wordt de volgende stap dus bijv. een fostex vc-8; als jullie zeggen dat trekt je kaart niet, wordt't toch maar een nieuwe va (maar die moet dan analoog m'n pc in). of misschien via een spdif-convertertje? :confused:

natuurlijk trekt die kaart dat. Daar zijn die dingen juist voor gemaakt! :)
Hetgeen wat echt DSP kracht kost zijn de synths. De mixer en eq natuurlijk ook wel, maar lang niet zo veel.
Qua ADAT kun je ook nog denken aan Creamware's eigen A16 convertor, of de Luna I/O (ze hebben nu een aanbieding voor een Luno/Scope Home met convertor voor 555,- euri)
 
Dit probleem heb ik op mijn oude pc ook gehad (P3 1000 mhz),kreeg ook altijd system overload of asio overload, heb ook allerlei dingen geprobeerd om het tegen te gaan... maar kreeg het niet voor elkaar.. heb wel evt. een patch voor je die een registry key aanpast zodat je scope altijd ''below normal'' staat. Deze patch heeft een tijd goed gewerkt, maar na een paar weken moest ik toch elke keer handmatig de prioriteit veranderen.
Sinds ik een P4 3000 mhz gebruik met ''dualproccesor'' heb ik er geen last meer van bij logic.... Als ik de processor op ''single'' zet dan heb ik het af en toe weer....
Heb ook allerlei testen met cubase sx gedaan.. dat werkt gewoon goed...
Ikxelf gebruik ook liever logic dan cubase, omdat ik het gewoon fijner en logischer:) vind werken, maar moet zeggen dat ik de laatste tijd toch maar met cubase aan de gang ben gegaan, omdat als je ook nog met vst werkt (en vooral als je werkt in xtc-mode) dat het icm cubase gewoon goed werkt en met logic stukken minder, waarschijnlijk omdat die vst-engine in logic verouderd is.... en zeker niet meer verbeterd/geupdate gaat worden voor de pc...... (helaas)
Zelf kijk ik dan ook met genoegen uit naar ableton4.
En om nog even on topic te blijven; ik denk dat je het probleem niet kan oplossen.. twee maten van me die ook met scope werken en logic als sequencer (ook pc gebruikers met asusmobo's en pentiumprocessors) hebben dit probleem gehad en hebben het ook niet kunnen oplossen....
Mocht je het kunnen oplossen dan zou dat heel tof zijn voor je.. anders raadt ik je toch aan een andere sequencer te gaan gebruiken...
succes ermee...
 
nog even iets over mijn hiervoor geplaatste bericht; ik bedoel HT processor ipv dualprocessor;) dusss met HT aan geen asio of system overload bij logic, zonder HT wel al die fijne meldingen.......
 
Back
Top