Probleem met Motu 2408mk3 (424) met p4p800-e deluxe

AL gecontroleerd welke revisie je PCI-424 is? Revisie 1 is bagger namelijk. Weet dat uit eigen ervaring. :(
 
Origineel geplaatst door RoonSmits
PCI-E ? ooh ik had dus beter moeten lezen. Dan zou het idd nog wel eens kunnen schelen.
Succes,

Ronald

Ik heb het even getest maar dat maakt niet veel uit (lees niets)
 
Ik heb ook veel problemen gehad met de mk3 plus 424 nadat ik een ander moederbord kreeg.
ik ben toen na veel uitzoeken en proberen achter gekomen dat het lag aan de compatability van chipset van het moederboard en de firmware van de 424. De Nederlandse importeur van motu heeft het min of meer bevestigd dat het probleem bekend is bij motu en dat die alleen voorkomen bij de eerste batch 424 kaarten, deze is dus had.

Ik kon het probleem verhelpen door een andere (nieuwe kaart met hogere firmware) te plaatsen. Alleen dat zou mij zo'n 300 euro gaan kosten. wat ik echt belachlijk vind overigens.
heb dat dus niet gedaan.

Ik stond al langer op het punt om over te gaan op Pro Tools. Heb de mijne ingeruild voor een pro tools setje
 
Origineel geplaatst door bronswerk
AL gecontroleerd welke revisie je PCI-424 is? Revisie 1 is bagger namelijk. Weet dat uit eigen ervaring. :(

Origineel geplaatst door bronswerk
Controleer ook welke versie jouw PCI-424 kaart is. Ik had eerst een revisie 1 en die gaf allerlei problemen, nieuwe kaart gekregen (revisie 2 of 3, weet het niet zeker meer) en problemen waren over. Welke revisie je hebt staat op de PCI-424 vermeldt. Mijn systeem is overigens Windows XP SP1 met Logic 5.5.3 en draait op een Medion PC (Aldi, jawel).

Origineel geplaatst door EDP
Ik heb ook veel problemen gehad met de mk3 plus 424 nadat ik een ander moederbord kreeg.
ik ben toen na veel uitzoeken en proberen achter gekomen dat het lag aan de compatability van chipset van het moederboard en de firmware van de 424.

Bon. De P4P800 heeft de Intel ICH5 chipset, en het leek mij al onwaarschijnlijk dat deze problemen veroorzaakt, integendeel zelfs. Deze hubcontroller behoort tot de beste ter wereld en dit geval zou ik niet te lang meer verder zoeken.
Ik twijfel er bijna niet meer aan dat de PCI kaart idd de boosdoener is.

Ofwel verander je het moederbord en dan geen ICH5, ofwel zorg je voor een firmware update. Persoonlijk zou ik opteren voor het eerste, omdat de kaart het ongemak veroorzaakt, en niet de ICH5. Ik weet niet of je 424 kaart zelf kan flashen of dat er een rom moet worden vervangen.
Als Motu daar (volgens mij ook deels onterecht, buiten administratie en postkosten) 300 euro voor vraagt zal je weinig keuze hebt dan in te gaan op dat voorstel.:stupid


Origineel geplaatst door EDP
Ik kon het probleem verhelpen door een andere (nieuwe kaart met hogere firmware) te plaatsen.
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Bon. De P4P800 heeft de Intel ICH5 chipset, en het leek mij al onwaarschijnlijk dat deze problemen veroorzaakt, integendeel zelfs. Deze hubcontroller behoort tot de beste ter wereld en dit geval zou ik niet te lang meer verder zoeken.
Ik twijfel er bijna niet meer aan dat de PCI kaart idd de boosdoener is.

Ofwel verander je het moederbord en dan geen ICH5, ofwel zorg je voor een firmware update. Persoonlijk zou ik opteren voor het eerste, omdat de kaart het ongemak veroorzaakt, en niet de ICH5. Ik weet niet of je 424 kaart zelf kan flashen of dat er een rom moet worden vervangen.
Als Motu daar (volgens mij ook deels onterecht, buiten administratie en postkosten) 300 euro voor vraagt zal je weinig keuze hebt dan in te gaan op dat voorstel.:stupid

Alweer een tijdje verder maar het is opgelost!! }:| Het was idd die 424 kaart (oude versie kaart). Ik had de importeur (NL) gebeld en die heeft een nieuwe 424 kaart geregeld. Het koste me wel 112,- maar het werkt nu :) Heb hem nu een week draaien en moet zeggen dat als het werkt het ook echt super geil werkt. Ingangen en uitgangen super zuiver.

De kaart was iig niet te flashen en Motu zei dan ook dat ze echt het design moesten aanpassen (is dus niet te flashen). Vind het wel een slecht zaak, dat ze iets op de markt brengen wat niet werkt en je dan een nieuwe laten aanschaffen voor 112,-

Wil iig iedereen bedanken die de tijd heeft genomen om even met me mee te denken. Het voordeel van alles is dat ik de Motu troep nu door en door ken en mijn systeem volledig up to date is, maar kies toch liever voor apparatuur die gewoon meteen goed is.

Tip voor Motu gebruikers met problemen. Mocht je technical support nodig hebben, kies er dan voor om de importeur hier in nederland te bellen en probeer het niet via "techsupport@motu.com". Heb namelijk pas na 3 weken een reply van die gasten gekregen.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top