Motu 24 i/o / PCI-424 probleem

Dirkje

Ingeburgerd
Lid sinds
16 oktober 2006
Berichten
44
Locatie
Brugge (BE)
Na het installeren van de drivers krijg ik in de pci audio setup een blanko lijn bij configuratie : geen connectie met de motu 24 i/o mogelijk dus.

Ik heb dit reeds op 3 verschillende pc's geprobeerd : een SIS chipset (P4 2,8 Asus op een Abit SG71 512MB, een Intel chipset (P4 3,0 Abit IC-7 met 1 Gb)) en een VIA chipset (AMD 3200 op MSI 6702 met 1 Gb) telkens met XP SP1. De kaart is een orginele PCI 424 revisie 3 (dus geen E variant of PCI-Express)

Eerst de drivers en daarna de kaart in de pc geschroefd zoals aangegeven of omgekeerd het maakt niet uit de handel wil niet draaien.

Bij het opstarten van de motu 24 i/o lichten de bitrates in oranje op maar dan niks meer - is dit normaal ?

Mits het toestel niet (nieuw) aangekocht is in Belgiƫ wil de Belgische importeur het niet servicen...

Daar sta je dan... Ik wil vragen aan motu 24 i/o bezitters op windows : herkennen jullie deze problemen ? Wat kan ik nog doen. Bij het opstarten van het toestel is het normaal dat er geen enkel lichtje brandt behalve bij startup ?
 
als je hem installeerd probeer in iedergeval de 24io al aangeslote tehebben en hem aan tezetten dat lost vaak problemen op.
Dus niet alleen de 424 kaart installeren. Verder sou hij goed moeten werken.
Ik heb zelf een systeem met een 2408mkIII en een 24io en dat gaat perfect.

Mischien service pack 2 installeren (heb ik wel) mischien dat dat het probleem is.

Hopelijk is de 24 io niet stuk.
 
Ik herken dit probleem niet, maar ik heb een PCI-expres variant en werk op XP SP2. Normaliter zou na het opstarten het oranje bitrate ledje op de bitrate van windows/je host moeten blijven staan (niet uit dus). Ik zou het zeker ook op een PC met SP2 proberen.

Heb je hier ook al gekeken? http://www.motu.com/techsupport/technotes/pci-424-compatibility

Hier wordt over mogelijke compatibiliteitsproblemen gesproken i.c.m. hyperthreading e.d.
 
Wat staat er in "Apparaatbeheer"? (en dan Besturing voor geluid, video en spelletjes, Motu PCI Audio Driver).
 
zelfde probleem

zelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem gehad in m'n Mac, de kaart werd wel herkend maar de 24 I/O module niet. Bleek aan de PCI kaart te liggen; ik kreeg een andere kaart en nu werkt het.

Patrick.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Zo SP2 staat er ondertussen ook op maar niet met het verhoopte resultaat

Heb in bijlage printscreen van apparaatbeheer toegevoegd.
 

Attachments

  • apparaatbeheer.jpg
    apparaatbeheer.jpg
    78,1 KB · Bekeken: 102
Toevallig niet ingesteld op externe clock? Zie Motu PCI Audio Console programmaatje.
Al eens een andere poort op de pci424 geprobeerd?
Kabel tussen pci424 en 24io ok?
 
Laatst gewijzigd:
De PCI-424 Staat op interne klok.
Ik heb alle poorten van de pci geprobeerd alsook verschillende pci-bussen op de pc

De meegeleverde kabel ziet er ok uit maar ik heb ook reeds een nieuwe firewire kabel geprobeerd zonder resultaat


De processor van de pc waarop hij hoort te draaien ondersteunt geen HT dus dat kan het ook niet zijn.


Net mailtje ontvangen van verkoper : zegt ook dat die kaart kieskeurig is wat moederbord en chipset betreft. Dacht dat Intel chipset voor dit soort kaart de beste was.
 
Laatst gewijzigd:
Hoe reageert de 24io als de kabel er niet tussen zit? Bij mij blijft dan de 44.1 led continu knipperen, dus niet gelockt.
 
ter info:

-Installatie van de PCI424 doe je ZONDER dat de unit (24io in dit geval) aanstaat, hij mag er wel aanhangen.

-Je PC/Mac afsluiten , de convertor aanzetten en dan je PC/Mac weer opstarten. (een koude start, dus echt uit effe een minuut wachten en dan pas weer aanzetten, geen restart doen dus)

Zo wordt het ge-adviseerd te doen (RTFM :) )

Bij mij dus ook op deze wijze, anders blijft de sync-led ook idd knipperen wordt ie niet "gelockt" bij opstarten van je PC/Mac.
pas als ik de Mac uit hebt gezet en dan waar aan pakt ie de units pas... (ik heb pas geleden dit euvel ook op de Mac Pro gehad, toen ik, ook met de convertors aan, install-de en dan een 'warme' restart deed, toen pakte de PCI424 ze ook niet.) ik dacht echt dat me kaart ook niet lekker was. Toen op de offieciƫle beschreven manier gedaan en voila, hakkuh :)
 
Wanneer ik de motu aanzet zonder de firewire kabel brandt er geen enkel lichtje (buiten de bitrates die bij het begin oplichten maar dan niks)

Ik overweeg nog eens met een moederbord met intel chipset te proberen maar dan met een processor zonder HT. Ik probeerde reeds met een HT proc maar dat is zowiezo niet compatibel.


Na contact met motu usa kan ik ook het toestel daar laten service voor $80. Daar komen nog de verzendingskosten bovenop. Moet er nog importrechten betaald worden wanneer het toestel terug naar Europa komt ?
 
De motu zelf was defekt. Nu loopt hij als een zonnetje. Dank aan iedereen voor de hulp.

Hier mag dus een slotje op oef.
 
ik heb ook een vraagje over de motu, denk dat hier het beste plekje ervoor is, en het gaat ook gedeeltelijk over de 24 i/o.

WAT is dat nu juist die PCI-e? Is dat dat kaartje dat je in je pc moet pluggen? en dan verbinden met je interface? (kan dat ook op een laptop? en moet je dat zelf in je pc steken of laten doen?)
http://www.orbit-proaudio.com/nl/produkten/704/motu-24-i/o-core-pcie.html
(wil geen recalme maken)
en kan die 24i/o ook met usb of firewire?

Snap er dus niet veel van, alle uitleg is welkom!!

DANK DANK DANK
 
De PCI / PCI e kaart (424 nu en vroeger de 324) is een kaart die in de computer gaat in een PCI slot of een PCI Express slot.
Op deze kaart kun je diverse MOTU interfaces hangen.
Verkrijgbaar zijn nu nog de

24i/o 24 analoog in en uit aansluitingen op een 1 HE Unit

2408 mkIII - 24 Digitaal I/O's in T-DIF (tascam) of ADAT formaat.
en daarnaast 8 analoge in/uit en een SPDIF in uit. Je kan echter bij deze kaart enkel 3 van de opgenoemde versies tegelijk gebruiken.
Dus bv een ADAT, de acht analoge en de SPDIF of 2 TDIFS en de acht analoge. etc.

192HD - een 12 in/uit kanaals highend kaart die ook op 192khz kan werken met hele mooie Micpre's en convertors.

Deze zijn door elkaar tegebruiken (4 stuks als je wilt) met een PCI/PCIe 424 kaart.

Je haalt vooral met de nieuwe 424 kaart erg lage latency waardes omdat een groot deel van de audio verwerking op de kaart gebeurt.

De aansluiting ziet eruit als een Firewire maar dit heeft daar niets mee temaken.
Het is een eigen protocol, wel kan je de firewire kable gebruiken die is het zelfde.

Ik gebruik zelf 2 2408MKIII mat een Tascam DM4800 en daardoor heb ik in het afmixen 48!! digitale kanalen die ik op de tafel verder kan uitmixen.
En dat met een latency van minder dan 3 miliseconde.

Je kan dit NIET met een laptop gebruiken en in de nieuwe apples passen enkel de PCI express kaarten maar je kan kiezen bij de aankoop welke je wilt. Er is geen prijs verschil.

We plaatsen veel MOTU's in reording studios die veel in en uitgangen nodig hebben op veel verschillende aansluit wijzes.
 
Fantastisch, heel mijn probleem opgelost (moet ik onthouden dus).
Dank je
Zo'n PCI express kan je kiezen bij de aankoop van je pc of MOTU?
 
hij zit bij de MOTU in een zogenaamd Core systeem dat is de unit met een 424
 
soms een kraak op de outputs

soms een kraak op de outputs

Ik heb sinds kort ook een motu 24 i/o gekocht samen met een mac pro.

maar er zit soms een kraak op de outputs, ik gebruik kanaal 1 en 2 om naar mijn monitors te sturen.

op kanaal 3 gaan ledjes branden als er een kraak zit in het geluid.

als ik dat terug luister met de koptelefoon op kanaal 3 dan hoor ik tikjes die ik ook terug hoor door de muziek heen.

aan de muziek ligt het niet wat ik heb verschillende muziek stylen/ cd's ect gebruikt.

ik gebruik de nieuwste drivers van motu.

ik ben al een aantal keer terug geweest naar de winkel, maar die weten zo snel ook geen oplossing. als jullie geen oplossing weten dan ga ik een keer terug met mijn motu 24 i/o om te kijken of het aan mijn mac ligt of aan de kaart.

heeft iemand ook zo'n soort gelijk probleem gehad?

alvast bedankt,
 
Back
Top