[Track] Landslide (downbeat)

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
1.827
Locatie
in een huis
Het heeft even geduurd, maar ik heb weer een track af.
Stijl: mix van lounge/chill, electronic, beetje funk... m.a.w. moeilijk te omschrijven.

Paraphonic Vibe - Landslide

Veel luisterplezier! Ik ben beniewd naar jullie reacties.
 
Laatst gewijzigd:
Aha! een nieuwe Ripzaag! Kijk ik altijd weer naar uit.

Lekker relaxed. Bij elke snare hoor ik wat 'gekraak' (zoals een soort versleten vinyl plaat), is dat bedoeld?
Maar voor de rest niks van te zeggen. Mooi uitgebalanceerd, veel variatie, lekkere riffjes alsmaardoor.
Top stuk!
 
Origineel geplaatst door hermax
Aha! een nieuwe Ripzaag! Kijk ik altijd weer naar uit.

Lekker relaxed. Bij elke snare hoor ik wat 'gekraak' (zoals een soort versleten vinyl plaat), is dat bedoeld?
Maar voor de rest niks van te zeggen. Mooi uitgebalanceerd, veel variatie, lekkere riffjes alsmaardoor.
Top stuk!

Thnx!
De kraak in de snare zit in de sample, de hele beat heeft wel iets vinylachtigs eigenlijk.
 
Iemand nog reacties/tips/feedback?
 
hoi!

wow...zoals het zich aanhoort steekt hier een berg werk in! het groovt uitermate lekker en relaxed, d'r gebeurt constant weer wat anders, mooie leads (die bij 2:45 is super!!). Ik zou persoonlijk het 1e deel (tot de break bij ong 2:00) ietsje inkorten, en misschien het thema nog iets gecompliceerder maken. Maar, is allemaal een kwestie van waar je heen wil met de track, misschien denk ik teveel in 'ouderwets liedje' modus...IMHO staat het gewoon al als een huis!

keep it coming!
 
Origineel geplaatst door Stage73
hoi!

wow...zoals het zich aanhoort steekt hier een berg werk in! het groovt uitermate lekker en relaxed, d'r gebeurt constant weer wat anders, mooie leads (die bij 2:45 is super!!). Ik zou persoonlijk het 1e deel (tot de break bij ong 2:00) ietsje inkorten, en misschien het thema nog iets gecompliceerder maken. Maar, is allemaal een kwestie van waar je heen wil met de track, misschien denk ik teveel in 'ouderwets liedje' modus...IMHO staat het gewoon al als een huis!

keep it coming!

Thnx voor de complimenten! Ik heb wel overwogen om het eerste deel in te korten, en meer een soort climax in het thema in te bouwen; ik kreeg echter voor m'n gevoel de spanning er niet meer in, en ik heb uiteindelijk bewust voor een soort van anticlimax gekozen. Ik zou het thema overigens misschien nog wel kunnen dubben met bijv. gitaar, maar ik denk dat het thema dan enigzins chaotisch gaat klinken (mede omdat de lead ook al wordt gedubbed door die hoge pad).
 
Ook maar even op die van jou reageren ;-)

Erg mooie sound, productie, maar ook keuze van geluiden. Catchy melodie elementen. Klinkt lekker!


Grtz,
Jeroen
 
Ik vind dit erg mooi. Arrangement is goed, sounds goed gekozen. Het nodigt uit om een vocale partij toe te voegen. Iets dromerigs met een hoop reverb. Beetje a la Air of zo.

Ben het wel een beetje eens met de opmerking over de drums. Niet zozeer dat er een ander snare geluid gekozen zou moeten worden. Maar je zou iets meer kunnen afwisselen bij de drums. Iets meer break en rolls. En mogelijk een meer electronisch geluid afwisselen met juist een heel akoestisch geluid.

Maar verder een track om trots op te zijn. Ik wou dat ik hem gemaakt had.....
 
Zeer mooi!! Complimenten. Luistert lekker weg
Heerlijke relaxe muziek om de dag mee te beginnen.
Dit kun je zo uitbrengen, denk ik

Zou er best nog een zangeres bij willen horen
:halleluja
 
Thnx voor de complimenten en het commentaar. Vocals zouden inderdaad erg gaaf zijn, misschien dat ik nog wel eens een keer een zangeres ga zoeken hiervoor. Maar het nummer is af, ik denk niet dat ik er nog verder iets aan ga veranderen (de eindmix was ook al een behoorlijke klus, ik weet niet of ik dat zo snel nog een keer zo voor elkaar krijg met hetzelfde eindresultaat).
 
Back
Top