Elektron turbo midi

Nieuw produkt van Elektron.
De TurboMIDI TM-1 USB interface.

The TM-1 improves the bandwidth between your Machinedrum or Monomachine
and popular home computers with up to 10x the original MIDI speed! The
increased speed improve timing and bandwidth to modern standards.

Some key facts:

* Up to 10x TurboMIDI Speed
* USB 1.1 and 2.0 compatible MIDI interface
* Full standard MIDI Support
* Sleek Brushed aluminium bent casing with steel insert
* 1xMIDI IN, 1x MIDI OUT
* USB Powered
* WINXP & MAC OSX driver free (USB audio standard compliant)
* Glossy User's Guide (Elektron Style) included
 
Toch is het eigelijk triest dat je voor wat meer overdracht snelheid een extern kastje moet gebruiken.
Zowiezo is dat UW gedeelte te traag en te minimaal voor zoveel centen ;)

Maar wie hier op wachten, hij is er nu dan eindelijk!

p.s. joepie ze verkopen nu T-shirts voor 45 pleuro de stuk :confused:
Jaa doet u mij maar zo'n reklame zuil voor maar €45,- :stupid
 
Tja t doet me ook niet zoveel.
Ik had eigenlijk gehoopt op een sampler van elektron.
Het enige voordeel is dat je je samples sneller heen en weer sleept.:confused:
Een rare zet van Elektron.
 
Dit ding is toch al verkrijgbaar sinds de UW zijn intrede deed (als optionele extra interface)?
 
Origineel geplaatst door ttdom
popular homecomputers.. haha..c64 en zx spectrum compatible?

Ja en met extra bijbetaling ook voor de Apple II en de BBC Electron. Voor de Oric Dragon, de Enterprise serie en de ZX-81 zijn ze nog aan het nadenken.
 
Hoi!

Ik heb 'm gisteren direct besteld. Geef wel een update zodra ie binnen is. Duur, inderdaad. 62 euro voor 1 in/1 out interface. Aan de andere kant is samples sturen met het SDS protocol echt geen doen. Ik wissel eigenlijk veels te weinig samples daardoor. De (z'n geld wél waard zijnde) UW uitbreiding bleef daardoor dan weer wat onderbelicht. Ben wel benieuwd hoe het functioneert allemaal.

Jasper
 
Van die strakheid is lulkoek. Was de timing al brak, dan is ie nu nog brakker. Tenzij de software van de machinedrum geupdate wordt, dan is het wel mogelijk.

Door de hogere snelheid is er wel een hogere resolutie mogelijk; MIDI clock werkt aan 48tpqn (ticks per quarter note, onderverdelingen per kwartnoot), aangezien ze nu claimen dat het 10x sneller is zou een resolutie van 480tpqn mogelijk zijn.

Dit natuurlijk uitsluitend tussen machines die hiermee compatibel zijn (alleen de machinedrum en de monomachine dus - alle MIDI apparatuur kun je hiermee niet gebruiken want het voldoet niet aan de MIDI standaard), en aangezien beide een eigen sequencer hebben is deze snellere baudrate (zend-snelheid) een klucht als je het mij vraagt.

Gebakken lucht dus. Het enige voordeel dat ik kan bedenken is de snellere sample overdracht tussen pc en machinedrum. Het is natuurlijk ook een MIDI interface, wat natuurlijk ook wel bruikbaar is. Wat toffer was geweest was om een nieuwe machinedrum versie uit te brengen met een eigen MIDI/USB interface.
 
Origineel geplaatst door gerrie79
Toch is het eigelijk triest dat je voor wat meer overdracht snelheid een extern kastje moet gebruiken.
Zowiezo is dat UW gedeelte te traag en te minimaal voor zoveel centen ;)

Maar wie hier op wachten, hij is er nu dan eindelijk!

p.s. joepie ze verkopen nu T-shirts voor 45 pleuro de stuk :confused:
Jaa doet u mij maar zo'n reklame zuil voor maar €45,- :stupid

Ja, ik vind elektron ook steeds dubieuzer worden eigenlijk.

Beetje overpriced allemaal. De standaard Machinedrum daar buiten gelaten dan.
 
En de rack versie van de monomachine dan ?
Die vind ik niet overpriced.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Wat toffer was geweest was om een nieuwe machinedrum versie uit te brengen met een eigen MIDI/USB interface. [/B]

En dan zit je met licentiekosten en 2 verschillende apparaten waarvan alle "oude" exemplaren opeens hard in waarde dalen. 60 euro voor een interface is stukken goedkoper dan een retrofit of nieuw product (je mag je bestaande lijn omgooien voor dat extra gaatje voor USB, drivers schrijven en het ding goed werkend krijgen met alle extra's van dien).

Elektron is maar klein; ik verwacht -echt- niet dat ze dit voor de lol doen, maar die opties die je noemt zeker overwogen hebben.

Wat strakheid betreft, naja, dat ben ik dan weer wel met je eens :) Als het niet strak genoeg was klopte er iets niet. Het ontvangend apparaat kan niks met Turbo-MIDI dus bij aansturen heb je geen voordeel.
 
Nou, drivers hebben ze al geschreven voor het nieuwe apparaat, en de bestaande productielijn omvormen (een extra gaatje is zeer weinig werk, gewoon de cnc machine effe bijregelen) is naar alle waarschijnlijkheid (om het woord zeker niet in de mond te nemen) een flink stuk minder werk dan een nieuwe productielijn op te starten.

Of de oude exemplaren sterk in waarde zouden zakken weet ik niet, ik heb geen marketing gestudeerd. Maar ik betwijfel het. De waarde van de SPS-1 tegenover van de User Wave versie is toch ook niet gezakt voor zover ik weet.

Ik ben er zeker van dat een usb aan de bestaande machinedrum toevoegen goedkoper is dan 60 euro. Maar wie weet is het programma-geheugen van de machinedrum wel zo goed als vol, dat zou kunnen zodanig dat een uitbreiding niet meer aan de orde is.

Bon ik blijf erbij, ik vind een USB-periphal toevoegen een veel interessanter en wijzer idee dan een nieuw doosje maken...
 
Back
Top