wavesbundel eindcomp

microphlexx

Affected user
Lid sinds
8 mei 2005
Berichten
641
Locatie
Gent,Kortrijk
Ik heb hier de wavesbundel met een heleboel compressors.Ik weet namelijk niet veel over die zaken.Kan iemand me soms even vertellen welke goed is voor eindcompressie???
 
Ik zou gaan voor de multiband.
Maar je moet hem natuurlijk wel instellen en
dan zijn je oren je grootste vriend ;)
 
Gearlists are nothing..manuals are everything!!!
 
Als je een paar duizend euro uitgeeft aan een softwarepakket, dan weet je toch wel:

1. wat je ermee kan,
2 waarom je het dus gekocht hebt

Of heb je het pakket gewoon blind gekocht omdat je mensen had horen zeggen dat waves plugins zo goed zijn... :stupid

Ik zou iig nooit zoveel geld uitgeven aan iets waarvan ik niet 100% zeker weet wat ik ermee van plan ben...

Maar goed:

voor limiting: de L2
voor compressie: de Lin mb (gebruik bij deze je oren, anders verneuk je meer dan je lief is!!!!)

gr,
Marc
 
Fuse slaat de spijker op zijn kop!

Manuals! De meeste softwarefabrikanten leren je naast het gebruiken van hun eigen software ook de fundamentals van de technieken erachter (in dit geval compressie).

Compressie is sowieso iets dat je niet even presetgewijs kunt toepassen, je moet het echt snappen wil het nuttig zijn om te gebruiken.

Lezen dus!!
 
Re: wavesbundel eindcomp

Origineel geplaatst door spy vs spy
Ik heb hier de wavesbundel met een heleboel compressors.Ik weet namelijk niet veel over die zaken.Kan iemand me soms even vertellen welke goed is voor eindcompressie???

F1 :stupid

Nah kijk, mensen kunnen jou nog vertellen dat je een bepaalde ratio moet hebben en een limiter soft knee de hele flikkerse boel, maar zolang jij niet weet wat die parameters doen met je track heeft het geen zak nut, je moet het concept van compressie begrijpen voordat je ermee kan werken nietwaar,... het is namelijk zo dat hier niemand jou de exact goede instellingen kan vertellen, waarom niet, omdat het jou track is en iedere track is appart en dient anders te worden benaderd... en nu hou ik op :bekdicht: success
 
Nou nou wat een vriendelijkheid weer in deze thread.
Ik zou ook zoals voorgesteld werd een multiband comp gebruiken.
Je kan dus de C4 gebruiken of de LinMb.

@mavn: Hoe weet je dat hij ze gekocht heeft ?
 
@mavn: Hoe weet je dat hij ze gekocht heeft ? [/B]


Bericht door een moderator:
Omdat we op dit forum geen support leveren op warez. Daarom dus.
 
Origineel geplaatst door eruk
Ja maar hij zou ze natuurlijk ook cadeau gekregen kunnen hebben:)

ja vast :)
en dat samen met (zie zijn gearlijst):
SOFTWARE/Ableton5,Reason3,rebirth2,fl studio 5,cubaseSX3.0,Nuendo 2

over totale onzin gesproken. zoiezo, nuendo en cubase?
en inderdaad zoals iemand hier al zei; waves software van 1000-en euros kopen, en dan geen idee hebben hoe je er mee moet werken.
 
Waar ik de bundel gehaalt heb doet er eigenlijk niet toe maar soit.Inderdaad kan niemand me vertellen welke instellingen ik moet nemen maar dat was ook de vraag niet.Ik weet niet veel over compressie heb wel al wat zitten lezen erover en wat geprutst maar als ik al weet welke ik best gebruik ben ik al op goeie weg.
Eigenlijk is het probleem de zaagtand baselines die na de opname niet goed in de mix liggen.De rest valt nog mee maar die baselines hoor je goed bij de aanslag en doven prcies uit naarmate ze langer worden.Maar bon...Dank aan dehene voor de tips.
 
Back
Top