Op welke gratis Windows DAW's kun je Windows LV2 plugins draaien?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.594
Locatie
Zeist
Welke gratis Windows DAW's ondersteunen tegenwoordig Windows LV2 plugins? In ieder geval Reaper, maar dat is niet echt gratis. Daarom zoek ik nog naar alternatieven. En ook om te kunnen testen wat wel of niet goed werkt.
 
Net geprobeerd. Audacity accepteert naar eigen zeggen geen instrument plugins, en mijn test plugin zag die dan ook niet.
 
Ardour is ook geen succes. Het begon er al mee dat alleen de demo versie die regelmatig stil valt nog gratis is. Daarna was er een conflict met Windows waardoor er voor installatie van het programma gewaarschuwd werd, en vervolgens opende Ardour niet eens omdat de device configuration not surported was. Al de keren dat ik nu in de loop der jaren Ardour geprobeerd heb waren er problemen waardoor ik het programma niet aan goed de praat kreeg. Die wordt het dus ook niet.
 
Cakewalk van Bandlab is nog steeds gratis, en is een behoorlijk uitgebreide Daw.

Maar kennelijk niet lang meer:


Ook betwijfel ik of die DAW LV2 plugins ondersteunt, kon er niets over vinden.
 
Zoals het er nu naar uitziet zijn de enige bruikbare gratis hosts onder Windows voor LV2 plugins Reaper en Carla. Waarbij Reaper niet echt gratis is, maar een gratis demo-versie heeft.
 
Mooi! Volgens de Manual zou die LV2 plugins moeten kunnen draaien. Zal morgen eens bekijken...
 
Helaas - van mijn Windows LV2 test plugin verschijnt op MultitrackStudio enkel een onbruikbare GUI waarop al de essentiële knoppen en buttons ontbreken...
 
Mijn Windows test LV2 deed het wel in Windows Reaper en in Windows Carla dus dan beschouw ik MultitrackStudio voor mijn doel ongeschikt. Ik zag wel dat PlugData goed opende in MultitrackStudio dus soms werkt het kennelijk ook wel. Maar met problematische Windows DAW's waarin mijn test LV2 niet goed opent ga ik niet verder. Dat is me te veel gedoe. Ik werk zelf standaard met Linux, en Windows doe ik er maar zo'n beetje bij om aansluiting the vinden bij de "normale" computer gebruikers. ;)
 
Haha, gezellig..!

En just checking, lijkt me logisch hoor.... maar weet je zeker, dat je test plugin werkt? Of andersom: als je test plugin niet in een DAW werkt, ligt dat per definitie aan de DAW?
 
Ah - de schuldvraag! :D Eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit waar precies de fout zit, het kan best zijn dat mijn test plugin niet 100% perfect is, maar als die in Reaper en Carla wel werkt is die kennelijk wel goed genoeg voor niet al te kieskeurige LV2 hosts. En het zou handig zijn om er nog een paar van zulke gratis LV2-hosts voor Windows bij te hebben.
 
Back
Top