Top 3 van je favoriete plug-in ontwikkelaars

VasC

Dat smurfen we...
Lid sinds
8 november 2003
Berichten
3.565
Locatie
Boven het Noordzeekanaal
Eigenlijk een simpele vraag: wat is je top 3 van plug-in makers (ook soft synths). Ook leuk als je er een rede bijgeeft.

Om af te trappen:
  1. Valhalla: Voor mij, maar ook voor vele andere, top reverbs (en meer!) voor altijd een schappelijke prijs ($50). Nooit aanbiedingen, gewoon een goede prijs en vaak updates en een paar super goede gratis plug-ins. Erg goed bedrijf voor mij!
  2. Toneboosters: Een Nederlandse ontwikkelaar met echt enorm goede kwaliteit plug-ins en soft synths voor zeer aantrekkelijke prijzen, met demo software met nauwelijks beperkingen om alles goed te proberen voor te verkopen.
  3. D16: Top emulaties van een aantal Roland klassiekers (o.a. TB-303, TR909, TR808) en erg fijne plug-ins welke ook een beetje eigenwijs zijn, maar daardoor wel een eigen karakter hebben (b.v. Toraverb 2). De support is ook erg goed en vrijgevig! De prijzen zijn scherp en met regelmaat goede aanbiedingen. Daarnaast vind ik ze er persoonlijk ook mooi uitzien :)
 
1) Native Instruments: Zoveel goede instrumenten in Komplete.

2) ToneBoosters: Wat klinkt die limiter en tape emulatie goed.

3) Plogue: OPS7, de DX7 emulatie, laat echt horen waarom de DX7 een klassieker is.
 
Synths:
TAL-Audio klinken het strakste (tov Arturia/Roland Cloud)en lekker compatible met mijn Soundforce controllers
GForce Geweldige UIs en sounds, echt heel goed spul
U-HE Geen uitleg nodig denk ik.
Mixing:
SSL. Fantastische plugs en fantastisch ecosysteem met hun controllers en SSL360 eromheen
Softube. Zitten echt hele goede mixtools tussen (Drawmer / Weiss / MAS / Mutronics / Channelstrips incl Console 1
Audiority. De beste retro guitarfx (CE-1/ Electric Mistress etc) en dikste disto unit (pyros)
 
Hé, ik lees al veel SSL. Ik heb de reverb, maar ben nog niet onder de indruk en heb daarom ook niet naar andere SSL-plug-in's gekeken. Misschien toch maar doen :frons:
 
Ik ga mij nog eens verdiepen in de TAL software. De Juno geïnspireerde chorus (gratis) vond ik altijd erg fijn. Werkte fantastisch op een Nord Lead 2x.
 
Hé, ik lees al veel SSL. Ik heb de reverb, maar ben nog niet onder de indruk en heb daarom ook niet naar andere SSL-plug-in's gekeken. Misschien toch maar doen :frons:

De reverb van SSL vind ik al zeer goed, maar de andere processing plugins vind ik misschien nog wel beter, het zijn geen extreme dingen die je ermee kunt doen, maar ze geven wel een soort polished 'pro' touch aan tracks.

Maargoed, nog even een paar die niet (veel) genoemd zijn:
- Pulsar Audio - mn de 1178
- Baby Audio
- U-HE
- Dawesome
- Unfiltered Audio - Silo uiteraard, maar met specops en silo kun je meest crazy delay dingen krijgen
 
Hé, ik lees al veel SSL. Ik heb de reverb, maar ben nog niet onder de indruk en heb daarom ook niet naar andere SSL-plug-in's gekeken. Misschien toch maar doen :frons:
Heb de SSL Native Bus compressor ter vervanging voor de Glue2, en deze is gewoon goed. Subtiel brengt deze compressor de geluiden als een soort van geheel samen. Bij deze aanschaf zat ook de Native Channel Strip 2, en deze gebruik ik (ondanks ik de set kocht, die een mooie aanbieding betrof van €29, voor de Bus Compressor) onwijs vaak. Voornamelijk de EQ die snel en makkelijk in gebruik is en gewoon goed klinkt. De compressor op de strip gebruik ik iets minder, mede omdat ik over het algemeen niet zo veel compressie gebruik, maar is desalniettemin erg lekker. Denk dat je voor een goede reverb (alsmede delays, etc.) bij andere fabrikanten moet kijken, en voor dingen als EQ en compressie zit je goed bij SSL. Dit is hun core business en hebben ze deze goed naar het digitale domein overgezet.
 
1) Plogue; alles is goed van plogue
Ik heb:

Chipsounds (enorme verzameling classic chip sounds van bekende (spel-) computers,
Chipsynth OP7 (DX7 emulatie)
Chipsynth MD (Emulatie van de Sega Megadrive 4-operator FM synth).
Chipsynth SFC (Emulatie van Supernintendo sampler-synth, waar je j e eigen samples in kan gooien om ze te "snessen", heel leuk).
Chipsynth PortaFM (emulatie van een 2 operator FM chip die o.a. in de 90's AdLib kaartjes zat dus bekende DOS-game achtige sounds kan).
sForzando (Simpele gratis no-nonsense sampler die ik gebruik voor multisample banks die ik gemaakt heb met Sample Robot en de Waldorf Quantum).

2) Valhalla

Ik heb room, vintage en delay (payed)
FreqMod en Supermassive (gratis)
meeste presets klinken superlekker out of the box voor als je niet ingewikkeld wil doen met stock-plugins.

voor de rest heb ik geloof ik niet echt meerdere plugins van 1 en dezelfde ontwikkelaars.
 
1 Xils; ook al heb ik er maar één van ze vind ik wel dat ze mooie vst's maken.

2 Valhalla, gewoon goede plugins voor een mooie prijs.

3 Arturia, ik heb alleen Tape Mello Fi en Pigments maar ik vind Pigments wel een voltreffer qua sound, mogelijkheden en UI

Een eervolle vermelding voor Full Bucket die zoveel moois gratis weggeeft.

Tal heb ik niets van maar lijkt me ook een hele goede ontwikkelaar voor schappelijke prijzen.

Native instruments klinken wel erg goed maar de UI en altijd dat vreselijke gedoe van ze met die aparte plugin player en authorisatie zorgt ervoor dat ik ze geen top plugin maker vindt.
 
Fabfilter - Mijn absolute #1 go-to mix tools. Klinken goed en hele fijne UI.
Eventide - Vaak de lekkerste effects.
AudioEase - Altiverb is het kroonjuweel van mijn reverbs collectie.
 
Back
Top