Ample sound

Dorian Urac

Cozy stay-at-home rock star
Lid sinds
12 oktober 2022
Berichten
271
Locatie
Utrechtse Heuvelrug
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Ample sound vsts? Ik speel zelf gitaar, maar die virtual (bas)gitaren klinken erg goed en zouden best een aanvulling kunnen zijn. Maar ze zijn duur, en werkt het wel intuïtief genoeg qua interface en zo? En last put not least: het is een Chinees bedrijf zag ik en nou weet ik niet hoe veilig je dat kan downloaden (ik ben verder een complete IT noob :mega: ). Ze hebben ook twee gratis gitaren zag ik, met minder functies e.d., maar nou durf ik opeens niet. Hm, of ben ik nou te paranoïde bezig?
 
Ik heb er wel eens mee gespeeld en het klinkt écht goed. Maar gitaarspelen op mijn keyboard lukte me niet echt. Daar moet je flink op oefenen. Op die plugin die ik toen had zat ook een Riffer, voor rock-akkoorden. Dat kreeg ik ook niet lekker aan de praat. Dat lag overigens helemaal aan mij, hoor. Als je YouTube-video's bekijkt over Ample-plugins sla je soms stijl achterover. Ik wou dat ik zo goed kon spelen 😛
 
Ik heb er wel eens mee gespeeld en het klinkt écht goed.
Kijk, dat is dan in ieder geval afgedekt :)
Als je YouTube-video's bekijkt over Ample-plugins sla je soms stijl achterover.
Dat is inderdaad ook een punt. Het klinkt waarschijnlijk ook zo goed omdat ze virtuoze muzikanten voor hun promo filmpjes hebben ingezet. Dat niveau ga ik als hobbyist uiteraard ook niet halen. Maar als je zegt dat het in de basis goed klinkt, dan is het in ieder geval het overwegen waard. Twijfel, twijfel...

Thanks voor je antwoord Bombario!

Blijft alleen het Chinese vraagstuk over.
Is dit veilig te downloaden aangezien de software uit China komt? :erm:
 
Blijft alleen het Chinese vraagstuk over.
Is dit veilig te downloaden aangezien de software uit China komt? :erm:

Tik je dit nu op een OPPO-telefoon of gebruik je een Huawei? 😁 Ik zie niet in waarom dat onveilig zou zijn. Met camera's en webcams en televisies is dat wellicht een ander verhaal, maar wat kunnen ze bij een VST van je pikken? Ik lees wel wat opmerkingen over lange wachttijden bij de helpdesk en moeizame communicatie. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar je weet wat je koopt, toch? Een plugin is doorgaans geen telefoon die het ineens niet meer doet.
 
Tik je dit nu op een OPPO-telefoon of gebruik je een Huawei?
Ik heb geen smartphone. Wel een 15 jaar oude Nokia die toen 25 euro kostte en waar je enkel mee kunt bellen/sms-en :W Typen doe ik op mijn lieve macje :)
Maar... in theorie zouden ze toch rare software kunnen meesturen met de vst? Of klink ik nu echt als een IT noob en/of te paranoïde? Het is meer: bij China in combi met software gaan er wat alarmbellen af in m'n hoofd.
 
Bij China in combi met software gaan er wat alarmbellen af in m'n hoofd.

Dat kan ik me niet voorstellen. Wel bij sommige telefoons die ze voor veel te weinig geld aanbieden. Of bij een gratis plugin, die het niet zo nauw neemt met de privacy en gegevens doorstuurt. Als iets gratis is, ben jij het product. Maar bij een betaalde plugin? Dat lijkt me funest voor hun verdienmodel.
 
Ik ken Ample niet, maar schrok een beetje van de prijzen. Is iets als EZBass van Toontrack dan niet een betere optie? Vind ik fijn werken en top klinken.
 
Laat het vooral weten als je wat moois vind.
Ik ben ook nog wel geintresseert in een redelijk goed klinkende virtuele gitaar :)




@rvanommen De genoemde EXBass van Toontrack is absoluut ook top, alleen die is best wel rock en ik zoek zelf een wat akoestischer geluid voor mijn producties. Gitaren en bassen komen in zoveel smaken dus het is uiteindelijk persoonlijk wat je cool vindt. Maar als ik meer vind dat de moeite waard is zal ik het hieronder zetten.
 
Ik heb weleens Ample Sound Taylor gebruikt. Zeer overtuigend qua sound, geen spyware of zo, maar 1 gruwelijke onhebbelijkheid en dat is dat de synchronisatie met je DAW niet goed werkt. Ik moest de MIDI track altijd ongeveer 50ms laten voorlopen (!) om de sound van Ample gelijk te laten lopen. Is een bekende bug, heb ik gelezen op andere forums
 
Dat klinkt goed :okdan: , alleen de free player van Kontakt crashte m'n vorige DAW af en toe, en toen ben ik het logischerwijs uit het oog verloren. Ik zou er inmiddels (een nieuwe Mac en nieuwe DAW verder) weer eens naar kunnen kijken, maar vermoedt dat het een behoorlijke rabbit hole is qua kosten. Niet alles speelt op hun free player meen ik me te herinneren en de niet-gratis versie is al behoorlijk aan de prijs, en dan nog de gewenste libraries erbij kopen. Lege portemonnee is het verschiet?... :erm: Maar bedankt voor de tip, ik ga er van de week eens naar kijken.
 
Dat klinkt goed :okdan: ,
Mooi!
alleen de free player van kontakt crashte m'n vorige DAW af en toe, en toen ben ik het logischerwijs uit het oog verloren.
Ik heb er ook wel 'ns gedoe mee gehad of dat een library alleen op de nieuwste playerr (ik dacht 7) van ze speelde.
en de niet-gratis versie is al behoorlijk aan de prijs, en dan nog de gewenste libraries erbij kopen. Lege portemonnee is het verschiet?... :erm:
Je hebt de pech dat het nu februari is want aan het einde van het jaar doen ze vaak 50% sale en dan zijn ze iets van 5 tientjes per stuk wat wel weer netjes is.

Ik zag dat Toontrack ook een upright bass heeft en als ik het zo zie heeft die ook een goede midi implementatie, op dit moment sale voor $71 misschien dat deze wat voor je is?
Als je op de site kijkt en klkt op full productions dan hoor je wel goed hoe die speelt.

 
Je kunt ook op knobcloud of KVR forum kijken, daar worden regelmatig licenties verkocht. Volledig legaal natuurlijk maar wel ver onder de retail verkoopprijs
 
Inmiddels de gratis basgitaar en akoestische gitaar van Ample sounds gedownload en… WOW. Als dit de gratis versies zijn dan belooft die Taylor gitaar van hen veel goeds.

Verder zei ik eerder dat de basis kit van EZbass van Toontrack iets te rock was naar mijn smaak, maar ik zie nu pas dat je het kan uitbreiden met veeeeeeeeeeel meer bassen naast de eerder genoemde upright. Ik ben persoonlijk best wel gecharmeerd van deze onderstaande :) (Niet akoestisch wel heerlijk vintage klinkende Beatles & surf 60’s vibe.) Wel een duur grapje dan in totaal :erm: (dus toch even wachten op sale) :

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top