Effectenprocessor ( ? )

Dat is een uitbreiding van 8 digitale kanalen en wel in AES/EBu formaat. Als je meer analoge I/O wilt zul je een externe converter moeten gebruiken en dan met ADAT of AES/EBU erin en eruit vermoed ik.
 
Hoi!

Als je nog vragen hebt in het Nederlands kun je die eventueel ook bij mij kwijt. Het is wel grappig om in een thread heel veel aannames te zoek die kant nog wal raken. Wel allemaal met de beste bedoelingen geschreven merk ik.

Ik ben zelf bezitter van oa een eclipse en een H8000 (nr 0013) en heb een aantal presets geschreven die nu in de H8000 en de Eclipse zitten. Het zijn beide professionele apparaten in een eigen prijsklasse. De eclipse is zeker geen consumentending, maar klinkt wel minder goed dan de 8000. Dit merk je vooral aan de galmen en dergelijke. Dit komt omdat er in de Eclipse wordt gewerkt met standaard bouwstenen, algoritmes en daar zijn er een kleien 200 van geloof ik. De rest van de geluiden is opgebouw met deze algo's.

Bij de 8k zijn alle presets eigen algo's. En dat zijn er nu 1800. Dit verklaard meteen waarom het apparaat zo'n rijkdom heeft aan verschillende klankkleuren. Je kunt erg veel verschillende dingen ermee maken.

Daarnaast kun je bij de H8K/orville/7000/7500/4000 zelf algoritmes maken. Dit is uniek voor dit soort effecten.

Ik heb ergens op mijn studiosite bij de artikelenreeks nog wel een artikeltje staan waarbij ik er dieper op inga.
http://studiofroombosch.com/eclipse.html

Groet,



Harrie Munnik
www.effectprocessor.com
www.studiofroombosch.com
 
Ik ben intussen wezen kijken naar een geluidsinterface van een goede kwaliteit en het wordt zeer waarschijnlijk een Lynx Auroa 8 of 16. Nu wil ik graag gaan kijken hoe ik de H8000FW op de Lynx ga krijgen. Sowieso wordt de wordclock onderling verbonden. Maar ik weet nog niet hoe de H8000FW op de Lynx gaat komen zonder 2 analoge imputs op te offeren (van de Lynx auroa dus) hoe zal ik het digitaal met elkaar verbinden? Er zit geen bal op de lynx?

Als ik de H8000FW op de computer zet, middels FW kan ik toch optimaal meerdere FX versturen? Ben het weer even gigantisch door de war aan het halen. Het is nog vroeg na een avond stappen!:D

De lynx gaat zeer waarschijnlijk (over een maand is dit mogelijk) middels FW naar een PCI sleuf in de computer. Het is de bedoeling dat de H8000FW ook middels FW naar een (andere) FW pci sleuf gaat, vanwaar de keuze voor FW op de H8000FW.

Ik zou ook nog een adat kaartje kunnen kopen voor de computer en deze gebruiken voor de H8000FW en de Lynx op binnen te laten komen. Maar dan is het aansluit verhaal van hoe, komt de H8000FW op de Lynx nog niet opgelost.

Hoe zou dus de H8000FW optimaal aangesloten kunnen worden op de Lynx. Terwijl er ''alleen'' maar analoge/digitale ins/outs mogelijk zijn. Geen adat,spdiff,aes/ebu.
 
Ik heb voor dit doel een Lynx AES 16 aangeschaft. Verbind alles op AES/EBU niveau. Maar ik werk nog met de 8000 zonder FW. Voor en 8000FW ben je dat dus niet nodig. Maar wel om een Aurora aan te sturen.

Harrie
www.studiofroombosch.com
 
1. Ben er nog steeds niet aan uit, hoe ik de H8000FW ga verbinden op de (toekomstige) lynx. Middels de Digitale ins/outs van de Lynx?

2. Ik twijfel of ik een mic preamp op de Eventide ga pluggen of op de (toekomstige) Lynx. het liefst op de H8000FW, rechtstreeks, want dat scheelt me met de ins van de Lynx. En is de keuze om een Lynx Aurora 8 te pakken weer wat aantrekkelijker (gezien budget op het moment).

Wat zijn dus de voordelen en nadelen van de Mic Preamp rechtstreeks op de H8000FW aan te sluiten t.o.v de Lynx Aurora?
 
ik zie geen specifieke voor-/nadelen voor beide oplossingen. Je bent wel een aparte aes/ebu kaart in je computer nodig voor de Aurora. maar je kunt ook een aurora 8 bebruiken als converter voor de 8k.

Het is net wat je nodig bent en wat je ermee wilt. En dat zul je toch echt zelf moeten uitdokteren.


Harrie
 
Beste harrie,

Je zinsconstructie zijn dusdanig geformuleerd, dat ze op verschillende manieren te interpeteren zijn. Ze zijn me niet helemaal duidelijk.
Bedoel je ook te zeggen dat je de Lynx Aurora 8 als converter kunt gebruiken en aan (in mijn geval) projectmix kunt hangen?

Verder kan het dus prima m'n mic preamp aan de H8000FW hangen? Hoe gaan mijn 2 setjes monitoren trouwens aan de Lynx? (mackies active en behringers passive)
 
Ik ben weer helemaal gedesilusioneerd.

Heb de Eventide aangesloten, moet alleen nog de Eventide H8000FW kunnen horen over mijn converter zelf (''mix-tafel') éen kanaal (kanaal 1 en 2). Maar hoe ga ik van analog outs (eventide) naar de Lynx aurora (converter) als ik helemaal geen jack ouputs op de H8000FW heb zitten :confused:

Volgens mij ben ik iets gigantisch in de war aan het halen.

De volgende dingen zijn dadelijk aangesloten:

* voeding (Eventide)
* wordclock in en out ( van Eventide -> Lynx Aurora)
* FW kabel (Eventide) -> direct computer FW

En dan nog analoog aansluiten, zodat ik het heel spul kan horen. Maar hoe ga ik dat doen met:

Een 25 pins din kabel die alleen maar Jacks heeft als uiteinde? De Eventide zelf heeft geen Analoog outs voor jacks?



Ben gigantisch aant klooien weer :(
 
Back
Top