PRODUCER/STUDIO

boeklanoei

Ouwe rot
Lid sinds
15 september 2006
Berichten
1.014
Gezocht: producer/Engineer/studio (zie details).

Ben opzoek naar een mogelijk samenwerkingsverband/opdracht verband volgens een bepaalde n.o.t.k constructie, voor een x aantal vocalenprojecten.
De communicatie zal in beginsel gedeeltelijk via Internet verlopen of een n.o.t.k. andere mogelijkheid bijv: wanneer de afstand dusdanig kort is dat het misschien anders kan.
Beidde zijn in principe mogelijk. Het is de bedoeling dat deze persoon in opdracht kan werken aan een of meerdere projecten van mij, met enige sturing van mijn kant. Ik zal proberen zo goed mogelijk en duidelijk alles aan te leveren (audio materie,opnames enz). Ben erg flexibel ingesteld. Diverse communicatie constructies nader te bespreken.

Het betreft hier diverse vocalen projecten, die in het begin kort zullen zijn (wat betreft tijdsduur). De vocalen zelf zijn al opgenomen en gedeeltelijk geselecteerd/ge-edit door mijzelf.
Mijn setup is compact en klein, maar wel met gerenomeerde merken (PC/Nuendo/Eventide/Prism Sound converters). Wil verder niet zeggen dat je ook verpliht ben deze merken te bezitten.
Ik zoek dus iemand die mijn vocalen tot een project kan mixen in samenwerking met mij/ in opdracht van mij.
De projecten van me (zoals ze nu zijn) zijn opgenomen in Nuendo.
Wat betreft het cirquit waar ik mezelf in bevind is amateur/particulier/semi-proff cirquit te noemen.
Ik zoek ook een persoon uit soortgelijk cirquit.


Ik zoek een persoon confirm de volgende details, gegevens;

- Minimaal +/- 4 jaar ervaring als producer/engineer/technicus op particulier/(semi) proff gebied.
- Zeer zeer sterke voorkeur voor; PC XP/Nuendo/Cubase gebruiker.
- Bekend met het opnemen van vocalen en allerlei technische facetten tav. vocalen (doubelen,tripelen,pitch shifting,pitch correction,vocals breed,vol en dik krijgen, fx toepassen e.a.)
- Stijl indicatie: Pop (jaren 70-nu),RnB,Urban (comercieel). Te denken aan de volle klank ala hedendaagse Amerikaanse vocals (RnB/Pop). Daar ervaring mee hebben.
- Een goede setup met gewoon nette gerenomeerde merken (bijv: RME,Lynx,Lexicon,TC,Eventide,Dynaudio,DAC,Neve,Avalon,Mackie en soortgelijkte). Het hoeft echter geen tienduizenden a tonnen aan setup te zijn natuurlijk. Een goede hoogstaande kwalitatieve home-based/semi-proff setup is in principe ook prima.
- Nette/gerenomeerde converters,randapparatuur,DAW,vst's.
- Voorkeur (echter geen pre) voor gerenomeerde hardware compressie/channelstrip/EQ enz.
- Bekend zijn/ in het bezit zijn van programma's ala: Melodyne,Autotune,Waves en andere vocal gerelateerde software + vst's)
- Moet in staat kunnen zijn vocalen goed in de mix te krijgen en goed proffesioneel/kwalitatief te laten klinken (compressie,limiters,Eq,FX,stereowiders,Exciters enz.) in de breetste zin van het woord.
- Vergoeding/uitbetaling geen enkel probleem. Kan alleen niet aan honoraniums doen van velen tientallen euro's p. uur c.q proff. uurlonen (kon dat maar). Vergoeding is allemaal heel redelijk n.o.t.k.

Herken je jezelf in bovenstaande lijnen en details dan verneem ik graag wat van je en wellicht mogelijk kunnen we een n.o.t.k. iets bereiken.

Zeer dringend doch vriendelijk verzoek de volgende details in je mail te vermelden:

- Wat over jezelf (leeftijd, woonplaats, e.d.)
- Hoe lang je al bezig bent en waar je zoal mee bezig bent.
- Hoe je setup eruit ziet (in ieder geval: audiointerface/converters,DAW,Systeem en randapparatuur/ vst's).
- Websides/referenties/links
- Je ervaringen en vst's specifiek tav. vocals: edit/mix/fx.
- Indicatie van je beschikbare tijd die je mogelijk voor dit alles hebt (ivm: beijvoorbeeld je baan).
- Wat je voor mij eventueel zou kunnen betekenen.
- Eventuele verdere (belangrijke) details wat je nog meer kwijt wilt.

Ivm. de velen uitlopende soorten reacties van mijn vorige advertentie, heb ik besloten dit alles wat specieker en gerichter op te stellen. Mijn excuses voor het mogelijke wat strakke en formele karakter. Laat je daar aub niet door afschrikken. Dit alles is gericht aan de serieuze amateur/semi -proff producer/engineer. In principe heeft dit alles een informeel/semi formeel karakter.

Mocht je iets kunnen betekenen voor me t.a.v. (al) het bovenstaande stuur dan gerust een mailtje met de gevraagde details aub.
Dat houd het voor beidde duidelijk en overzichtelijk namelijk. Meer details op aanvraag.
Vriendelijk dank voor dusver! Ik hoop graag van je te horen.
 
Laatst gewijzigd:
Wellicht is het zinvol wat korte snippets te posten van de vocalen waar we het hier over hebben? Ik ben vaker op zoek naar geschikte vocalen, maar het moet natuurlijk maar net matchen.
 
WTF? Ik zie een lijst met 100.000 eisen en voorkeuren, maar wat heb jij te bieden dan? Je hebt blijkbaar thuis wat dingetjes opgenomen en nu verwacht je een gigantische CV met allerlei specifieke details. Maar wat je nu precies wil is totaal onduidelijk...

Is dit voor een commercieel label? Gaat het gewoon om het afmixen van vocals? Wat zijn "vocalenprojecten?" Bedoel je misschien gewoon liedjes met zang? Moet er ook nog muziek bij geproduceerd worden? Waarom stel je eisen aan wat voor software plugins iemand heeft of uberhaupt wat voor een apparatuur? Als jij je tracks opstuurt en ze komende SUPER goed gemixt terug, wat maakt het dan uit wat voor apparatuur gebruikt is?

Ben ik de enige die hier geen reet van snapt?

No offense hoor, maar wel verward en nieuwsgierig... :okdan:
 
Je kunt ook gewoon een paar goede zangers in dienst nemen dan heb je niet zoveel meuk nodig :D
 
+1
Je kunt ook gewoon een paar goede zangers in dienst nemen dan heb je niet zoveel meuk nodig :D




Een hoop bla..bla.. No offence maar je hebt meer eisen dan de profs die ik ken..:D
 
Ik doe mee met jouw/het Project tegenover EUR 850 Ex.per 2 aaneengesloten dagdelen.
Mijn CV kan ik je helaas niet toe sturen;wordt anders eventueel op afgedongen,gekopieerd,
en daar worden we beiden niet wijzer van.

Mail gewoon even om de agenda's bij elkaar te kunnen pakken.
 
Kan alleen niet aan honoraniums doen van velen tientallen euro's p. uur c.q proff. uurlonen (kon dat maar).

HAHAHAHAHAHA GRAPJAS!!!

Je stelt hier een hele lijst met de meest professionele eisen die maar mogelijk zijn en je komt met een hongerloontje van hooguit een tientje per uur aan zetten?

Waar slaat dit op?
Een beetje professionele sessiezanger / -zangeres kost al gauw 90 euro per uur (en dat is nog goedkoop). Een beetje studio die professioneel zang opneemt en mixt kost dit ook. Dus reken maar uit wat je gemiddeld kwijt zal zijn aan een professionele zangopname!

Wat jij nu wilt is het betere professionele werk voor een zakcentje.
Voor een dubbeltje op de eerste rang dus!

Ga lekker naar de plaatselijke supermarkt en vraag aan de eerste de beste cassière of ze kan zingen! Misschien doet ze het wel gratis.... zit je helemaal for free op de eerste rang!!!

Succes.
 
Met de eisen die je stelt... huur gewoon een (professionele!?) studio met een technicus erbij. Neem al je materiaal mee en ga daar lekker aan de slag. Heb je alles bij de hand en een technische vraagbaak op een stoel. Bespaart je een heleboel tijd en waarschijnlijk ook geld als je het op de lange termijn gaat bekijken. Het is maar een idee...
 
hij reageert uberhaupt geeneens......hoop blabla, maar komt niks meer uit....
 
Back
Top