Effectenprocessor ( ? )

vond hem in duitsland ook te duur. Het wordt inderdaad de H7600. Want een H8000 is me te duur ( das de enigste reden eigelijk) Wie zijn nog meer impoteurs in Nederland ?
 
Niemand...Eventide heeft geen importeur in Nederland...de Duitse importeur is ook die van Nederland dus...
 
@ dione: er is een nieuw OS update voor de H8000FW binnen een paar dagen beschikbaar, daar word je unit aanzienlijk sneller van...
 
Origineel geplaatst door Pimpampeter
@ dione: er is een nieuw OS update voor de H8000FW binnen een paar dagen beschikbaar, daar word je unit aanzienlijk sneller van...

Ik las het op de Yahoo group ja...ook met nieuwe presets geloof ik...
 
Snap nu niet waarom ze de H7600 nu dan links (en waarschijnlijk links laten liggen) qua nieuwe update betreft. Hij is tcoh jonger de de H8000? En betreft dit alleen de H8000 of ook de andre modellen van H8000 bijv. FW Is zo'n OS update gratis?
 
Origineel geplaatst door dione
Ik las het op de Yahoo group ja...ook met nieuwe presets geloof ik...

Da's erg cool... heb er net een paar dagen een binnen :) en meteen al een nice update!

Press release:

Eventide Introduces New Software Upgrade For H8000FW

Eventide today announced version 5.2 software for its TEC award nominated digital processor: the H8000FW. Available in October, version 5.2 is designed to give engineers and artists alike additional tools for sound creation, and adds over 100 new programs, including many from noted sound designer, composer, and remixer, Richard Devine, and broadcast and post-production guru, Jay Rose.
"We are always working to give our customers the most powerful tools available so that they can manipulate sound in ways not previously thought possible," said Ray Maxwell, Eventide vice president of sales and marketing.
The addition of seven new modules brings the total number of effects modules available to 249. These modules constitute the building blocks for creating your own unique effects, either from the front panel, or with the supplied programming tools VSIG and VSIG X.

These new modules include: Audiomux - an audio crossbar router designed for surround sound and other complex routings; Compressor - a new compressor with enhanced performance capabilities; Delay_XF - a crossfading multitap delay with modulation and gain; EQS - true double precision series EQ with a myriad of filter shapes and with glitch-free parameter changes; H3000Osc - the function generator from the H3000, providing a plethora of modulation sources (nineteen in all) such as ramp, sine, triangle, peak, square, S&H, random, MIDI, and many more; Moddetun - a pitch detune module with modulation capability; and Overload - an overload indicator for detecting overloads from within a signal path.
Scheduled for release by the end of October 2006, version 5.2 pushes the number of programs included in the H8000FW to 1,800. For H8000FW owners, the upgrade is a free download for registered users, or $99 on a flash memory card from www.eventide.com.

Programs van Richard Devine... heel cool :halleluja
 
Origineel geplaatst door Ridder
Da's erg cool... heb er net een paar dagen een binnen :) en meteen al een nice update!

Press release:

Eventide Introduces New Software Upgrade For H8000FW

Eventide today announced version 5.2 software for its TEC award nominated digital processor: the H8000FW. Available in October, version 5.2 is designed to give engineers and artists alike additional tools for sound creation, and adds over 100 new programs, including many from noted sound designer, composer, and remixer, Richard Devine, and broadcast and post-production guru, Jay Rose.
"We are always working to give our customers the most powerful tools available so that they can manipulate sound in ways not previously thought possible," said Ray Maxwell, Eventide vice president of sales and marketing.
The addition of seven new modules brings the total number of effects modules available to 249. These modules constitute the building blocks for creating your own unique effects, either from the front panel, or with the supplied programming tools VSIG and VSIG X.

These new modules include: Audiomux - an audio crossbar router designed for surround sound and other complex routings; Compressor - a new compressor with enhanced performance capabilities; Delay_XF - a crossfading multitap delay with modulation and gain; EQS - true double precision series EQ with a myriad of filter shapes and with glitch-free parameter changes; H3000Osc - the function generator from the H3000, providing a plethora of modulation sources (nineteen in all) such as ramp, sine, triangle, peak, square, S&H, random, MIDI, and many more; Moddetun - a pitch detune module with modulation capability; and Overload - an overload indicator for detecting overloads from within a signal path.
Scheduled for release by the end of October 2006, version 5.2 pushes the number of programs included in the H8000FW to 1,800. For H8000FW owners, the upgrade is a free download for registered users, or $99 on a flash memory card from www.eventide.com.

Programs van Richard Devine... heel cool :halleluja

Sprak net met Ray van Eventide, en hij zegt dat de update nog helemaal niet uit is... :confused:
 
Origineel geplaatst door Cisco
Sprak net met Ray van Eventide, en hij zegt dat de update nog helemaal niet uit is... :confused:

Even voor de duidelijkheid ik bedoel niet dat ik de update al heb ontvangen... ben alleen happy dat er een mooie update aan zit te komen :)

Dit staat er ook nog op het EventideHelps Yahoo Forum, een bericht van Italo De Angelis van Eventide als antwoord op het persbericht:

Press releases at trade shows are often...released...as a preliminary
information. Eventide Helps announces news *at release time*...when
things are ready. Nevertheless in the past month I have personally
pre_announced some new modules/presets for the forthcoming H8KFW
OS...the one mentioned.

It will be out soon.


en ook dit bericht:

FW folks
owing to soon-to-be-released new OS for your units, please do the
following:

-make sure you *are* a registered unit!
-*register* your unit if you haven't yet!

ONLY registered users will get the notification email w/link to
downloadable new OS.
If you take care of this now, everything will be faster and smoother.

Please do it now.

Registration:
http://www.eventide.com/forms/EOReg.html

thanks
I


Dus ik denk dat de update wel erg snel zal komen.
 
De update kost 100 euro's? Voor een toch al duur apparataat?

Naast het feit dat ik er dus alles op gebied van samples,synths,one shots,vocalen ea. doorheen wil gaan halen en hem ook als inspirator wil gebruiken voor idee, '' uitrekenen'' van meerderstemmig op het gebied van; melodielijnen, het veruimen van mogelijkheden voor creativiteit. e.a.
is er ook een nieuwe beweegreden bij gekomen om misschien zelfs, zeg duidelijk; MISSCHIEN, voor een H8000FW ( ik lijk wel geschift, ik weet het) te gaan namelijk: hem eventueel middels FW te gebruiken als end: soundcard,interface voor alles. Wie heeft er ervaring mee en wat zijn de mogelijkheden dan? Ik weet niet goed hoe ik het als end sound/geluidskaart/interface zou moeten realiseren. Wat zou dit alles dan betekenen? Wat voor nieuw licht zou dit op de
gehele zaak kunnen werpen?
 
De upgrade is gratis, tenzij je hem op een CF kaart thuis gestuurd wilt krijgen. Dan nog lijkt het me logisch dat als je hem koopt. Toch het laatste os erop krijgt..

Het feit dat hij idd als sampler, geluidskaart en fx unit te gebruiken is rechtvaardigt het steeds en steeds meer voor mij...
Wil er al iemand vanaf ;-)
 
is zon ding niet te huur ofzo ergens, dan kun je m een tijdje uitproberen en dan kom je er zeker achter of ie voor jou zijn geld waard is.
 
Origineel geplaatst door boeklanoei
Wie heeft er ervaring mee en wat zijn de mogelijkheden dan? Ik weet niet goed hoe ik het als end sound/geluidskaart/interface zou moeten realiseren. Wat zou dit alles dan betekenen? Wat voor nieuw licht zou dit op de
gehele zaak kunnen werpen?


Volgens mij hebben we hier iemand die helemaal geen effectapparaat wil kopen maar er alleen maar over wil praten (en wegdromen).

Zelden iemand gezien die na 7 pagina's antwoorden en vragen het weer voor elkaar krijgt om in één zin opnieuw met drie vragen te komen. (En iedereen hier maar weer antwoorden...:stupid )

Dit geleuter duurt nu al twee maanden en je hebt nog geen beslissing genomen. Als je nog even wacht zit je achter de geraniums.
In die twee maanden tijd had je al heel wat apparatuur kunnen kopen, proberen, verkopen en had je nu waarschijnlijk met muziek maken bezig geweest.
Je kunt niet alles tot in het detail blijven vragen en verwachten dat mensen het je allemaal voorkauwen.
Je moet af en toe risico's durven nemen met het aanschaffen van spullen en voor lief nemen dat je af en toe eens iets verkeerd koopt en met verlies van de hand moet doen. Dat is inherent aan het vinden van jouw weg in het produceren van muziek.


gr. Tom


p.s. (Dit antwoord heeft niets te maken met mijn pb aan jou waar je niet op gereageerd hebt)
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Volgens mij hebben we hier iemand die helemaal geen effectapparaat wil kopen maar er alleen maar over wil praten (en wegdromen).



Ook wel synthforum interactie fetishisten genaamd :luv: ;)
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Volgens mij hebben we hier iemand die helemaal geen effectapparaat wil kopen maar er alleen maar over wil praten (en wegdromen).

Is op zich niks mis mee, het is leuk om een doel hebben, moet alleen geen obsessie worden, neig ik soms ook naar dus ik snap het wel.
 
Ik denk dat wat Thom bedoelt is dat je nu eenmaal nooit een instrument helemaal in woorden of specs kan vatten. De topic starter heeft al ZOVEEL info van her en der aangereikt gekregen dat hij er vanuit moet gaan dat het zinloos is om verder rond te vragen.

Meer info is er niet te verkrijgen en bovendien komt (om met de woorden van Hans Teeuwen te spreken) de irritatiegrens in zicht.

Ik denk dat Thom gelijk heeft en dat de topic starter met alle info die hij nu heeft gewoon een beslissing moet nemen.
 
Origineel geplaatst door OJS
Ik denk dat wat Thom bedoelt is dat je nu eenmaal nooit een instrument helemaal in woorden of specs kan vatten. De topic starter heeft al ZOVEEL info van her en der aangereikt gekregen dat hij er vanuit moet gaan dat het zinloos is om verder rond te vragen.

Meer info is er niet te verkrijgen en bovendien komt (om met de woorden van Hans Teeuwen te spreken) de irritatiegrens in zicht.

Ik denk dat Thom gelijk heeft en dat de topic starter met alle info die hij nu heeft gewoon een beslissing moet nemen.

volgens mij zei ik ook zoiets maar dan anders ;)
 
steeds dezelfde vragen idd...het begint vervelend te worden...:walker:
 
Beste Mensen, ik wil gewoon goede research doen. Het is geen korg electrible van 150 euro. Het gaat om dik 3000/4000 euro's! Persoonlijk zie ik wel vooruit gang in mijn ideeen,gedachtes ed. Plus ik heb nergens gelezen dat je bijv. 1 maand max mag doen over een aankoop. Mijn vader heeft al jaren een camper wens gehad ( 15 jaar lang) ongeveer. Na jarenlang informeren eindelijk tot een besluit gekomen met mijn moeder en ze genieten nu regelamtig op hun oude dag van hun campertje. Ik heb de informerende fase zo goed als gehad; wat betreft: verwachting van het apparaat en de mogelijke aansluitingen ervan. Ik ben zelfs alleen aan het twijfelen of het niet toch stiekem verstandig is om een H8000FW te nemen. Aangezien ik ervan plan om er eigelijk alles zo'n beetje mee te doen. Misschien zelfs iets met een gitaar of zo en niet zoals sommige van jullie alleen maar;reverbs en delays in de breedste zin van het woord (dat moet trouwens ook idereen voor zich weten wat je ermee mee doet al gebruik je het als magnetron of vliegemepper)

Alleen wil ik weten hoe/wat ik van hem zou moeten verwachten als geluidskaart, hoe ik dit eventueel zou moeten intergreren. Hoe ik het die functie kan geven.

Dus wat we eigelijk gewonnen hebben is dat er zeker een komt 'al is het maar' een H7600 (wat natuurlijk al fantastisch zou zijn) Als er nou upgrade mogelijkheden waren voor een h7600 om het te upgrade zowel intern als extern naar een 8000 (FW) was de keuze niet zo moeilijk.
 
Back
Top