[Virus TI Track] Destiny

quifster

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 januari 2003
Berichten
6.229
Sinds de nieuwe firmware uit is, is mijn virus ti eindelijk stabiel genoeg om hem echt even op zijn donder te geven. Ik was benieuwd waar de grenzen lagen. Vandaar dat ik een TI only track gemaakt heb om hem eens echt te testen.

Doelstelling was om een track te maken waarin alle synth geluiden realtime via Virus Control naar de 2 usb porten gestreamed worden. Ik wilde weten hoeveel synth power je nu echt hebt als de virus ti naar behoren werkt. Ik heb geprobeerd een complete productie realtime uit 1 virus TI te laten komen.

Conclusie is dat dat net niet wil (in ieder geval niet voor trance, minimal zou prima kunnen), maar voor echte trance tracks kom je net iets te kort kwa polyfonie, dit betekent dus dat je minder sporen gebruikt dan je normaal zou doen. In principe is het geen probleem omdat veel sounds zichzelf vaak herhalen, dus je zou het prima kunnen opnemen en dan uiteindelijk alsnog je complete productie er mee doen. Neemt niet weg dat wat je er maximaal nu uithaalt nog steeds ongelooflijk indrukwekkend is kwa polyfonie en fx.

Ik ben in ieder geval zeer onder de indruk, en de virus ti zal een hoop dingen voor mij gaan opvullen in mijn setup. Kwa afmix is het in deze track wat lastig, dat komt omdat je normaal veel gebruik maakt van aparte sporen (de 5 stereo sporen van de ti die je normaal hebt). Echter om mezelf te beperken heb ik alleen gebruik gemaakt van de 2 usb sporen daarom klinkt die soms wat vol in bepaalde frequentiegebieden.

Aangezien drums niet echt willen in een virus heb ik gebruik gemaakt van battery voor de drums in deze track. De sample van de zangeres is gewoon rechtstreeks geplaatst in cubase op het werkblad.

Alle sporen in deze track komen dus rechtstreeks uit de virus TI, dus ti aanzetten, track inladen in cubase en op play drukken. alles gaat naar de 2 usb bussen van de Virus Control. 1 Usb bus heeft een extra delay effect omdat ik daar wat tranceachtige delays op sommige sounds wilde hebben die kwa fx type (lfo cutoff delays) niet in de virus zitten. Dit zijn echter maar een paar geluidjes.

je kunt de track hier downloaden: Quifster - Destiny (Virus TI only track, op battery na dan)
 
Goed werk, Quiffie! :okdan:
Wat vinden ze ervan bij Access? (wel effe sturen hoor!)
 
oef....

impressive hoor!

wat een reclame voor die machine....
sounds zijn allemaal perfect gestyled voor trance...

ik merk trouwens niet qua mix...

en idd opsturen naar Access...
 
Leuk gedaan hoor niet mijn soort muziek maar zeker respect.
Dit is wel een goede mannier om zo'n apparaat echt helemaal door en door te leren kennen.
 
Klinkt zeker niet verkeerd Quif, wel echte trens maar ja, wat wil je anders met een TI :D

Timing is best strak..
 
Zozo weereens een prima track geleverd.

Ja een goede track waarbij niet veel negatiefs te zeggen over is dus ik moet me best doen om iets te vinden en dat is gelukt. Ik vind de track toch wat onsamenhangend. Opeens komt dat stuk erin en daarna dat stuk zonder een duidelijk "signaal" af te zijn gegeven dat er iets "aankomt". Wat in de style vaak genoeg voorkomt. Het zou kunnen helpen om meer bars toe te voegen bij overgangen van de track.

Voor de rest een heerlijke track met veel gevoel erin (voornamelijk de strings!) en overtuiging.

Kijk ernaar uit naar het volgende project!
 
Vette track quif :). Mooie demonstratie van de TI.

Los daarvan vind ik persoonlijk "fly so high...into the sky" een sterkere tekst dan "I am your destiny" maar soi :).

Opnieuw: :halleluja
 
Origineel geplaatst door Alan
Gave track Quifster,

maar ik weet ook dat jouw dit zonder virus TI ook wel zou lukken, toch? :)
goeie reclame voor de TI, maar nog betere voor de Quifster :halleluja

keep em coming :dj:

Helemaal mee eens.
En omgekeerd ook; de TI is volgens mij helemaal niet alleen voor trance geschikt. 't Is maar hoe je de klanken gebruikt, in welke compositie dan ook.
 
Erg netjes, mijn complimenten. Mooie pads en leads heb je gemaakt/gebruikt.

Maar niet om het een of ander, dit moet met een Virus B of C toch ook kunnen?
 
Klinkt zeer okay! Al moet ik zeggen dat ik zo'n bas tussen de beat wel echt een enorme dooddoener vind. Het haalt het tempo er zo uit, daarbij is het ook weinig origineel. Maar al met al zeer aardig!
 
heul knap gemaakt

alleen die sound van de virus he.. jek

deze sound die ik 3 jaar geleden alleen maar had (maar dan als tdm indigo plug) heeft me er toe gebracht dikke apparaten te gaan kopen.:D

je blijft draaien om dat ding vet te laten zijn.. iel smerig fuckding
en dat viezige randje maakt m weer ongeschikt voor een opvulsynthje
virus kan heeel hard roepen IK BEN IELIG, meer niet

8o)
 
wow, veel reacties :)

ff een paar reacties van mij kant:

@chosenminder:
ik vind dat je gelijk hebt met je opmerking dat er steeds stukken starten en dat er wat overgangen echt missen. Dit komt voornamelijk omdat ik volledig door de polyfonie heen was. het was helaas niet mogelijk om bepaalde patterns door te laten lopen om zo een smooth overgang te creeeren tussen de verschillende stukken.

De nieuwe firmware die inmiddels gereleased is (1.2.3) geeft nog weer meer polyfonie heb ik getest, dus dit is nu al iets beter kwa mogelijkheden.

@hermax:
je hebt volledig gelijk dat een virus ti niet alleen voor trance is. Ik heb hier in de studio de virus ti ook al ingezet in acid jazz composities (waanzinnig mooie leads) en in ambient tracks. De virus ti voegt hier naar mijn mening erg veel toe, zeker in ambient kun je de meest waanzinnig mooie truuken uithalen op je pads zoals via de routing matrix door je wavetables heen skippen op basis van de voor jouw belangrijke parameters.

@Sten:
Nee dit kan niet met een virus B of C. Wat wel kan is dat je zo'n type trance track maakt waarin de virus b of c een rol vervult. Echter dat is maar 1 geluidje op dat moment. je zult elke sound moeten opnemen om een complete track te maken. De sounds die ik hier gebruik kunnen lang niet allemaal op een virus b of c aangezien er gebruik gemaakt wordt van de nieuwe wavetables en hypersaws.

In deze track zitten 11 parts met vol fx gebruik in 1 virus TI , dit betekent dat je hier dus 11 virus b's voor nodig zou hebben. (met een truuk zou je toekunnen met 8 virus b's door wat slim gebruik te maken van parts die niet tegelijk spelen). Dus dit is absoluut niet mogelijk met 1 virus B.

@Alan:
tuurlijk kun je met praktisch elke synth wel een trance track maken, die kwa sounds hier in de buurt komt, met vstation of albino zou je in principe ook best dezelfde track kunnen maken. Maar dan heb je het meer over trance tracks in het algemeen. Deze track was puur bedoeld om te kijken hoever je kon gaat met 1 virus TI. Wat niet de bedoeling van deze track was om een uniek soundpalet neer te leggen die alleen de virus TI kan doen. Dat is een ander type test.
Ik ben inmiddels bezig met een eigen soundbank en ik moet zeggen, het is waanzinnig wat je uit de virus ti kan halen. De sounds die ik er nu uithaal haal ik absoluut niet uit een virus c die ik ook jaren heb gehad.

In het algemeen hoor ik van veel mensen dat de virus ti zelf de trance tracks zo'n beetje maakt, dus een virus ti kopen en je trance track is klaar. Ik vind dat persoonlijk wel grappig dat je dat kan denken, dus ik zou zeggen aan de virus ti bezitters, misschien leuk om ook eens een virus ti track only te posten om te kijken hoe simpel het nou echt is :D

@fjoesz:
hehehe, zo ken ik je weer :D


iedereen bedankt voor de reacties :)
 
Back
Top