Sampler om te gebruiken in Cubase?

ARKO

Nieuwkomer
Lid sinds
11 juni 2006
Berichten
15
Locatie
Utrecht
Hoi,

Eerst werkte ik altijd met FLStudio, maar ben een tijdje geleden over gestapt op Cubase. Dit werkt zeer fijn, wel moeilijk soms.. Maarja, gewoon even proberen he. Dan word het steeds beter.

Alleen ben ik opzoek naar een sampler, voor al mijn wav files dus. Op dit moment gebruik ik nog altijd FLStudio onder Cubase via Rewire. De sampler van Reason is net iets te beperkt, of het werkt gewoon niet bij mij. Dat zal ook nog kunnen :p. Ben opzoek naar een sampler met erg veel functies, dat je er bijvoorbeeld ook een beat goed mee kan bewerken.

Heb zelf al een beetje zitten kijken bij de producten van Native Instruments (http://www.native-instruments.com/index.php?id=samplingline_us), alleen zijn het zoveel verschillende. Weet niet welke ik moet gebruiken en mischien is er wel een progje dat jullie gebruiken.

Laat het FF weten 8)
 
Cubase is een fantastich programma! Het wergt inderdaad even wat moeite. Achteraf zul je heel tevreden zijn deze te hebben geïnvesteerd.
Kontakt 2 is ten opzichte van andere software samplers een beetje als Cubase is ten opzichte van andere Daws (Sequencing Programma's). Dit programma is aanvankelijk niet zo intuitïef maar als je het eenmaal door hebt, gaat alles heel makkelijk.
Er zijn andere software samplers maar ik vind Kontakt 2 !!!persoonlijk!!! de allerbeste.

Verdere softsamplers van Native Instruments zijn er niet echt. Misschien bedoel je Battery 2? Dit is een sampling programma voor drums en percussie (of andere korte geluiden;)). Zeer goed om mee te layeren.

Moet opschieten, dus hoop dat het allemaal een beetje logisch is :)

Succes!!

PS: Er is ook een Tutorial DVD van Kontakt 2...
 
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik zelf Battery 2 en Kontakt (aangestuurd door me mpc).

Battery voor de drums en Kontakt voor me samples.

Enigste nadeel is dat Kontakt met bepaalde fx open (en zonder) erg cpu vretend kan zijn. (vooral als je grote libraries wil gebruiken:stupid :D )

Verder een top bak!

Verder heb je ook nog deze:

- Motu Mach5

Heel mooie interface, goede fx etc. Nadeel vind ik dat het zo'n gedoe is om samples in te laden.


- Intakt (van n.i.) is een afgeslankte versie van kontakt. Heb ik een tijdje gebruikt op een oude pc. Werkt ook zeer relaxerend moet ik melden.

en nog een hoop waarschijnlijk, maar deze heb ik zelf gebruikt.
 
Back
Top